Gå til innhold

Muskelspenninger

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Hvordan kan man slippe spenningene? Jeg spenner meg utrolig mye også om natta! Spesielt kjeven- kan man kjenne det i bakhodet osv?? 

Anonymkode: dff34...865

Pusteøvelser hjelper. puste, dypt inn, langsomt ut. Man må tenke på pusten samtidig. 

Puste å tenke, nå slapper høyre skulder av, osv. Tar nok litt tid den det. Men fungerer godt. 

Anonymkode: 453bd...dd7

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Pusteøvelser hjelper. puste, dypt inn, langsomt ut. Man må tenke på pusten samtidig. 

Puste å tenke, nå slapper høyre skulder av, osv. Tar nok litt tid den det. Men fungerer godt. 

Syns ikke det funker når det er så låst, og våkner flere ganger om natta av at jeg strammer kjeven- vet ikke hvordan slutte med det

Jeg har hatt mye stive muskler nakke og rygg, på grunn av stress.  Jeg fikk samtidig skiveprolaps. Fikk høre av lege, spes i rygg, at prolaps kunne komme av de stive musklene i ryggen.  Musklene kunne faktisk blir så stramme at de dro i ryggraden og forårsaket prolaps.  

Anonymkode: f4f95...c47

AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Syns ikke det funker når det er så låst, og våkner flere ganger om natta av at jeg strammer kjeven- vet ikke hvordan slutte med det

Bitt skinne og kjeve øvelser vil hjelpe.

Anonymkode: acc52...588

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Da er det nye runder med pusteøvelser, hver eneste gang du våkner eller merker det.

Det tar tid, men  det fungerer.

AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Tips til øvelser? Kan man merke kjevespenning i hodet? Bakhodet?

Ja, kjevespenninger og tanngnissing kan gi hodepine. Hvis du går til en kiropraktor  kan h*n vise deg strekke øvelser for kjeven. Og henvise deg til en tannlege som kan lage en bittskinne til deg. Med en henvisning får du bittskinnen mye billigere. Helst stå foran et speil så du kan se at det ikke blir skeivt. Åpne og lukke kjeven 10 ganger. Åpne så mye du kan og lukk kjeven veldig sakte 4-6 ganger. Åpne og lukke kjeven 10 ganger. Skyt haka fram så mye du kan og tilbake veldig sakte 4-6 ganger. Åpne og lukke kjeven 10 ganger. Ta kjeven til siden veldig sakte så langt du kan 4-6 ganger. Åpne og lukke 10 ganger. Andre siden sakte 4-6 ganger. Åpne og lukke 10 ganger. Det trenger ikke være i den rekkefølgen. Gjør dette 1-2 ganger daglig. 

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Ja, kjevespenninger og tanngnissing kan gi hodepine. Hvis du går til en kiropraktor  kan h*n vise deg strekke øvelser for kjeven. Og henvise deg til en tannlege som kan lage en bittskinne til deg. Med en henvisning får du bittskinnen mye billigere. Helst stå foran et speil så du kan se at det ikke blir skeivt. Åpne og lukke kjeven 10 ganger. Åpne så mye du kan og lukk kjeven veldig sakte 4-6 ganger. Åpne og lukke kjeven 10 ganger. Skyt haka fram så mye du kan og tilbake veldig sakte 4-6 ganger. Åpne og lukke kjeven 10 ganger. Ta kjeven til siden veldig sakte så langt du kan 4-6 ganger. Åpne og lukke 10 ganger. Andre siden sakte 4-6 ganger. Åpne og lukke 10 ganger. Det trenger ikke være i den rekkefølgen. Gjør dette 1-2 ganger daglig. 

Takk, vil man klare å slappe er av i kjeven på sikt om man gjør slike øvelser?

har ikke hodepine, men kjenner rart press anspenthet ulike punkter i hodet 

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Takk, vil man klare å slappe er av i kjeven på sikt om man gjør slike øvelser?

har ikke hodepine, men kjenner rart press anspenthet ulike punkter i hodet 

Ja, du vil nok merke bedring ganske fort. Så kan du prøve å kutte ut koffein i et noen dager og se om det hjelper.

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ja, du vil nok merke bedring ganske fort. Så kan du prøve å kutte ut koffein i et noen dager og se om det hjelper.

Har ikke drukket kaffe på månedsvis 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...