Gå til innhold

Du som strever/er deprimert. Hvor mye klarer du å engasjere deg i det som skjer i Norge og ellers i verden?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

engasjerer meg aldri i hva som skjer i verden, skal jeg ha det ok, så må jeg desverre fokusere på familie og meg selv. Det er det jeg har. SIst jeg engasjerte meg fikk jeg ikke sove på ukesvis, jeg tar til meg absolutt alle følelser og føler selv jeg er en del av ting. Nærmest hysteri kan man si.

Anonymkode: f1e85...a24

Tankene mine blir alltid veldig selvsentrerte og kretser stort sett rundt suicidalitet og temaer som håpløshet, hjelpesløshet og psykisk smerte når jeg er deprimert. I forhold til venner og familie blir jeg dessverre fraværende, tar lite kontakt og isolerer meg.

Endret av lavender

Engasjerte meg ikke særlig i så mye, men jeg fulgte med- dvs leste og så på nyheter. Husker det ble et tema da jeg ble innlagt. At vi fikk spørmål og oppfordring om å lese nyheter. De mente det var bra at vi holdt oss oppdatert på det som skjedde i samfunnet. Jeg forstår på en måte den oppfordringen. Men å engasjere seg tror jeg koster litt mye i den tilstanden. 

Jeg har sett at det skjedde en del ting den gangen som jeg ikke engang husker. Men det var en stor og noe langvarig konflikt mellom to personer i høye posisjoner. Det husker jeg godt. 

For øyeblikket har jeg ikke på tv. Jeg begynner å gråte om jeg ser nyheter. Kan hende det ikke handler om det jeg ser/empati men mer om egen fortvilelse som kommer ut. Er ikke engasjert i andre mennesker for tiden så tipper det er en ego greie. 

Anonymkode: a5c04...29c

Annonse

lavender skrev (1 time siden):

Tankene mine blir alltid veldig selvsentrerte og kretser stort sett rundt suicidalitet og temaer som håpløshet, hjelpesløshet og psykisk smerte når jeg er deprimert. I forhold til venner og familie blir jeg dessverre fraværende, tar lite kontakt og isolerer meg.

Du har jo sagt at du vil faktisk ikke dø så hvorfor ikke bare slå det fra deg? Hvorfor bruke masse tid til å tenke på noe du vet du aldri vil gjøre? 

Anonymkode: 15c81...6ff

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du har jo sagt at du vil faktisk ikke dø så hvorfor ikke bare slå det fra deg? Hvorfor bruke masse tid til å tenke på noe du vet du aldri vil gjøre? 

Anonymkode: 15c81...6ff

Merkelig å ta dette opp i denne tråden. Men jeg skal svare likevel. Når jeg i den andre tråden skrev at jeg hadde tanker men ikke faktisk hadde ett ønske om å gjennomføre så mente jeg nå. Jeg har tidligere hatt ønske om å gjennomføre og forsøk på det. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...