Gå til innhold

"Er du norsk eller muslim?"

Anbefalte innlegg

UtakknemligDiva skrev (15 timer siden):

Du vet at man kan virke ekstremt sur, irritabel og «med piggene ute» av sånn? Konmer jo veldig an på stemningen fra før, men hvis det her kan være at noen bare er veldig uheldig med uttrykksmåten synes jeg ikke man absolutt må gå inn for å være frekk.

Jeg tror mitt instinkt ville vært å spørre hva han mente med det. Det kan ha vært en glipp, og da kunne han få rettet det opp.

Det kan ha vært et slags bevisst angrep fra hans side også. Da trenger man ikke være så redd for å virke frekk synes jeg.

Fortsetter under...

Grendel skrev (3 minutter siden):

Jeg tror mitt instinkt ville vært å spørre hva han mente med det. Det kan ha vært en glipp, og da kunne han få rettet det opp.

Det kan ha vært et slags bevisst angrep fra hans side også. Da trenger man ikke være så redd for å virke frekk synes jeg.

Ja, om ikke angrep så var det for å eventuelt bruke svaret mitt som en forklaring på en ytring fra meg. Jeg gidder ikke sånt når det var en seriøs meningsutveksling. Ingen var aggresive. 

Annonse

Kashmir skrev (8 timer siden):

Ja, om ikke angrep så var det for å eventuelt bruke svaret mitt som en forklaring på en ytring fra meg. Jeg gidder ikke sånt når det var en seriøs meningsutveksling. Ingen var aggresive. 

Det ble altså sagt i en bestemt kontekst?

Det gjør at jeg blir litt i tvil om hva jeg skal tenke om det.

Grendel skrev (7 timer siden):

Det ble altså sagt i en bestemt kontekst?

Det gjør at jeg blir litt i tvil om hva jeg skal tenke om det.

Det var mest det at han skilte på norsk og muslim som ble rart for meg. Det var aå merkelig at det kom fra en såpass utdannet mann.

Konteksten gjorde det verre på em annen måte, men det er ikke så viktig 😀

Worriesome Plenty 2 skrev (Akkurat nå):

De med utdannelse kan også være sjåvinister, så keg skjønner ikke hvorfor hans høye utdannelse er ett argument.

Tror ikke at jeg gjør meg helt forstått her, selv om noen ser hva jeg mener 😀

Det var kun det at han skilte på det å være norak og det å være muslim.

Apropos utdannelse, så forventer jeg litt mer på enkelte områder fra de med høy, enn fra de uten. På enkelte områder- ikke mer generelt. 

Worriesome Plenty 2
Kashmir skrev (2 timer siden):

Apropos utdannelse, så forventer jeg litt mer på enkelte områder fra de med høy, enn fra de uten. På enkelte områder- ikke mer generelt. 

Blir man ett bedre menneske av utdannelse? Neppe. Mange kan også bli ovenfra og ned.

Worriesome Plenty 2 skrev (30 minutter siden):

Blir man ett bedre menneske av utdannelse? Neppe. Mange kan også bli ovenfra og ned.

Nei, det blir man nok ikke. Men at de tilegner seg, eller bør tilegne seg,  litt mer kunnskap på enkelte felt- det syns jeg vi kan forvente. 

Endret av Kashmir

Annonse

Kashmir skrev (På 5.11.2023 den 11.17):

Jeg ble ikke krenket. Jeg ble ikke sint heller. 

Det bare avslører hvor vanskelig det er å innse visse ting. Forenklet og klumsete ja..Og derfor forventerr jeg litt bedre av en med den utdannelsen ( og jobben ) Det har å gjøre med hva en må levere og lære iløpet av noen år i høyere utdanning, og hva jobben innebærer. Ingenting ble rettet opp heller. 

Jeg tror faktisk at han ikke visste bedre , desverre. 

Anonymkode: 5455e...52a

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...