Gå til innhold

Sende e-post til behandler

Anbefalte innlegg

Jeg har skrevet en tekst i word som handler om meg og det jeg sliter med, og jeg tror det ville være veldig nyttig for behandler å lese. Det jeg nå lurer på er om jeg gjør det om til pdf dokument og passordbeskytter det og sender det på e-post vil det bli sett på som sikkert nok?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/475981-sende-e-post-til-behandler/
Del på andre sider

Fortsetter under...

lavender skrev (24 minutter siden):

Jeg har skrevet en tekst i word som handler om meg og det jeg sliter med, og jeg tror det ville være veldig nyttig for behandler å lese. Det jeg nå lurer på er om jeg gjør det om til pdf dokument og passordbeskytter det og sender det på e-post vil det bli sett på som sikkert nok?

Har gjort det samme, laget en tekst i Word, men skrev det ut og leverte det behandler i papirformat. Hun scannet det og la det til i journalen min. Det er jo også en måte å gjøre det på. 

lavender skrev (51 minutter siden):

Kan du istedenfor ta med skrivet på neste time?

Anonymkode: 73630...575

Solstrim skrev (2 timer siden):

Har gjort det samme, laget en tekst i Word, men skrev det ut og leverte det behandler i papirformat. Hun scannet det og la det til i journalen min. Det er jo også en måte å gjøre det på. 

Saken er den at vi bare har telefonsamtaler for tiden, men jeg kunne kanskje dratt innom poliklinikken før timen og levert det i resepsjonen da? Fikk du forresten velge selv om det skulle bli lagt inn i journal eller ikke selv? Er usikker på om jeg ønsker at det skal bli lagt der ettersom da vil det være tilgjengelig for alle å lese.

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Kan du istedenfor ta med skrivet på neste time?

Anonymkode: 73630...575

Saken er den at vi bare har telefonsamtaler for tiden, men jeg kunne kanskje dratt innom poliklinikken før timen og levert det i resepsjonen da? Jeg har forøverig ikke printer, og vet ikke om jeg tør printe ut på biblioteket. Så sånn sett ville det være mye enklere om jeg bare kunne sende på e-post.

lavender skrev (55 minutter siden):

Saken er den at vi bare har telefonsamtaler for tiden, men jeg kunne kanskje dratt innom poliklinikken før timen og levert det i resepsjonen da? Fikk du forresten velge selv om det skulle bli lagt inn i journal eller ikke selv? Er usikker på om jeg ønsker at det skal bli lagt der ettersom da vil det være tilgjengelig for alle å lese.

Ja, jeg fikk velge. 

Skjønner at du tenker sånn. Du får tenke gjennom det, så håper jeg du kommer fram til en løsning som passer deg best :)

lavender skrev (17 timer siden):

Jeg har sendt passordbeskyttet dokument til både psykolog og lege i somatikken. Det fungerer fint og sees på som sikkert nok, har jeg inntrykk av.

Men passordet bør selvsagt ikke være det typiske som navnet ditt, navnet på psykologen, fødselsdatoen din e.l. ;) Et fint passord i ette tilfellet kan f.eks. være en setning kombinert med tall og spesialtegn - det er for øvrig en fin måte å lage passord på generelt... Lettere å huske enn tilfeldige tall og bokstaver.

Annonse

Eva Sofie skrev (7 timer siden):

Jeg har sendt passordbeskyttet dokument til både psykolog og lege i somatikken. Det fungerer fint og sees på som sikkert nok, har jeg inntrykk av.

Men passordet bør selvsagt ikke være det typiske som navnet ditt, navnet på psykologen, fødselsdatoen din e.l. ;) Et fint passord i ette tilfellet kan f.eks. være en setning kombinert med tall og spesialtegn - det er for øvrig en fin måte å lage passord på generelt... Lettere å huske enn tilfeldige tall og bokstaver.

Så bra, da tror jeg at jeg går for den måten å gjøre det på.

Takk for tips om passord, det var lurt 🙂

lavender skrev (4 minutter siden):

Takk for tips om passord, det var lurt 🙂

Bare hyggelig - men ett av de mest brukte passordene som er bygget opp på denne måten er JaViElsker... i en eller annen versjon, så greit å unngå den varianten... ;)  NSM har en del tips til hvordan opprette gode og sikre passord.

Det er bra du får fortalt terapeuten din litt mer i detalj om hvordan du har det. Det krever mot å være ærlig. Lykke til!

Eva Sofie skrev (4 timer siden):

Bare hyggelig - men ett av de mest brukte passordene som er bygget opp på denne måten er JaViElsker... i en eller annen versjon, så greit å unngå den varianten... ;)  NSM har en del tips til hvordan opprette gode og sikre passord.

Det er bra du får fortalt terapeuten din litt mer i detalj om hvordan du har det. Det krever mot å være ærlig. Lykke til!

Åja, faktisk hehe.

Ja, jeg tenker også at det er bra. Takk for det!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...