Gå til innhold

AD- begynner å virke etter 1-2 uker, du kan føle deg bedre etter 4-6..??

Anbefalte innlegg

Har begynt på en antidepressiva (ikke ssri), det står i vedlegget at den vil begynne å virke etter 1-2 uker, men at man vil føle seg bedre etter 4-6 uker. Forvirrende..Hvorfor?

Jeg opplevde en bedring etter ca 1 uke men så har det stagnert og nesten blitt litt verre igjen nå etter 3 uker. (Men ikke verre enn utgangspunktet da).

Er det vanlig? 

Anonymkode: 7981c...565

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Har begynt på en antidepressiva (ikke ssri), det står i vedlegget at den vil begynne å virke etter 1-2 uker, men at man vil føle seg bedre etter 4-6 uker. Forvirrende..Hvorfor?

Jeg opplevde en bedring etter ca 1 uke men så har det stagnert og nesten blitt litt verre igjen nå etter 3 uker. (Men ikke verre enn utgangspunktet da).

Er det vanlig? 

Hva som er vanlig er veldig individuelt. Blir som å diskutere effekten av Paracetamol på individnivå. Når begynner den å fungere på deg? Etter 30 minutter, 45 eller en time? Hvor stor dose må du ta til hva slags type smerte? Hva er bivirkningene av Paracetamol hos deg?

Trinity80 skrev (8 minutter siden):

Hva som er vanlig er veldig individuelt. Blir som å diskutere effekten av Paracetamol på individnivå. Når begynner den å fungere på deg? Etter 30 minutter, 45 eller en time? Hvor stor dose må du ta til hva slags type smerte? Hva er bivirkningene av Paracetamol hos deg?

det er jo ofte noen trender på slikt da. 

Men jeg Mente det som står i vedlegget; skjønner ikke logikken med at den begynner å virke etter 1-2 uker samtidig som det står at man kan begynne å føle seg bedre etter 4-6. 

Også i tillegg at jeg følte en del bedring etter ca 1,5 ukes bruk men så har det stagnert nå etter ca 3, og føler meg litt verre innimellom; er det «vanlig»?
og kan jeg da - ut fra det som står forvente at (mer) bedring vil komme? 

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

det er jo ofte noen trender på slikt da. 

Men jeg Mente det som står i vedlegget; skjønner ikke logikken med at den begynner å virke etter 1-2 uker samtidig som det står at man kan begynne å føle seg bedre etter 4-6. 

Også i tillegg at jeg følte en del bedring etter ca 1,5 ukes bruk men så har det stagnert nå etter ca 3, og føler meg litt verre innimellom; er det «vanlig»?
og kan jeg da - ut fra det som står forvente at (mer) bedring vil komme? 

Begynner å virke, så må den virke litt før "feilen" blir rettet opp. 

Og ja, det kan du forvente.

Anonymkode: cd2bc...4bb

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Begynner å virke, så må den virke litt før "feilen" blir rettet opp. 

Og ja, det kan du forvente.

Okei.. men hvorfor blir ikke «feilen» rettet med en gang den virker?

jeg merket noe endring ganske raskt som sagt, men så stagnerte det.. hva betyr det?

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Okei.. men hvorfor blir ikke «feilen» rettet med en gang den virker?

jeg merket noe endring ganske raskt som sagt, men så stagnerte det.. hva betyr det?

Det logiske er  at konsentrasjon av stoff må være konstante. Det tar nok litt tid.

Signalstoffer begynte å hope seg litt opp, du føler bedring, men skal mer stoff dit det skal være før full virkning slår til.

Annonse

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Det logiske er  at konsentrasjon av stoff må være konstante. Det tar nok litt tid.

Signalstoffer begynte å hope seg litt opp, du føler bedring, men skal mer stoff dit det skal være før full virkning slår til.

Ja ok. Mener å ha hørt at konsentrasjonen oppnås etter noen dager på denne. Men får håpe du har rett.

Jeg syns nesten jeg har blitt litt verre igjen og, men er kanskje fordi virkning ikke er bra nok enda, syns bare det er rart at det svinger isåfall.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...