Gå til innhold

Generalisert angst

Anbefalte innlegg

Hvordan kommer dette til utrykk?

Jeg lurer på om det jeg har. Er ikke bekymra for alle mulige ting, så er ikke sånn angst (skulle ønske jeg var det, foe da hadde jeg klart å koble meg på verden), Men en følelse av at noe har satt seg fast i meg og blitt meg: bare alltid tilstedeværende kribling i hodet, tinnitus, rar følelse i kroppen, uro.. vansker  med konsentrasjon og tenking (også når jeg bevisst prøver), mangel på følelser engasjement og interesser. Litt uvirkelighetsfølelse / depersonalisering. Akkurat som jeg ikke har mental kapasitet til noe. Er ikke koblet på, mer koblet fra.
Kan dette være generalisert angst? Angst for symptomene og egen tilstand?

Er det kroppen/hjernen som er i overlevelsesmodus av en eller annen grunn og dermed bare er slik og ikke har kapasitet til andre ting? Og hvorfor klarer jeg ikke «tvinge meg» til avleding isåfall?

Anonymkode: 13fd4...a93

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/475998-generalisert-angst/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hos meg er det en knipetang i magen som alltid er på. Nå har jeg bedrevet såpass mye eksponeringsterapi i mange år, og levd med det i flere tiår, derfor blitt vant med det. Stopper ikke hjernen min fra å fungere. Jeg vet redselen min ikke er reel og at jeg skaper mye av den selv.

Fått så mye panikkanfall fordi jeg har eksponert meg for alt, siden jeg har generalisert, så vet vi ikke hvorfor den er der, regner med den alltid vil være der. 

Får hysteri i ny å ned, som når psykriater har ferie 1 uke, jeg ser plutselig at jeg "bare" har medisiner for 14 dager, da ringer jeg dps for å være litt hysterisk ang medisiner, og de fikser jo resepter da. Varer i 15 min, og jeg blir dritflau når det går over. Det skal jeg jobbe med hos psykolog fremover tenker jeg.

Men den stopper meg ikke fra å leve et godt liv den angsten lengre.

Så høres jo teit ut, man må bli venn med angsten sin.

Men er vel ikke de gode historiene du vil høre, men om folk som føler det samme.

Anonymkode: e1163...4e6

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/475998-generalisert-angst/#findComment-4217440
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hos meg er det en knipetang i magen som alltid er på. Nå har jeg bedrevet såpass mye eksponeringsterapi i mange år, og levd med det i flere tiår, derfor blitt vant med det. Stopper ikke hjernen min fra å fungere. Jeg vet redselen min ikke er reel og at jeg skaper mye av den selv.

Fått så mye panikkanfall fordi jeg har eksponert meg for alt, siden jeg har generalisert, så vet vi ikke hvorfor den er der, regner med den alltid vil være der. 

Får hysteri i ny å ned, som når psykriater har ferie 1 uke, jeg ser plutselig at jeg "bare" har medisiner for 14 dager, da ringer jeg dps for å være litt hysterisk ang medisiner, og de fikser jo resepter da. Varer i 15 min, og jeg blir dritflau når det går over. Det skal jeg jobbe med hos psykolog fremover tenker jeg.

Men er vel ikke de gode historiene du vil høre, men om folk som føler det samme.

Ja nei, jeg bare skjønner ikke om det er dette jeg har. For føler jo som sagt ikke en redsel eller frykt for noe på den måten, er bare symtpomer. Som jeg lurer på om kan være generalisert angst (men kansje knytta til symptomene i seg selv), men alltid tilstedeværende 

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/475998-generalisert-angst/#findComment-4217442
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Har ikke alltid hatt det slik

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/475998-generalisert-angst/#findComment-4217443
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Har ikke alltid hatt det slik

Finner dette på nett, kan det ha noe for seg, er det annet enn angst?

Angst og andre psykiske problemer

Dersom du har en angstlidelse, har du sannsynligvis også depresjon eller andre psykiske problemer. Omtrent ni av ti personer med angstlidelse har andre mentale problemer en eller annen gang i løpet av livet.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/475998-generalisert-angst/#findComment-4217444
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Finner dette på nett, kan det ha noe for seg, er det annet enn angst?

Angst og andre psykiske problemer

Dersom du har en angstlidelse, har du sannsynligvis også depresjon eller andre psykiske problemer. Omtrent ni av ti personer med angstlidelse har andre mentale problemer en eller annen gang i løpet av livet.

Legene mener jeg har angst, men skjønner det ikke helt utfra symptomene så derfor jeg spør her.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/475998-generalisert-angst/#findComment-4217445
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...