AnonymBruker Skrevet 6. november 2023 Del Skrevet 6. november 2023 I dag har jeg gjort ting jeg ikke har gjort på en uke. Stelt meg, vasket hår, planlagt middager og skrevet handleliste. I går kveld gikk jeg ut med søpla så jeg skulle slippe det i dag også. Pga hangover fra sovemidler må jeg ta mange pauser og jeg har hjertebank bare jeg tenker på å kjøre til butikken og være der. Har nok latt med isolere for mye hele den siste uka og unngått alt som fører til ubehag. Så nå har jeg en skikkelig jobb foran meg når jeg denne uka skal ha barna med lekser, fritidsaktiviter og generelt følge dem om hele ettermiddagen og med legging uten særlig mulighet til pause. Det er noe jeg MÅ gjøre en god jobb på for jeg har allerede hatt bv på meg av den grunn at jeg har tilbakevendende depresjoner og de lurer på da hvordan det er for barna naturligvis. Kjenner på at særlig jeg må være 100% og kanskje en enda bedre forelder enn alle andre for å unngå at de er på meg igjen. Føler meg på en måte omgitt av potensielle informanter som kan komme til å melde at jeg ser sliten ut eller at jeg glemte å sende med noe til skolen f.eks. Andre foreldre får lov til å gjøre feil og ikke alltid være perfekte, får beskjed om å senke skuldrene osv. Mens for meg gjelder det motsatte. Sånn føler i alle fall jeg det. Er innstilt på å skifte helt modus men det blir nok en tøff uke selv om jeg synes det er fint sånn generelt sett å få dem tilbake etter en uke. Hvordan opplever dere andre med eller uten psykiske plager dette med forventninger? Jeg regner med at de fleste ikke har problemer med mindre bv ikke allerede har vært på alerten. Jeg gjorde forresten ikke noe galt med det var prosedyre pga ETT opphold på tvang. Det ble endret til frivillig etterhvert men allikevel var de inne med undersøkelser. Anonymkode: 5063c...a28 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/476000-fra-1-uke-innend%C3%B8rs-til-fullt-fres-med-familieliv/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kashmir- Skrevet 6. november 2023 Del Skrevet 6. november 2023 Alle foreldre gjør feil. Alle barn blir påført noen sår og dårlige minner. Men som forelder gjør en jo sitt beste for å unngå det. Likevel feiler en jo, og da er det viktig å vite at det var akkurat det en gjorde der og da- sånn for i det minste å unngå samme feil igjen, og, for å be om unnskyldning. Mer kan en ikke gjøre. Så er det så klart noen feil en gjør, eller noe ved tilstander og situasjoner som vil prege barn mer. Hvis BV kommer i bildet handler det jo om å undersøke at det ikke foreligger omsorgsvikt i form av at barna ikke får det de tenger, som mat og annet mareriell de må ha, at de blir sett og ivaretatt jevnt over. Hvis en forelder sliter veldig mye, så vil det mest sannsynlig være også belastende for barna. Når du blir lagt inn på tvang, så har det vært problemer av mer alvorlig art på forhånd, så da bør jo BV undersøke når du er omsorgsperson. Nå har du jo fremdeles ungene hos deg, og BV er ikke involvert pr nå. Du kan gjøre feil. Du blir nok ikke så mye mer iaktatt enn andre ( selv om du føler det ), men det kan bli mer lagt merke til hvis noen er på vakt. Nå ser du på uken med barna som utfordrende, men gjør det viktigste og ikke strev med å fremstå perfekt! Ikke prøv å være det heller. Være bare en god nok mor 🙂 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/476000-fra-1-uke-innend%C3%B8rs-til-fullt-fres-med-familieliv/#findComment-4217490 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glitter Skrevet 6. november 2023 Del Skrevet 6. november 2023 Jeg har hatt barnevernet involvert en stund pga psykisk lidelse og etter hvert også at jeg selvmedisinerte med rus. Ungene var ikke tilstede da. Barnevernet har nå trekt seg ut og jeg opplever ikke at jeg blir iakltatt på noen måte. Dvs på juleavslutninger og slikt føler jeg at jeg blir det da jeg ikke dukker så mye opp ellers i året, men det er av nysgjerrige foreldre og ikke for at de skal vurdere min egnethet. Jeg tror du bare må prøve å legge dette bak deg. Tenke at folk har nok med seg selv og at så lenge du fortsetter som før så har du ikke noe å frykte. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/476000-fra-1-uke-innend%C3%B8rs-til-fullt-fres-med-familieliv/#findComment-4217494 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november 2023 Del Skrevet 6. november 2023 Kashmir skrev (38 minutter siden): Alle foreldre gjør feil. Alle barn blir påført noen sår og dårlige minner. Men som forelder gjør en jo sitt beste for å unngå det. Likevel feiler en jo, og da er det viktig å vite at det var akkurat det en gjorde der og da- sånn for i det minste å unngå samme feil igjen, og, for å be om unnskyldning. Mer kan en ikke gjøre. Så er det så klart noen feil en gjør, eller noe ved tilstander og situasjoner som vil prege barn mer. Hvis BV kommer i bildet handler det jo om å undersøke at det ikke foreligger omsorgsvikt i form av at barna ikke får det de tenger, som mat og annet mareriell de må ha, at de blir sett og ivaretatt jevnt over. Hvis en forelder sliter veldig mye, så vil det mest sannsynlig være også belastende for barna. Når du blir lagt inn på tvang, så har det vært problemer av mer alvorlig art på forhånd, så da bør jo BV undersøke når du er omsorgsperson. Nå har du jo fremdeles ungene hos deg, og BV er ikke involvert pr nå. Du kan gjøre feil. Du blir nok ikke så mye mer iaktatt enn andre ( selv om du føler det ), men det kan bli mer lagt merke til hvis noen er på vakt. Nå ser du på uken med barna som utfordrende, men gjør det viktigste og ikke strev med å fremstå perfekt! Ikke prøv å være det heller. Være bare en god nok mor 🙂 Glitter skrev (31 minutter siden): Jeg har hatt barnevernet involvert en stund pga psykisk lidelse og etter hvert også at jeg selvmedisinerte med rus. Ungene var ikke tilstede da. Barnevernet har nå trekt seg ut og jeg opplever ikke at jeg blir iakltatt på noen måte. Dvs på juleavslutninger og slikt føler jeg at jeg blir det da jeg ikke dukker så mye opp ellers i året, men det er av nysgjerrige foreldre og ikke for at de skal vurdere min egnethet. Jeg tror du bare må prøve å legge dette bak deg. Tenke at folk har nok med seg selv og at så lenge du fortsetter som før så har du ikke noe å frykte. Takk for oppmuntrende meldinger. Det er en noen år siden det skjedde men som sagt var det ikke omsorgssvikt inni bildet. Uansett hvor dårlig det går så har jeg alltid og virkelig alltid passet på at ungene har det de trenger. Har bare i perioder ikke vært flink til å ta dem med ut og finne på utflukter og slikt når jeg er sliten. Har misset to foreldremøter oppigjennom og arrangert ting for klassen når jeg har vært bra. Jeg er ganske flink og kreativ i riktige tider. Men nå er det kanskje ikke den tida jeg drar dem med ut på morsomme ting foruten det som er av fritidsaktiviteter. Det blir fulgt opp. Så men jeg er kanskje ikke så dårlig forelder. Det er bare så kontrastrikt. Nå har jeg planlagt middag for hele uka og tatt hele ukeshandelen. Foruten å være litt shaky og var på omgivelsene kanskje, litt redd for at folk ser på meg eller at jeg treffer noen jeg kjenner, så gikk det utrolig bra. Det er nesten så jeg gleder meg til å lage mat 🫢☺️ Har du barn K? Og har du ungene hos deg igjen G? Tidligere da alt gikk på skinner, sånn mer eller mindre så jeg nok litt ned på folk som ikke hadde helt kontroll og det virket være diverse instanser involvert. Det gjør jeg ikke lenger i det hele tatt men det måtte faktisk egenerfaring til. Sier kanskje litt om meg som person. Men det finnes nok flere. Anonymkode: 5063c...a28 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/476000-fra-1-uke-innend%C3%B8rs-til-fullt-fres-med-familieliv/#findComment-4217506 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glitter Skrevet 6. november 2023 Del Skrevet 6. november 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Takk for oppmuntrende meldinger. Det er en noen år siden det skjedde men som sagt var det ikke omsorgssvikt inni bildet. Uansett hvor dårlig det går så har jeg alltid og virkelig alltid passet på at ungene har det de trenger. Har bare i perioder ikke vært flink til å ta dem med ut og finne på utflukter og slikt når jeg er sliten. Har misset to foreldremøter oppigjennom og arrangert ting for klassen når jeg har vært bra. Jeg er ganske flink og kreativ i riktige tider. Men nå er det kanskje ikke den tida jeg drar dem med ut på morsomme ting foruten det som er av fritidsaktiviteter. Det blir fulgt opp. Så men jeg er kanskje ikke så dårlig forelder. Det er bare så kontrastrikt. Nå har jeg planlagt middag for hele uka og tatt hele ukeshandelen. Foruten å være litt shaky og var på omgivelsene kanskje, litt redd for at folk ser på meg eller at jeg treffer noen jeg kjenner, så gikk det utrolig bra. Det er nesten så jeg gleder meg til å lage mat 🫢☺️ Har du barn K? Og har du ungene hos deg igjen G? Tidligere da alt gikk på skinner, sånn mer eller mindre så jeg nok litt ned på folk som ikke hadde helt kontroll og det virket være diverse instanser involvert. Det gjør jeg ikke lenger i det hele tatt men det måtte faktisk egenerfaring til. Sier kanskje litt om meg som person. Men det finnes nok flere. Anonymkode: 5063c...a28 Nei ikke ennå. Det vil si jeg har de på samvær. Planen er, hvis alt går som planlagt, at de skal begynne å bo hos meg til høsten igjen. Det høres ut som du gjør mer enn god nok jobb. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/476000-fra-1-uke-innend%C3%B8rs-til-fullt-fres-med-familieliv/#findComment-4217511 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november 2023 Del Skrevet 6. november 2023 Glitter skrev (Akkurat nå): Nei ikke ennå. Det vil si jeg har de på samvær. Planen er, hvis alt går som planlagt, at de skal begynne å bo hos meg til høsten igjen. Det høres ut som du gjør mer enn god nok jobb. Ok. Du må først få bukt med rusproblemer sånn totalt sett kanskje? Det er sikkert fint å ha et tidsperspektiv og en plan å forholde seg til. Håper alt går etter planen. Jeg hat enorm respekt for sen situasjonen du står i per nå. Anonymkode: 5063c...a28 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/476000-fra-1-uke-innend%C3%B8rs-til-fullt-fres-med-familieliv/#findComment-4217513 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glitter Skrevet 6. november 2023 Del Skrevet 6. november 2023 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Ok. Du må først få bukt med rusproblemer sånn totalt sett kanskje? Det er sikkert fint å ha et tidsperspektiv og en plan å forholde seg til. Håper alt går etter planen. Jeg hat enorm respekt for sen situasjonen du står i per nå. Anonymkode: 5063c...a28 Ja må se at jeg klarer holde meg rusfri samt jeg må flytte. Takk for det. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/476000-fra-1-uke-innend%C3%B8rs-til-fullt-fres-med-familieliv/#findComment-4217528 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.