Gå til innhold

Jeg har hatt bipolar (2)- depresjon i 2 år

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

lavender skrev (30 minutter siden):

Jeg har ikke hatt så langvarige depresjoner selv, men personlig tenker jeg at der alltid er håp for å bli bedre 🙂 Har du forsøkt mange ulike medikamenter? Der er jo ofte mye å gå på der.

Litium, Abilify og Lamictal står jeg på nå...

Anonymkode: b7a2e...807

Det høres vondt ut!

Mine siste år før jeg kom i remisjon var jeg aldri på topp. Etter hvert gikk det fra ikke så greit til verre, så ble det fra verre til ille ispedd et par blandede episoder. Men konstant dypt deprimert vil jeg ikke si jeg var. 

Hva har du forsøkt av annen behandling før? Er diagnosen riktig? Mener det er et spørsmål Kupton stiller seg der man ikke får has på depresjon med noen midler. Har du prøvd andre ting enn vanlige stemningsstabiliserende/antidepressiva/antipsykotika. ECT? Ketamin?

Annonse

Jeg ville også bedt om revurdering av diagnose om de fleste behandlingsformer for BP depresjon er prøvd. Er det situasjonsbetinget depresjon feks, eller er omstendighetene i livet ditt ok? Jeg hadde ingen virkning av ssri men god antidepressiv virkning av stenningsstabiliserende

Anonymkode: 1427b...cf4

FjellOgDalar skrev (35 minutter siden):

Det høres vondt ut!

Mine siste år før jeg kom i remisjon var jeg aldri på topp. Etter hvert gikk det fra ikke så greit til verre, så ble det fra verre til ille ispedd et par blandede episoder. Men konstant dypt deprimert vil jeg ikke si jeg var. 

Hva har du forsøkt av annen behandling før? Er diagnosen riktig? Mener det er et spørsmål Kupton stiller seg der man ikke får has på depresjon med noen midler. Har du prøvd andre ting enn vanlige stemningsstabiliserende/antidepressiva/antipsykotika. ECT? Ketamin?

Hva slags behandling førte til remisjon hos deg? 

Anonymkode: 1427b...cf4

Jeg var deprimert i flere år. Vet ikke akkurat hva som gjorde at jeg kom ut av depresjon. Jeg i terapi og prøvde flere forskjellige medisiner. For meg tror jeg det viktigste var å slippe fokuset på sykdommen og prøve å leve slik jeg gjorde før jeg ble deprimert. Har ikke vært deprimert på 2 år. Sluttet også med alle medisiner for 2 år siden.

Ikke mist håpet, det er store muligheter for å bli bedre.

Endret av Fionys
FjellOgDalar skrev (7 timer siden):

Det høres vondt ut!

Jeg fikk ECT i vår. Fikk 17 behandlinger og ble bedre. Virkningen har dessverre ikke holdt seg.

Anonymkode: b7a2e...807

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...