Gå til innhold

Fastlege som er tidligere psykiater

Anbefalte innlegg

Her jeg bor er der en fastlege som er tidligere psykiater. Jeg sliter jo en god del psykisk, bruker medisiner og følges forholdsvis tett opp av psykiatrien og har derfor vurdert å bytte til han. Er det uvurderlig å ha en fastlege som også er psykiater eller er det like greit å bare holde seg til den fastlegen som jeg har? Er helt ok fornøyd med han jeg har, han som er psykiater har jeg aldri møtt men han har en anmeldelse på legelisten og den er veldig positiv i alle fall. Eneste grunn jeg har til å ikke bytte er at det er litt kronglete reisevei (må ta buss og gå ett stykke uten gangfelt).

Burde jeg bytte eller ikke?

Anonymkode: 97187...f9e

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/476039-fastlege-som-er-tidligere-psykiater/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kashmir skrev (1 minutt siden):

Når ting fungerer bra, så vet jeg ikke hvorfor du vil endre på ting?  Hva er det du savner skal bli bedre? 

Jeg tenkte bare det ville være bra med en fastlege som psykiater ettersom han da har veldig mye kunnskap som jeg trenger? Han jeg har kan forholdsvis lite om psykiske lidelser.

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg tenkte bare det ville være bra med en fastlege som psykiater ettersom han da har veldig mye kunnskap som jeg trenger? Han jeg har kan forholdsvis lite om psykiske lidelser.

Jo, men du har jo psykiatri som følger deg tett opp. Og du er fornøyd med legen din

Jeg tror det er en fordel at hjelpeapparat og lege kjenner historien din og deg, så jeg syns ikke det er noen god ide at du bytter lege. Hadde du vært misfornøyd eller hatt lite tillit så ville det vært noe annet, men det er jo ikke tilfellet. 

Annonse

Kashmir skrev (1 time siden):

Jo, men du har jo psykiatri som følger deg tett opp. Og du er fornøyd med legen din

Jeg tror det er en fordel at hjelpeapparat og lege kjenner historien din og deg, så jeg syns ikke det er noen god ide at du bytter lege. Hadde du vært misfornøyd eller hatt lite tillit så ville det vært noe annet, men det er jo ikke tilfellet. 

Det er sant, men en dag kommer jeg jo til å bli avsluttet av psykiatrien sant?

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det er sant, men en dag kommer jeg jo til å bli avsluttet av psykiatrien sant?

Da er du vel klar for det? 

Jeg vet ikke jeg. Du må jo gjerne bytte, men jeg syns der er en risiko å ta når alt fungerer bra og du er fornøyd 🙂

Kashmir skrev (Akkurat nå):

Da er du vel klar for det? 

Jeg vet ikke jeg. Du må jo gjerne bytte, men jeg syns der er en risiko å ta når alt fungerer bra og du er fornøyd 🙂

Det er sant. Skal tenke nøye igjennom det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...