Gå til innhold

Uvirkelighetsfølelse?

Anbefalte innlegg

Jeg føler meg litt fremmed og utenfor meg selv. Jeg er her i mine kjente omgivelser, og jeg er meg, men samtidig er det ikke kjent og jeg er liksom ikke meg. Det føles litt fremmed. Er det det som kalles uvirkelighetsfølelse? Det føles litt som om jeg er i en drøm.

Har psykoselidelse, kan det ha noe med det å gjøre? Er det et psykosesymptom? 

Anonymkode: 743c9...00a

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/476040-uvirkelighetsf%C3%B8lelse/
Del på andre sider

Fortsetter under...

lavender skrev (Akkurat nå):

Det kalles depersonalisasjon og det er ikke uvanlig å oppleve ved psykoselidelse. 

Tusen takk for svar. Ble glad for at noen svarte og "så" meg. Jeg har time på DPS i morgen, men spørs om jeg klarer å møte, hvis jeg er sånn som dette. 

Vendi skrev (1 minutt siden):

Tusen takk for svar. Ble glad for at noen svarte og "så" meg. Jeg har time på DPS i morgen, men spørs om jeg klarer å møte, hvis jeg er sånn som dette. 

Bare hyggelig. Leit å høre at du sliter sånn. Hva tenker du skulle til for at du klarer å møte? Kan noen følge deg, kanskje det ville gjort det lettere f.eks?

Endret av lavender

Bare hyggelig. Leit å høre at du sliter sånn. Hva tenker du skulle til for at du klarer å møte? Kan noen følge deg`, kanskje det ville gjort det lettere f.eks?

Har ingen til å følge meg. Men jeg tror jeg kanskje skal spørre om jeg kan få taxi til og fra. Det er jeg som har tråden om taxi lenger ned her. Du svarte i den også, og med de symptomene jeg har nå så kan jeg ikke skjønne annet enn at jeg har jeg rett på taxi. Men må se hvordan jeg føler meg i morgen tidlig. 

Annonse

Vendi skrev (6 minutter siden):

Har ingen til å følge meg. Men jeg tror jeg kanskje skal spørre om jeg kan få taxi til og fra. Det er jeg som har tråden om taxi lenger ned her. Du svarte i den også, og med de symptomene jeg har nå så kan jeg ikke skjønne annet enn at jeg har jeg rett på taxi. Men må se hvordan jeg føler meg i morgen tidlig. 

Ja, det var en god ide. Bare husk å spørre om taxi i god tid, for jeg har fått litt inntrykket av at det kan ta litt tid å fikse. Ellers er det helt sikkert mulig å få til å ha timen over telefon. Håper det bedrer seg for deg snart.

Ja, det var en god ide. Bare husk å spørre om taxi i god tid, for jeg har fått litt inntrykket av at det kan ta litt tid å fikse. Ellers er det helt sikkert mulig å få til å ha timen over telefon. Håper det bedrer seg for deg snart.

Tusen takk. Jeg har time kl 12, så ringer evt tidlig hvis det er sånn som nå. Det er veldig ubehagelig å ha det sånn. Er liksom ikke "jordet". Føler jeg og omgivelsene flyter litt. Det blir litt ujevne grenser, vanskelig å forklare. 

Men ja, det går nok også an å ha timen over telefon. 

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Det er mest vanlig ved angst. Men kan også være ved dissosiasjon. Eventuelt hvis man har sovet lite i det siste eller ruset seg. 

Anonymkode: bc55e...2a4

Jeg aner ikke hva det er. Jeg har ikke ruset meg i alle fall. Muligens er depersonalisasjon som Lavender sier. Skal legge meg nå, så får prøve å sikre litt søvn. 

Vendi skrev (2 minutter siden):

Tusen takk. Jeg har time kl 12, så ringer evt tidlig hvis det er sånn som nå. Det er veldig ubehagelig å ha det sånn. Er liksom ikke "jordet". Føler jeg og omgivelsene flyter litt. Det blir litt ujevne grenser, vanskelig å forklare. 

Men ja, det går nok også an å ha timen over telefon. 

Ja, det er veldig ubehagelig. Jeg slet med det for noen år tilbake. Trodde jeg skulle miste meg selv helt og bli fullstendig gal (fant ikke bedre ord).

lavender skrev (4 minutter siden):

Ja, det er veldig ubehagelig. Jeg slet med det for noen år tilbake. Trodde jeg skulle miste meg selv helt og bli fullstendig gal (fant ikke bedre ord).

Ja, jeg blir litt redd av dette her. Men skal sove nå, så er det forhåpentligvis bedre i morgen. 

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...