AnonymBruker Skrevet 11. november 2023 Del Skrevet 11. november 2023 kupton skrev (4 timer siden): Jeg kjenner en psykiater som ringte inn resepter og skrev journalnotat på laptop i ambulansen på vei til universitetssykehuset da hn fikk hjerteinfarkt 🙂 Hvis du har sterke smerter i brystet, så sitter du ikke på laptopen. Hvis du har hatt sterke smerter i brystet, fått medisiner, og føler deg bedre på vei til sykehuset så er det noe annet. Anonymkode: e3393...67a 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/476076-kan-man-v%C3%A6re-alvorlig-deprimert-n%C3%A5r-man-kan-jobbe-litt-og-v%C3%A6re-litt-sosial/page/4/#findComment-4219092 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vendi Skrevet 11. november 2023 Del Skrevet 11. november 2023 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Hvis du har sterke smerter i brystet, så sitter du ikke på laptopen. Hvis du har hatt sterke smerter i brystet, fått medisiner, og føler deg bedre på vei til sykehuset så er det noe annet. Anonymkode: e3393...67a Nå er det jo også sånn at hjerteinfarkt kan gi ulike symptomer også da. Et hjerteinfarkt innebærer ikke alltid sterke smerter, men er alvorlig likevel. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/476076-kan-man-v%C3%A6re-alvorlig-deprimert-n%C3%A5r-man-kan-jobbe-litt-og-v%C3%A6re-litt-sosial/page/4/#findComment-4219101 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. november 2023 Del Skrevet 11. november 2023 Vendi skrev (3 minutter siden): Nå er det jo også sånn at hjerteinfarkt kan gi ulike symptomer også da. Et hjerteinfarkt innebærer ikke alltid sterke smerter, men er alvorlig likevel. Det blir vel like meningsløst som å prøve å definere alvorlig psykisk sykdom. Anonymkode: e3393...67a 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/476076-kan-man-v%C3%A6re-alvorlig-deprimert-n%C3%A5r-man-kan-jobbe-litt-og-v%C3%A6re-litt-sosial/page/4/#findComment-4219104 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. november 2023 Del Skrevet 11. november 2023 AnonymBruker skrev (På 10.11.2023 den 23.06): Eller er man kun alvorlig deprimert når man er innlagt og stirrer apatisk i veggen? Satt på spissen. Anonymkode: 4ff98...623 Synes ikke det er satt på spissen. Har hatt to uker som omtrent var slik. Nå er det bedre siden jeg driver og skriver her. Gjør ikke det når alt er tomt. Og ikke sikkert jeg var alvorlig deprimert da heller. Kan ikke sette den diagnosen (jeg er den som ble sint fordi legen ba meg velge diagnose på sykemelding). Men kunne jobbe i mange uker etter at ting virket helt håpløse. Det er bare å bruke all sin energi på jobboppgavene, skru egne behov helt av og måke på frem til arbeidsdagens slutt. Men var ikke alvorlig deprimert da, for da tror jeg ikke det går. Kanskje moderat? Tenker, TS, at det er din opplevelse av å ikke ha det bra som er utslagsgivende for hvor alvorlig tilstanden er, og ikke om man tikker av for alle punkter for kjennetegn i alvorlig depresjon. Hvorfor spør du? (Har ikke orket lese resten av tråden). Anonymkode: 0ebb7...b09 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/476076-kan-man-v%C3%A6re-alvorlig-deprimert-n%C3%A5r-man-kan-jobbe-litt-og-v%C3%A6re-litt-sosial/page/4/#findComment-4219113 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. november 2023 Del Skrevet 11. november 2023 Jeg dro på jobb med MADRS 44 skåret først av fastlege som anbefalte innleggelse, så av to stk. på DPS noen dager senere med mannen min tilstede (han snakket i grunn mer om funksjonsnivået mitt enn det jeg gjorde). Ble anbefalt innleggelse igjen, det ville ikke jeg. Jeg ville på jobb i noen timer hver dag, noe som etter mye om og men ble gått med på så lenge jeg gikk med på at akutteamet skulle komme hjem til meg før og etter jobb og flere ganger om dagen fremover. Fikk ikke kjøre bil, så dagen etter ble det den lengste bussturen tur/retur til jobb jeg har hatt noen gang. Fikk overhodet ikke til å gjøre jobben min, men det var det ingen som hadde lagt merke til (de siste månedene). Sjefen min forsto ikke at jeg var syk, og ville ha en samtale om den graderte sykmeldingen før jeg gikk, og jeg svarte etter beste evne selv om jeg ikke klarte å følge han i det han sa. Når jeg omsider kom hjem igjen bar det rett i seng med hørselvern og øyemaske. Dagen etter det igjen ble jeg overtalt av akutteamet til å bli med på sykehuset likevel. Etter en uke på sykehuset fikk jeg vite at jeg fremdeles ble vurdert som alvorlig deprimert. I og med at jeg ikke spiste eller drakk var det ikke noen fare for at jeg tisset på meg. Det var så vidt jeg fikk klemt ut litt til en urinprøve om morgenen, og det ble satt i gang listeskriving med væskeinntak. Jeg ble der i enda tre uker, og helt og delvis sykmeldt i nesten ett år før jeg jobbet fullt igjen. Jeg har lyst til å nevne enda en gang at sjefen min ikke forsto at jeg var syk da jeg var på det sykeste! Jeg har ikke vært så syk noen gang før denne episoden, men har alltid gått på skole og jobb med pågående depresjoner tidligere, og har holdt ut. Jeg har også gått på jobb med influensa selv om jeg måtte krabbe opp bakken til jobb. Skjønte ikke før senere at det var influensa og ikke bare en forkjølelse. Sånn. Da har jeg bidratt med mitt i denne tåpelige diskusjonen om hvor syk man må være for å ikke klare å stable bena sine på jobb og fake frisk. Og nei, det er ikke en "jeg er sykere enn deg - konkurranse". Anonymkode: 29d7b...647 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/476076-kan-man-v%C3%A6re-alvorlig-deprimert-n%C3%A5r-man-kan-jobbe-litt-og-v%C3%A6re-litt-sosial/page/4/#findComment-4219132 Del på andre sider Flere delingsvalg…
kupton Skrevet 12. november 2023 Del Skrevet 12. november 2023 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Hvis du har sterke smerter i brystet, så sitter du ikke på laptopen. Hvis du har hatt sterke smerter i brystet, fått medisiner, og føler deg bedre på vei til sykehuset så er det noe annet. Anonymkode: e3393...67a Diagnosen er korrekt. Dokumentert ved ulike undersøkelser. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/476076-kan-man-v%C3%A6re-alvorlig-deprimert-n%C3%A5r-man-kan-jobbe-litt-og-v%C3%A6re-litt-sosial/page/4/#findComment-4219149 Del på andre sider Flere delingsvalg…
emilie321 Skrevet 12. november 2023 Del Skrevet 12. november 2023 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Ja, klart man får. Man får etter hva man er, ikke hva man scorer på en test. Man har veldig lett for å ilegge seg mer "smerte" en man har. Ting er jævlig rett og slett. Og man tror ikke man kan få set jævligere, men det kan man pk veldig ofte. Det er din mening, ikke faktum. Det står i ett innlegg over her hva som skal til for å være alvorlig deprimert. Gå på jobb er ikke en av de tingene man da klarer. Anonymkode: 886bf...04a Det står at en ofte ikke greier det, det betyr ikke alltid. Det er iallefall slik jeg tolker det. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/476076-kan-man-v%C3%A6re-alvorlig-deprimert-n%C3%A5r-man-kan-jobbe-litt-og-v%C3%A6re-litt-sosial/page/4/#findComment-4219152 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.