Gå til innhold

Forutenom medisinering; hva er egentlig oppskriften på å bli frisk fra depresjon?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Du må ha noe å gjøre på dagene. Det vanlige er jo å ha en jobb. 

Hvordan merker du depresjonen din? 

Anonymkode: 32072...dd2

Jeg jobber det jeg klarer. Litt under halv stilling, jeg trener og tar meg av hus/hjem/familie og er litt sosial. 

Jeg har mye selvmordstanker, veldig sliten/energiløs,  redusert selvfølelse/tillit, sterk skam-følelse,  veldig trist og mye mer....

Anonymkode: e1f72...8ae

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg jobber det jeg klarer. Litt under halv stilling, jeg trener og tar meg av hus/hjem/familie og er litt sosial. 

Jeg har mye selvmordstanker, veldig sliten/energiløs,  redusert selvfølelse/tillit, sterk skam-følelse,  veldig trist og mye mer....

Var du lykkelig/glad før? Hva skjedde? 

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Var du lykkelig/glad før? Hva skjedde? 

Jeg har en krevende hjemmesituasjon med et sykt barn. Så "smalt det" for meg...

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg har en krevende hjemmesituasjon med et sykt barn. Så "smalt det" for meg...

Da blir det sikkert bedre når barnet ditt ikke er sykt lenger. 

Har du fått hjelp til å takle det syke barnet da? 

Annonse

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Da blir det sikkert bedre når barnet ditt ikke er sykt lenger. 

Har du fått hjelp til å takle det syke barnet da? 

Han kommer til å være syk (psykisk) i åresvis.... vi får begge samtaleterapi...

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Han kommer til å være syk (psykisk) i åresvis.... vi får begge samtaleterapi...

Håper du klarer å ta vare på deg selv, slik at du igjen klarer å få mer overskudd til andre. I livet gjelder det som ved sikkerhetsinnstrukser for øvrig: Ta på egen maske før du hjelper andre. Du er langt ifra alene om å møte den berømte utmattende veggen etter å ha strukket strikken lengre og lengre i forsøk på å fungere i en eller annen sammenheng. Det er en helt menneskelig respons i forsøk på å hjelpe. Men, nå må du finne frem sikkerhetsinstruksen for å komme deg igjen... 🫶

Er barnet ditt under 18 år? Dere burde i så fall også få snakke med en sosionom, for å bli orientert om og få bistand til å søke på de ordninger som vil være riktige for din familie... Ordninger og rettigheter for dere som en berørt familie rundt et sykt barn og rettigheter ordninger/muligheter som går direkte rettet mot barnet deres.

Jeg vet at mine foreldre hadde svært god nytte av å møte andre foreldre i samme situasjon, da de hadde en datter som trengte oppfølgning pga. funksjonsnedsettelse. En sak var det faglige påfyllet gjennom f.eks. seminar/foredrag under helgesamlinger, men minst like viktig var det å få møte andre foreldre i samme situasjon og få utveksle tanker, følelser og erfaringer.

Det finnes mange organisasjoner, diagnoseorganisasjoner og pårørendeorganisasjoner, i Norge... Bare et lite tips... Take it or leave it 🌟

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...