Gå til innhold

Bruker dere fastlegen til å få hjelp med psykiske utfordringer?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg gikk til samtaler hos fastlegen en kort periode jeg ikke hadde poliklinisk behandler. Synes han var fin å snakke med, men ettersom han hadde satt av så kort tid og i tillegg sjeldent hadde mulighet til å møte meg ble det mest stress, følte vi så vidt fikk begynt å snakke om kjernen i det som betydde noe før vi måtte avslutte. Men vet om flere som får satt av lengre tid da, da fungerer det nok bedre.

Endret av lavender

Man kan det. Be om dobbelttime. Men du burde gå rett på sak og ta ansvar selv og ta opp det som er problemet med en gang. Ikke sløs bort tiden med alt mulig uvesentlig. 

Anonymkode: c4a4c...25c

Nei. Fastlegen har sagt at den ikke har noe med meg å gjøre annet enn å hjelpe til med sykemelding. Det var i alle fall svaret jeg fikk da jeg lurte på om ikke legen selv kunne "velge" diagnose til sykemelding. 

Anonymkode: 4b1b3...083

Min forrige fastlege ville se meg hver måned og i dårligere perioder oftere. Han hjalp meg med å holde hode over vannet. Nå hadde vi god kommunikasjon og timene med han, var virkelig gode å ha. Må si jeg savner han. 

Jeg snakket med fastlegen min en gang da en person i nær familie var veldig dårlig og inn og ut av somatisk og psykiatrisk sykehus. Jeg var veldig sliten den perioden og ble sykemeldt for det i en uke da han spurte hvordan jeg hadde det. Jeg opplevde det som veldig godt å snakke med han om det selv om det varte bare noen min. 

Annonse

Ja, jeg har gjort det f.eks. om behandler på DPS har hatt lengre fravær. Det syntes jeg fungerte utmerket, og jeg har full tillit til henne om jeg skulle få tilbakefall. Da får jeg jevnlig dobbelttime for samtale, og ev ny henvisning til spes.helsetjenesten. 

Yes, fikk mye hjelp av min fastlege. Hun sørget også for at jeg tok MADRS-testen og skrev en solid nok henvisning til DPS slik at jeg fikk time der veldig raskt da alvorlig depresjon ble påvist. 

Nei har dårlig erfaring med det. Var hos en som snakket dårlig morsk. Samme dagen som jeg måtte flytte fra eksen, jeg begynte å Grine og da ble han sint og gikk ut av kontoret. Etter det, går jeg aldri inn å snakker om psyken til enn FL igjen .

Anonymkode: bb8e8...cbf

Ja fastlege er selvsagt første ledd å kontakte om man ikke har pågående behandling i spes.helse.tj. Min fastlege kan bidra med samtaler men ikke vurdering av medisiner osv, så hen henviser raskt visere om problematikken er utenfor vedkommendes felt 

Anonymkode: f6960...526

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...