Gå til innhold

Fått time med psykolog

Anbefalte innlegg

Søkte på psykolog på dps for et par uker siden. Fikk brev indag om at jeg har rett til helsehjelp og fått time neste uke. 
hva kan jeg forvente meg? Hva skjer på første time. Kjenner jeg gruer meg litt. 
opplevde et stort traume i år, og skal bearbeide dette 

Anonymkode: 78176...159

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/476131-f%C3%A5tt-time-med-psykolog/
Del på andre sider

Fortsetter under...

lavender skrev (28 minutter siden):

Første timene jeg har hatt har vi snakket om hva jeg sliter med og trenger hjelp til og begynt å sette mål for behandlingen. Lykke til på timen.

Ok, tusen takk. Det er vel det å komme i gang som er det verste. Er ikke sjenert og er flink å snakke. Det jeg kvier meg til er å rote inn i det som er vanskelig. 
men det blir vel ikke på første time. 
Håper bare fyren er grei og at kjemien passer 

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Ok, tusen takk. Det er vel det å komme i gang som er det verste. Er ikke sjenert og er flink å snakke. Det jeg kvier meg til er å rote inn i det som er vanskelig. 

Terapi er å rote i det som er vanskelig. Jeg er i tillegg sjenert og ikke flink til å prate. Men dette går bra! Jeg har hatt god kjemi med alle behandlere jeg har hatt.

Anonymkode: e820e...c86

Annonse

AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Man begynner ikke rett på det som er vanskelig første time nei, du vil nok få tid på deg til å bli trygg osv. Ja, kjemi har en del å si så håper det. Det går som oftest bedre enn man frykter.

lavender skrev (4 timer siden):

Man begynner ikke rett på det som er vanskelig første time nei, du vil nok få tid på deg til å bli trygg osv. Ja, kjemi har en del å si så håper det. Det går som oftest bedre enn man frykter.

Det er ingenting som er pinlig å snakke om, og jeg er ikke redd for det. Det jeg er henvist for er så grusomt at det blir veldig tøft å gå inn i det. 
det handler om ei traume etter dødsulykke av et ungt menneske i nær familie. Er mest redd for min reaksjon ved å grave i det 

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det er ingenting som er pinlig å snakke om, og jeg er ikke redd for det. Det jeg er henvist for er så grusomt at det blir veldig tøft å gå inn i det. 
det handler om ei traume etter dødsulykke av et ungt menneske i nær familie. Er mest redd for min reaksjon ved å grave i det 

Jeg skjønner. Kondolerer så mye. 

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Kondolerer.

Anonymkode: e820e...c86

Annonse

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Har ikke hatt time enda, men er spent ja. Gruer meg 

Å nei. Det blir sikkert bra det. Noen som har tid til å se deg og kanskje til og med hjelpe til bedring. Ikke noe å grue seg til :)

Anonymkode: b59fb...a8f

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...