Gå til innhold

Selvdestruktivitet og ansvar

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

motiva2 skrev (1 minutt siden):

Reagerte på VG som skrev at dette kan ramme oss alle. Fort gjort å begynne å stjele solbriller, liksom...

Det kan ikke ramne alle. Og stjeling er en ting. Så mange som har lidd under dette, og han har kun latt andre gå i bresjen for seg og fått kritikk. Det er verre enn stjeling, mens han selv ignorant har fortsatt å virke som politiker.

Han burde i det minste hatt samvittighet nok til å gjøre det lettere for andre ved å trekke seg helt ut.

Kashmir skrev (3 minutter siden):

Det kan ikke ramne alle. Og stjeling er en ting. Så mange som har lidd under dette, og han har kun latt andre gå i bresjen for seg og fått kritikk. Det er verre enn stjeling, mens han selv ignorant har fortsatt å virke som politiker.

Han burde i det minste hatt samvittighet nok til å gjøre det lettere for andre ved å trekke seg helt ut.

Han kan vel ikke trekke seg som stortingsrepresentant, eller hvordan fungerer det?

Grendel skrev (7 minutter siden):

Jeg ser ikke noen motsetning der. Han har ansvar, men det kan også være en slags sykdom inne i bildet.

Men det handler litt om hvor mye av handlingene som forklares med psykdom. Og da synes jeg han skyver fra seg ansvaret.  Jeg har en psykisk sykdom, men hvis jeg blir tatt i fartskontroll,  så kan jeg ikke skylde på psykdommen. 

Annonse

Kashmir skrev (Akkurat nå):

Hvorfor skulle han ikke kunne det? 

Han er folkevalgt. Han kan trekke seg fra ulike verv og ministerstillinger, også som partileder, men er vel representant på Stortinget ut perioden. 

Anonymkode: 927f7...6ee

motiva2 skrev (4 minutter siden):

Men det handler litt om hvor mye av handlingene som forklares med psykdom. Og da synes jeg han skyver fra seg ansvaret.  Jeg har en psykisk sykdom, men hvis jeg blir tatt i fartskontroll,  så kan jeg ikke skylde på psykdommen. 

Jeg ser heller ingen motsetning. Er det ikke bare psykoser da, som fritar en fra ansvar når en begår kriminelle handlinger? Ved alle andre psykdommer så blir man dømt, og det har jo han blitt også. 

Anonymkode: d4f02...66b

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg ser heller ingen motsetning. Er det ikke bare psykoser da, som fritar en fra ansvar når en begår kriminelle handlinger? Ved alle andre psykdommer så blir man dømt, og det har jo han blitt også. 

Jeg mente ikke juridisk ansvar, men mer at han vil bli sett på med snillere øyne av andre, hvis det dreier seg om psykdom, som han er uforskyldt rammet av.

motiva2 skrev (Akkurat nå):

Jeg mente ikke juridisk ansvar, men mer at han vil bli sett på med snillere øyne av andre, hvis det dreier seg om psykdom, som han er uforskyldt rammet av.

Ja stakkars han, en narsissistisk kleptoman 😅

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...