Gå til innhold

Hvor mange her går i terapi og har en behandler og hvor mange har ikke?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg ble avsluttet i spesialisthelsetjenesten i sommer. I forrige uke bestemte jeg selv att jeg skulle avslutte psykisk helsehjelp fra kommunen. Men har månedlige samtaler med fastlegen. Det tenker jeg å fortsette med en stund. Både på grunn av at jeg går på medisiner som jeg ønsker å slutte på og på grunn av somatiske grunner.

aa-k-j skrev (4 timer siden):

Går til privat psykiater med avtale 1 gang i måneden og har gjort det i 2 år. Vet ikke hvor lenge jeg skal gå der. 

Jeg fikk ikke gå så sjeldnere enn 1 gang per andre uke. Dette var privat .

Anonymkode: fc277...819

Annonse

Fru2020 skrev (5 timer siden):

Jeg ble avsluttet i spesialisthelsetjenesten i sommer. I forrige uke bestemte jeg selv att jeg skulle avslutte psykisk helsehjelp fra kommunen. Men har månedlige samtaler med fastlegen. Det tenker jeg å fortsette med en stund. Både på grunn av at jeg går på medisiner som jeg ønsker å slutte på og på grunn av somatiske grunner.

Hva var det som gjorde at du ble avsluttet av DPS? Selv så ble jeg avsluttet mye fordi jeg ble ufør

Anonymkode: 15879...b93

Jeg ble gitt en sjanse da jeg var i slutten av 20 årene, gikk en fem seks år, fikk ny utredning og var med på masse. Det var vel ikke noen suksesshistorie, men det var en god tid. Jeg tror sykepleieren ble lei av meg på slutten. Hehe. De første årene virket hun så entusiastisk, men på slutten virket hun som sagt lei. 

Anonymkode: 03e46...cc4

Jeg har aldri gått i terapi, men har fått min første time hos psykolog neste uke. 
Aner ikke hvor ofte, og hvor lenge jeg trenger det. 
jeg er en åpen person med god selvinnsikt og det å sette ord på ting er lett for meg. Psykologen jeg har fått tildelt har god omtale og et godt rykte som psykolog, så håper jeg får samme erfaring.

håper det blir annenhver uke ca. da det er over 1 time reisevei en vei, og jeg må ta fri fra jobb. 

Anonymkode: 67cbe...916

Har samtaler på dps med psykriater og psykolog. Men siden alt nå virker å ha roet seg, så er det vel rett medisiner og da slutt med psykriater.

Siste ukene har terapi vært som en samtale med en venn, lite å behandle når jeg har det bra. Så selv om jeg liker å gå til samtalene, får jeg nok snart beskjed om at det er over for denne gang 

Anonymkode: c1713...c27

Annonse

AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Har samtaler på dps med psykriater og psykolog. Men siden alt nå virker å ha roet seg, så er det vel rett medisiner og da slutt med psykriater.

Siste ukene har terapi vært som en samtale med en venn, lite å behandle når jeg har det bra. Så selv om jeg liker å gå til samtalene, får jeg nok snart beskjed om at det er over for denne gang 

Hvor lenge har du gått dit og hva har vært problemstillingen?

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hvor lenge har du gått dit og hva har vært problemstillingen?

Bipolar depresjon. Den begynte i mars i fjor.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...