AnonymBruker Skrevet 14. november 2023 Del Skrevet 14. november 2023 Hva er behandlingen for bulimi? Jeg hørte om ei som måtte registrere alt hun spiste og kastet opp, er det virkelig slik? For jeg tror ikke det ville hjulpet meg... Anonymkode: 6beaa...eb8 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/476152-hva-er-behandlingen-for-bulimi-jeg-h%C3%B8rte-om-ei-som-m%C3%A5tte-registrere-alt-hun-spiste-og-kastet-opp-er-det-virkelig-slik-for-jeg-tror-ikke-det-ville-hjulpet-meg/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glitter Skrevet 14. november 2023 Del Skrevet 14. november 2023 Jeg måtte gjøre det, og det var for å kartlegge spisemønsteret. Skulle også skrive hva jeg følte når jeg gjorde det. Det var en del av kartleggingen ikke behandling i seg selv. Vi skulle gå videre med behandling etter hvert, men jeg ble langtidsinnlagt så det ble aldri noe av. Ikke for spiseforstyrrelse, men noe annet. Min bulimi var i startfasen og ikke enda alvorlig. Den gikk over i annen type spiseforstyrrelse som jeg slet med i noen år. Nå er jeg nesten frisk fra det. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/476152-hva-er-behandlingen-for-bulimi-jeg-h%C3%B8rte-om-ei-som-m%C3%A5tte-registrere-alt-hun-spiste-og-kastet-opp-er-det-virkelig-slik-for-jeg-tror-ikke-det-ville-hjulpet-meg/#findComment-4219763 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. november 2023 Del Skrevet 14. november 2023 Glitter skrev (7 minutter siden): Jeg måtte gjøre det, og det var for å kartlegge spisemønsteret. Skulle også skrive hva jeg følte når jeg gjorde det. Det var en del av kartleggingen ikke behandling i seg selv. Vi skulle gå videre med behandling etter hvert, men jeg ble langtidsinnlagt så det ble aldri noe av. Ikke for spiseforstyrrelse, men noe annet. Min bulimi var i startfasen og ikke enda alvorlig. Den gikk over i annen type spiseforstyrrelse som jeg slet med i noen år. Nå er jeg nesten frisk fra det. Hvor detaljert måtte det være? Var det type 100g skive med 30g skinke og 300g potetgull osv? Eller var det bare omtrentlig? Hvilken spiseforstyrrelse var det du slet med etter bulimi, om jeg kan spørre? Og så bra du nesten er frisk, hvordan har du jobbet for å få til det? Anonymkode: 6beaa...eb8 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/476152-hva-er-behandlingen-for-bulimi-jeg-h%C3%B8rte-om-ei-som-m%C3%A5tte-registrere-alt-hun-spiste-og-kastet-opp-er-det-virkelig-slik-for-jeg-tror-ikke-det-ville-hjulpet-meg/#findComment-4219766 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glitter Skrevet 14. november 2023 Del Skrevet 14. november 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvor detaljert måtte det være? Var det type 100g skive med 30g skinke og 300g potetgull osv? Eller var det bare omtrentlig? Hvilken spiseforstyrrelse var det du slet med etter bulimi, om jeg kan spørre? Og så bra du nesten er frisk, hvordan har du jobbet for å få til det? Anonymkode: 6beaa...eb8 Jeg oppgav sånn ca mengde, men jeg måtte ikke veie all maten. Det gikk over til en variasjon av underspising, overspising uten oppkast og overtrening. Det var ikke alvorlig i den grad at jeg kun var lett undervektig, men det var en konstant drakamp både psykisk og fysisk. Vel, en ting var at jeg en dag fikk så ekstremt nok av denne konrrolløse overspisingen som førte til skam, selvhat og vektoppgang. Jeg innså at for å klare å slutte å sprekke med overspising så måtte jeg slutte å kompensere med underspising og masse trening. Jeg måtte legge meg på litt høyere matinntak slik at jeg ikke sultet kroppen så jeg unngikk episodene med overspising. Dette var jo hva jeg gjorde fysisk, men jeg jobbet også mentalt med meg. Roe ned fokuset på mat, ikke se på mat som farlig osv. Husker ikke nøyaktig, men det var en prosess. Nå har jeg gått opp masse pga alkoholmisbruk og er nå helt i starten med å gå ned i vekt. Jeg merker tanker om at mat er nei osv dukker opp igjen, og må jobbe med å ikke bli for besatt av det og flykte inn i dette fokuset igjen. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/476152-hva-er-behandlingen-for-bulimi-jeg-h%C3%B8rte-om-ei-som-m%C3%A5tte-registrere-alt-hun-spiste-og-kastet-opp-er-det-virkelig-slik-for-jeg-tror-ikke-det-ville-hjulpet-meg/#findComment-4219769 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. november 2023 Del Skrevet 14. november 2023 Glitter skrev (35 minutter siden): Jeg oppgav sånn ca mengde, men jeg måtte ikke veie all maten. Det gikk over til en variasjon av underspising, overspising uten oppkast og overtrening. Det var ikke alvorlig i den grad at jeg kun var lett undervektig, men det var en konstant drakamp både psykisk og fysisk. Vel, en ting var at jeg en dag fikk så ekstremt nok av denne konrrolløse overspisingen som førte til skam, selvhat og vektoppgang. Jeg innså at for å klare å slutte å sprekke med overspising så måtte jeg slutte å kompensere med underspising og masse trening. Jeg måtte legge meg på litt høyere matinntak slik at jeg ikke sultet kroppen så jeg unngikk episodene med overspising. Dette var jo hva jeg gjorde fysisk, men jeg jobbet også mentalt med meg. Roe ned fokuset på mat, ikke se på mat som farlig osv. Husker ikke nøyaktig, men det var en prosess. Nå har jeg gått opp masse pga alkoholmisbruk og er nå helt i starten med å gå ned i vekt. Jeg merker tanker om at mat er nei osv dukker opp igjen, og må jobbe med å ikke bli for besatt av det og flykte inn i dette fokuset igjen. Tusen takk for svar du Glitter. Jeg er veldig nervøs for hva behandling vil innebære så det holder meg litt tilbake. Anonymkode: 6beaa...eb8 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/476152-hva-er-behandlingen-for-bulimi-jeg-h%C3%B8rte-om-ei-som-m%C3%A5tte-registrere-alt-hun-spiste-og-kastet-opp-er-det-virkelig-slik-for-jeg-tror-ikke-det-ville-hjulpet-meg/#findComment-4219789 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glitter Skrevet 14. november 2023 Del Skrevet 14. november 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Tusen takk for svar du Glitter. Jeg er veldig nervøs for hva behandling vil innebære så det holder meg litt tilbake. Anonymkode: 6beaa...eb8 Skjønner det, men det å ha en spiseforstyrrelse er et mentalt fengsel såvel som eventuelle fysiske konsekvenser. Det er jo ikke godt å være i et fengsel med rigide regler. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/476152-hva-er-behandlingen-for-bulimi-jeg-h%C3%B8rte-om-ei-som-m%C3%A5tte-registrere-alt-hun-spiste-og-kastet-opp-er-det-virkelig-slik-for-jeg-tror-ikke-det-ville-hjulpet-meg/#findComment-4219814 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.