Gå til innhold

Omsorgssvikt og krenkelser i omsorgsboliger

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jobbet for mennesker flere tiår. Er en hårfin balanse mellom oppmuntring og tvang. 

Opplevd ansatte som kanskje ikke burde jobbe med mennesker.

Opplevd utviklingshemmede som kanskje hadde det bedre før de måtte ut i egen bolig. 

Mye slag, spark osv. Men til syvende og sist en utrolig givende jobb.

Men man må daglig minne seg selv på om man oppmuntrer eller bruker tvang uten vedtak.

Oi, skal du spise sjokolade på en onsdag? Hadde aldri jeg gjort. Sparer slik til helg jeg. Så flink vil vel du være også? Da legger vi den bort da.

Hverdagstvang. Det er det mye av.

Det som står i artikkelen har jeg opplevd på sykehjem. De får ikke bleie på natt, folk som vil på som får beskjed om å tisse i bleien. Rett og slett uverdig.

Derfor jeg valgte PU, vi prøver å hjelpe de til å få et verdig liv.

Ja det finnes snusk i helseomsorgen. Ja det finnes drittsekker u alle yrker. Desverre finner mange hverandre og dermed jobber samme sted. Manko på LEDELSE som er trygge er den  største bristen. Ledelse er ofte totalt fraværende.

Som pasient har jeg aldri opplevd annet enn respekt.

Anonymkode: 43da3...b4e

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...