Gå til innhold

Er du "mindfull"? Hvordan bli bedre på det?

Anbefalte innlegg

psykedeliker skrev (4 minutter siden):

Kilde?

Egenerfaring. Kan vi si det?

Og man trenger ikke være supersmart for å forstå det. Fentanyl er mye billigere å produsere, og lett å fabrikere i pulver og pilleform. Det er derfor de ‘drevne’ sjeldent tar pulver eller piller. Det burde vel du vite av alle? 😉

Det er uansett en hurtig googlesøk for deg hvis du ønsker kilder. Filosofering har gjerne denne baksiden, fakta taes ikke godt i mot. 

Fortsetter under...

Trenger ingen googlesøk for å anvende grunnleggende naturvitenskap. Fentanyl er ett spesifikt stoff, LSD eller MDMA er andre spesifikke stoff. Hva slags blanding man får kjøpt på gaten er ikke det jeg diskuterer her.

psykedeliker skrev (7 timer siden):

Trenger ingen googlesøk for å anvende grunnleggende naturvitenskap. Fentanyl er ett spesifikt stoff, LSD eller MDMA er andre spesifikke stoff. Hva slags blanding man får kjøpt på gaten er ikke det jeg diskuterer her.

All psykedelika du ikke får på klinikker, bortsett fra sopp er per definisjon kjøpt på gata for tiden. Eller har jeg gått glipp av en ny fin butikk som er åpnet i det siste?

Poenget er at du aner ikke hva som er i dem, hvor potente de er, og hvor og hvordan de er fremstilt. Ja, du blir fortalt noe, uten noe som helst annen måte å kontrollere det på enn med en prøvekit du må skaffe selv. Selv sopp vet du ikke nøyaktig sammensetning på, naturen holder heller ikke fullstendig kontroll på sine ting. De er vel bakkekjøpt til forskjell. 

Det har fortsatt ingenting med verken psykedelisk filosofi eller trådens tema å gjøre. Psykedelisk filosofi handler om å komme nærmere virkeligheten, og da bruker noen bevissthetsutvidende stoffer som en "snarvei". (Motsatsen er sentralstimulerende stoffer, der hensikten er å fjerne seg fra virkeligheten.)

psykedeliker skrev (1 time siden):

Det har fortsatt ingenting med verken psykedelisk filosofi eller trådens tema å gjøre. Psykedelisk filosofi handler om å komme nærmere virkeligheten, og da bruker noen bevissthetsutvidende stoffer som en "snarvei". (Motsatsen er sentralstimulerende stoffer, der hensikten er å fjerne seg fra virkeligheten.)

Du snakker om dissosiativ filososi? Alle jeg kjenner tett som bruker psykedelika har noe i seg de rømmer fra, de bruker ikke det for å få ett enda bedre liv for å si det mildt. Dette er i tillegg høyt utdannede mennesker som TROR de er fungerende i samfunnet. Det er veldig interessant å observere utenfra i grunn.

Så om man bruker sentralstimulerende eller psykedelika er hipp som happ. Den ene fungerer på sikt den andre gir deg eksplosjon. Samme hva du kaller det, er det modifikasjon av signalstoffer i hjernen.

Du kan få psykose av begge deler, bivirkninger, uønskede hendelser etc. Så å helliggjøre det ene eller det andre er ikke konstruktivt. Det er til mennesker som behøver støtte og hjelp i livet. 

Trinity80 skrev (5 minutter siden):

Alle jeg kjenner tett som bruker psykedelika har noe i seg de rømmer fra, de bruker ikke det for å få ett enda bedre liv for å si det mildt. Dette er i tillegg høyt utdannede mennesker som TROR de er fungerende i samfunnet.

Da snakker vi altså om helt forskjellige folk og helt forskjellige ting. Det du beskriver her har ingenting med den filosofien jeg snakker om å gjøre. Hva folk tror de driver med er en helt annen diskusjon.

Annonse

psykedeliker skrev (2 minutter siden):

Da snakker vi altså om helt forskjellige folk og helt forskjellige ting. Det du beskriver her har ingenting med den filosofien jeg snakker om å gjøre. Hva folk tror de driver med er en helt annen diskusjon.

Ja så klart. På andre siden har vi jo mennesker frakoblet samfunnet på en eller flere måter, som sitter og selvmedisinerer. Begge leire tror de fungerer.

Trinity80 skrev (9 minutter siden):

Begge leire tror de fungerer.

Ja, og tilsynelatende gjør de det, så lenge det varer. Men før man kan gå i gang med mindfullness og/eller andre teknikker som uansett bare er verktøy, må man ha klart for seg hva målet er. Ønsker man å komme i kontakt med sin egen underbevissthet f.eks., så må man ta inn over seg hva det innebærer, og gjøre de endringene som kreves også på det ytre plan. En måte å etterprøve selvhjelpsguruenes troverdighet på, er å undersøke om de faktisk praktiserer det de lærer bort. Klarer de å løse sine egne livsproblemer?

psykedeliker skrev (8 minutter siden):

Ja, og tilsynelatende gjør de det, så lenge det varer. Men før man kan gå i gang med mindfullness og/eller andre teknikker som uansett bare er verktøy, må man ha klart for seg hva målet er. Ønsker man å komme i kontakt med sin egen underbevissthet f.eks., så må man ta inn over seg hva det innebærer, og gjøre de endringene som kreves også på det ytre plan. En måte å etterprøve selvhjelpsguruenes troverdighet på, er å undersøke om de faktisk praktiserer det de lærer bort. Klarer de å løse sine egne livsproblemer?

Helt enig. Jeg tar ikke råd eller veiledning fra noen som ikke har en funksjonell tilværelse selv. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...