Gå til innhold

Hva vil du tenke om denne moren?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hun likte å ydmyke meg, og jeg har flere eksempler å ta av. Hun likte at jeg hadde det vondt, ved flere anledninger. 

Anonymkode: a243b...505

Om det var sånn så var det sånn da. Vi andre forumbrukere vet jo ingenting om hvordan ting var det er det bare du som vet. Gir du oss en setning så vil jo vi tolke setningen på vår måte og komme til våre konklusjoner, men hva som faktisk skjedde aner ikke vi. Rent teoretisk sett er det jo mulig at moren mistolket situasjonen også.

Jeg mener ikke at jeg var et prakteksemplar av en ungdom

Hva var det du gjorde som var "galt" da? Har du noen eksempler?

Det var jeg som ble sett rart på, det var jeg som ble ydmyket, det var jeg som mottok øyebevegelser fra andre fordi jeg måtte gå i de samme klærne i en og en halv uke. Jeg ble garantert baksnakket også.

Veldig mange gikk med samme klær flere dager på rad på skolen min, inkludert meg (altså fra år 5 til 15, noe usikker på etter det en lukter litt mer når en kommer opp i alder men aldri fokusert på andre folks klær). Aldri fått noen kommentarer på det eller "blikk", og aldri kommentert eller gitt andre blikk eller baksnakket eller hørt andre baksnakke om å bruke samme klær flere dager på rad.

Å lukte dårlig er ikke helt det samme men må innrømme at jeg kan ikke huske noen som luktet dårlig heller, ut over "innvandrermat-lukt" som noen hadde men det er jo litt annerledes enn svettelukt da og trolig ikke direkte relatert til hygiene.

Anonymkode: d5ea0...f20

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Kun pga en uskyldig kommentar om at det var urenslig å ikke skifte genser annenhver dag. Kunne sikkert ha slengt på dusjing også, eller bruk av deodorant, men det gjorde jeg ikke.

Ut fra dette sitatet mener jeg at din mors respons på din uttalelse var helt på sin plass. Jeg husker godt fra ungdomsskoletiden at folk var helt hysteriske for den minste lille antydning til kroppslukt.

Hvordan hun ellers har oppført seg i din barndom er en helt annen diskusjon.

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Tror ikke du helt vet hva mobbing er. Jeg sa aldri noe til noen om at de luktet svette. Som jeg har sagt flere ganger nå så var det noe jeg og noen venninner snakket om oss i mellom, på generell basis, som jeg da videreformidlet til min mor. Det er ikke mobbing i det hele tatt. Om noen ble mobbet her, så var det nok meg. Det var jeg som ble sett rart på, det var jeg som ble ydmyket, det var jeg som mottok øyebevegelser fra andre fordi jeg måtte gå i de samme klærne i en og en halv uke. Jeg ble garantert baksnakket også. Den virkelige synderen (eller mobberen) var jo faktisk min egen mor, for det var jo meg dette gikk utover. Kun pga en uskyldig kommentar om at det var urenslig å ikke skifte genser annenhver dag. Kunne sikkert ha slengt på dusjing også, eller bruk av deodorant, men det gjorde jeg ikke. Jeg mener ikke at jeg var et prakteksemplar av en ungdom, men det jeg tar opp her er hvordan min mor reagerte på at jeg sa det jeg sa. 

Hun likte å ydmyke meg, og jeg har flere eksempler å ta av. Hun likte at jeg hadde det vondt, ved flere anledninger. 

Vet jeg ikke? Hva tror du kaste slemme ord etter noen er? Hva tror du spotting er? Ja Hva med fysisk mobbing? 

Vet godt Hva mobbing er. Uskyldig kommentar? Hva om det var genseren han hadde? Hva om den ble vasket hver dag? Sorry, det er mobbing.

Og het prøvet du med hersketeknikk på meg ,en form for mobbing det også.

Anonymkode: b335e...b06

AnonymBruker skrev (På 15.11.2023 den 19.58):

Jeg var tenåring og jeg og venninnene mine var opptatt av slikt som hører ungdomstida til. For øyeblikket var det svettelukt vi var opptatt av, og mente at ingen burde gå i den samme genseren to dager på rad, hvis ikke var det urenslig. 

Jeg fortalte det til mamma da jeg kom hjem, og liksom baksnakket de som gikk flere dager med samme genser. "Herregud, så urenslige de er de som går med samme genser flere dager på rad".

Da ble hun veldig rar, og tvang meg til å gå med samme genser og bukse i en og en halv uke etterpå. Jeg følte meg SÅÅÅ dum ovenfor venninnene mine, og ble naturligvis baksnakket. Fikk rare blikk og himling med øyne. 

Så hva tenker dere om en slik behandling fra egen mor? Jeg var mye redd henne, og turde ikke å si henne imot, så jeg gikk der dum og fæl med de samme klærne så lenge hun bestemte. Det ble en og en halv uke. 

Jeg synes dette er en vond historie. Ikke nødvendigvis primært fordi du måtte gå med samme klær for lenge, men fordi du ikke turte å si henne i mot. De fleste tenåringer får innenfor rimelighetens grenser bestemme hvilke klær de bruker fra dag til dag. At moren din kontrollerte fullt ut hva du hadde på deg av klær, synes jeg er urovekkende. 

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...