Gå til innhold

Jeg klarte å unngå å kaste opp men nå føler jeg at jeg må straffe meg selv for det

Anbefalte innlegg

Har slitt med dette ganske lenge nå. I dag spiste jeg MYE usunt dritt og planen var å kaste opp men jeg klarte å unngå det. Og det skulle vel være bra det MEN jeg har fått tanker og følelser at nå MÅ jeg straffe megselv for det. 

Hjelp?

Anonymkode: 1807e...e4b

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Kan du avlede deg med noe? TV-serie, film, musikk, ringe en venninne?

Anonymkode: c02af...d01

Ja, jeg forsøker men e r vanskelig å holde tankene vekke fra selvstraffen. Er redd for å miste kontorllen.

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Ikke svar på det du lurte på, men hva i alle dager er det egentlig å kaste opp gir deg? Hvorfor gjør du det? 

Anonymkode: 1314b...021

Det er lit vansklig å forklare så vet ikke om det kommer til å gi mening for deg men jeg skal forsøke. For det #1 så forhindrer det at jeg går enormt mye opp i vekt og for det #2 så føler jeg på en måte at jeg tar tilbake litt av den kontorllen jeg mistett når jeg overspiste.

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er lit vansklig å forklare så vet ikke om det kommer til å gi mening for deg men jeg skal forsøke. For det #1 så forhindrer det at jeg går enormt mye opp i vekt og for det #2 så føler jeg på en måte at jeg tar tilbake litt av den kontorllen jeg mistett når jeg overspiste.

Men hvorfor spiser du ikke bare litt mindre så du slipper å kaste opp? Har du tenkt over hvor stygge skader tennene dine kommer til å få? 

Annonse

Men hvorfor spiser du ikke bare litt mindre så du slipper å kaste opp? Har du tenkt over hvor stygge skader tennene dine kommer til å få? 

Hvis det var så enkelt hadde jeg gjort det for lengst og ikke hat dette probleme, men det er ganske mye sterkere krefter bak enn det man skulle tro som en som ikke sliter med det. Om det gir mening?

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Ja, jeg forsøker men e r vanskelig å holde tankene vekke fra selvstraffen. Er redd for å miste kontorllen.

Klarer du å se hvor irrasjonelle dine tanker er?

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Klarer du å se hvor irrasjonelle dine tanker er?

Irrasjonelle? Jeg kan jo miste kontrollen hvordan er tankene irrasjonelle da?

AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Hvis det var så enkelt hadde jeg gjort det for lengst og ikke hat dette probleme, men det er ganske mye sterkere krefter bak enn det man skulle tro som en som ikke sliter med det. Om det gir mening?

Hva er det disse sterkere kreftene går ut på da? Eneste grunnen du har nevnt er at du kaster opp fordi du ikke vil gå opp i vekt. Men da kan du bare spise mindre så slipper du å kaste opp.. Så hva slags grunn sitter du igjen med da? 

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hva er det disse sterkere kreftene går ut på da? Eneste grunnen du har nevnt er at du kaster opp fordi du ikke vil gå opp i vekt. Men da kan du bare spise mindre så slipper du å kaste opp.. Så hva slags grunn sitter du igjen med da? 

Jeg veit ikke helt, er vanskelig å sette ord på. Men det er ikke så enkelt som å bare spise mindre, for jeg klarer det ikke sprekker og mister kontrollen gang på gang. Man spiser vel for å fylle ett slags tomrom - smerte - nummenhet - fortvilelse.

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Irrasjonelle? Jeg kan jo miste kontrollen hvordan er tankene irrasjonelle da?

Miste kontrollen over hva?

Miste kontrollen over hva?

Meg selv. Skademeg alvorlig eller ta selvmrd.

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Meg selv. Skademeg alvorlig eller ta selvmrd.

Så du har en tvangstanke om at hvis du ikke kaster opp så kan du skade deg selv alvorlig?

Så du har en tvangstanke om at hvis du ikke kaster opp så kan du skade deg selv alvorlig?

Nei, jeg tror ikke dt kan kalles tvangsstanke? Fikk det plutselig nå i dag, ha ikke følt sånn før.

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Nei, jeg tror ikke dt kan kalles tvangsstanke? Fikk det plutselig nå i dag, ha ikke følt sånn før.

For meg høres det ut som en tvangstanke.

Men så langt i kveld så har du, om jeg forstår deg rett, ikke kastet opp, og har fortsatt ikke skadet deg selv alvorlig. Så kanskje du ikke skal bry deg så mye om den tanken?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...