Gå til innhold

Er det vits å ta opp selvskading når det ikke er alvorlig?

Anbefalte innlegg

aa-k-j skrev (10 minutter siden):

Noe av grunnen til jeg sperret journalen var enormt mye feil. Fikk rettet noe og sperret resten. Var alt for mye å rette i så sperring var todelt. Men de sender ikke lenger epikriser til fastlegen etter jeg har vært på brukerstyrt. Der har jeg en avtale med DPS som de hovedsakelig klarer å overholde. Er jo ingen hensikt å sende epikriser som er like gang på gang som om det er hakk i plata. Jeg oppdaterer behandler selv og er åpen og ærlig. Er bare på DPS det har vært problemer. Hadde det vært jeg som var vanskelig så hadde jeg jo hatt problemer med fastlegen og psykiateren også. Jeg ble sykere av "behandlingen" DPS forsøkte og anbefaler de stadig ga gjorde det ikke bedre og er blitt mye bedre i behandlingen hos psykiateren og da jeg valgte å stole mer på mine egne valg. 

Havner du ofte i konflikter med andre utenfor terapirommet da? Med venner, familie, eller på butikken, i trafikken, osv?

Anonymkode: 51578...c1e

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Havner du ofte i konflikter med andre utenfor terapirommet da? Med venner, familie, eller på butikken, i trafikken, osv?

Anonymkode: 51578...c1e

Nei ingen problemer der heller. Jeg klarer til og med å samarbeide med far min noe andre ikke klarer. De blir bare irritert på han. Ingen problemer med pasienter og ansatte på brukerstyrt heller selv om de ansatte av og til kunne vært flinkere til å lytte. 

Endret av aa-k-j
AnonymBruker skrev (På 15.11.2023 den 21.20):

Jeg sitter her og tenker litt.... jeg sliter med selvskading men det er ikke så alvorlig at jeg trenger dra til legen, legevakt osv (vet ikke om det er lov å nevne metode man bruker til selvskading her så gjør ikke det). Jeg går i behandling for andre ting og lurer på om jeg burde ta det opp med psykiater eller ikke? Er det bortkastet tid ettersom det ikke er så alvorlig?

Anonymkode: 1620e...656

Min fordom er at du vil bli dømt som oppmerksomhetssyk. Det er grunnen til at ikke jeg sier noe om slikt. Det er kanskje få som vil si at dette er et godt råd, og til og med bli sinte for det. Men i realiteten kan resultatet av en slik innrømmelse gjøre ting verre enn bedre for deg. Med mindre det er farlig da..Da må jeg nesten si at du bør ta det opp. 

Anonymkode: 9f2be...b07

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Bakdelen er jo at jo mer du kjemper mot og "tar" disse folkene, desto mer grunn føler de at de kanskje har til å la tidligere diagnoser stå. 

Hvilke diagnoser er det snakk om her? Det er uansett strengt forbudt å sanksjonere pasienter som krever sine rettigheter på en saklig måte.

psykedeliker skrev (1 minutt siden):

Hvilke diagnoser er det snakk om her? Det er uansett strengt forbudt å sanksjonere pasienter som krever sine rettigheter på en saklig måte.

Det et jo bare for dem å vise til tidligere journal og begrunne videre der etter, selv om det handler om noe annet. 

Anonymkode: 9f2be...b07

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det et jo bare for dem å vise til tidligere journal og begrunne videre der etter, selv om det handler om noe annet. 

Nei, så enkelt er det nok ikke. Det har jeg fått bekreftet fra bl.a. Norsk Pasientskadeerstatning.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...