Gå til innhold

Hva kan trigge bipolare episoder hos deg?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Før min første og eneste hypomani hadde jeg ett selvmordsforsøk og fikk da høre at det kunne ha trigget den. Om jeg ikke misforsto da? Har forsøkt google i ettertid men ikke funnet noe om det. I forhold til depresjon så kan jeg ikke komme på noe spesifikt, annet enn at om jeg ikke holder fast i rutinene og det normale så kan jeg fortere bli verre når jeg først har kommet inn i den nedadgående spiralen.

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Hvordan har dette vært for deg? Har du kommet i jobb igjen?

Anonymkode: eee5c...394

Nei ikke enda. Håper å klare en liten stilling. Men det er veldig utfordrende med nye praksissteder da det gjør meg stressa som igjen trigger bipolare episoder. Heldigvis så er min veileder veldig forståelsesfull.

Annonse

Andre mennesker over tid, stress, prestasjoner. Forventninger. Nå dytter deg meg opp, og ned i lang depresjon i ettertid.

Den medisin som hjalp var uføre  ingen forventninger til meg, jeg må ikke yte, trenger ikke forholde meg til andre på daglig basis. Dette så klart med medisiner. Men siden jeg gikk på medisiner også når det skjedde, måtte alt rundt forandres også.

Anonymkode: 7e146...efa

Glitter skrev (Akkurat nå):

Desember bruker trigge meg inn i hypomani. Samme med et par-tre uker etter å ha blitt rusfri. Ellers påvirkes jeg både opp og ned av årstider. 

Her også. Førjulstid er den beste tiden i året. Bare tanken på jul gir meg energi. Man har lov til alt før jul, uten at folk ser rart på en. Bake kl 03? Jaja, må få ferdig alt til jul, handle mye, jaja er vel julegaver osv. Skulle ønske jeg kunne begynne å pynte nå, ja å bake da. Og handle julegaver. Blir ivrig kun av å skrive om det😅

I år skal det ikke skje, så blir spennende om jeg kan være ærlig nok med meg selv og aktivt bruke benzo for å dempe. Hørt på gubben til nå, han sier i fra når jeg er litt vel energisk.

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Her også. Førjulstid er den beste tiden i året. Bare tanken på jul gir meg energi. Man har lov til alt før jul, uten at folk ser rart på en. Bake kl 03? Jaja, må få ferdig alt til jul, handle mye, jaja er vel julegaver osv. Skulle ønske jeg kunne begynne å pynte nå, ja å bake da. Og handle julegaver. Blir ivrig kun av å skrive om det😅

I år skal det ikke skje, så blir spennende om jeg kan være ærlig nok med meg selv og aktivt bruke benzo for å dempe. Hørt på gubben til nå, han sier i fra når jeg er litt vel energisk.

Hehe ja, det er nettopp det. Det er jo helt nydelig. Sett bort fra kræsjen etterpå. 

I år er jeg for første gang stabilt medisinert så regner derfor med at jeg ikke blir så hypoman som jeg pleier. Men tar gjerne litt da. 😅

Glitter skrev (6 minutter siden):

Hehe ja, det er nettopp det. Det er jo helt nydelig. Sett bort fra kræsjen etterpå. 

I år er jeg for første gang stabilt medisinert så regner derfor med at jeg ikke blir så hypoman som jeg pleier. Men tar gjerne litt da. 😅

Vi får krysse fingrene for at det finnes en midt i mellom, så tiden blir kjempegod uten maniske tilstander. Lykke til.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...