Gå til innhold

Hvorfor er det noen som bare er i en permanent halvpsykose, men aldri kommer ut i full psykose?

Anbefalte innlegg

Har vært i en slags halvpsykose i mange år, men vet ikke om jeg noen gang har vært helt psykotisk. Hvis man med helt psykotisk mener en tilstand der man (i uruset tilstand) ikke vet hva slags årstid det er, dato, tid og sted. 

Er det en diagnose det og eller hvorfor er det noen som bare sitter fast i en permanent halvpsykose og aldri slår ut i full blomstrende psykose? Noen ganger skulle jeg ønske at jeg kunne kommet i full psykose fordi det blir som med en kvise, at så fort man har poppet den så blir alt bra for da kommer gørra ut kjapt og ja det blir stygt med en gang, men etter noen uker så er man i det minste helt bra igjen, mens jeg har gått med poppeklare kviser i flere år og de blir aldri poppet. Hva er grunnen? 

Anonymkode: c02a9...b27

Fortsetter under...

Halvpsykose? At man bare tror halvveis på vrangforestillingene?

kan du forklare litt nærmere hvorfor du mener du er i en «halvpsykose»?

Endret av Everybody
Everybody skrev (9 timer siden):

Halvpsykose? At man bare tror halvveis på vrangforestillingene?

kan du forklare litt nærmere hvorfor du mener du er i en «halvpsykose»?

Mener vel grensepsykose da? Jeg har hatt det i min BP-sykdom, aldri full psykose. Viktig at det er helsepersonell og ikke du selv som deiagnostiserer psykotiske tilstander, ts. Å ikke ha ordne på årstider osv er ikke et typisk grensepsykotisk trekk. Jeg har vært ridd av tanker jeg trodde litt på men var usikker. Dvs ikke overbevist som i en psykose. Jeg holdt det for meg selv fordi jeg skjønte at andre ville tenke det var rart men jeg var redd likevel. Dette er definert som grensepsykose i min journal 

Anonymkode: 22d6d...ff9

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Hvis man med helt psykotisk mener en tilstand der man (i uruset tilstand) ikke vet hva slags årstid det er, dato, tid og sted. 

Selv meget psykotisk personer kan være orientert for tid, sted og situasjon. Det er ikke dette som avgjør om en er psykotisk.

kupton skrev (9 minutter siden):

Selv meget psykotisk personer kan være orientert for tid, sted og situasjon. Det er ikke dette som avgjør om en er psykotisk.

Hva avgjør om man er psykotisk?

Anonymkode: 0340f...cf3

Annonse

kupton skrev (Akkurat nå):

Det sentrale i psykosen er vrangforestillingen. 

Er tanken om at en er jesus en alvorlig vrangforestilling? Personen er ikke grandios, hen er snill som et lam og tenker på andre før seg selv. 

Anonymkode: dfc88...548

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Er tanken om at en er jesus en alvorlig vrangforestilling? Personen er ikke grandios, hen er snill som et lam og tenker på andre før seg selv. 

Anonymkode: dfc88...548

ikke grandios? å være jesus er definisjonen på grandiose forestillinger

Anonymkode: 5e34c...53b

Men hva kalles det eller hva er grunnen til at noen sitter fast i halvpsykose? Skulle ønske min kunne sprunget ut så jeg ble ferdig med det etter noen uker og så ble frisk igjen.. 

Anonymkode: c02a9...b27

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...