Gå til innhold

Hva arbeidet du med i forrige terapi-time?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Kan jeg spørre hvordan du/dere jobber med dem?

Anonymkode: b51da...ef2

Er litt vanskelig å forklare. Har også akkurat begynt å jobbe med det. Men det går mye på hvordan gi selvmordstankene mindre rom og mindre fokus. Det er mulig selvmordstankene er som en slags tvangstanke for meg, usikker på akkurat det men. Skal også sies at det er 6 uker siden sist time da, så har ikke kommet ordentlig i gang.

Endret av lavender

Annonse

Ikke gjøre alt så korrekt hele tiden, samt å sitte i fred og ro med meg selv og kjenne etter hva som kommer opp av tanker og følelser. Bare organisk være til, og oppleve hvordan det blir. 

Har helt ærlig ikke ‘turt’ å gjøre det enda siden sist uke jeg hadde time. Tenkte å teste i helgen✌️

psykedeliker skrev (1 time siden):

Nå er det en stund siden sist, men jeg har fulgt manus i alle år. Vi kom aldri så langt som til sex delen vel å merke. (Altså der jeg skal "innrømme" at jeg innerst inne vil drepe min far og ha sex med min mor.)

Jeg skjønte ikke helt det med manus?

Ts

lavender skrev (1 time siden):

Er litt vanskelig å forklare. Har også akkurat begynt å jobbe med det. Men det går mye på hvordan gi selvmordstankene mindre rom og mindre fokus. Det er mulig selvmordstankene er som en slags tvangstanke for meg, usikker på akkurat det men. Skal også sies at det er 6 uker siden sist time da, så har ikke kommet ordentlig i gang.

Jeg tror jeg kan forstå. Jeg har også vedvarende selvmordstanker. Prøver å gjøre aktiviteter for å gi mindre plass til de vonde tankene. Fungerer det for deg? Blir du mindre trist når du gjør noe meningsfullt?

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Snakket om symptomer på depresjon. Jeg var litt opptatt av å ikke være trist. Så snakket vi noe om regler jeg lager for meg selv. Husker ikke resten. Vi hadde ingen plan tror jeg. 

Anonymkode: 20ff1...7ef

Hva gjør du/dere for at du skal bedres fra depresjonen? I mitt tilfelle handler det om å bytte ut grubletid med aktiviteter. Og medisinering. 

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hva gjør du/dere for at du skal bedres fra depresjonen? I mitt tilfelle handler det om å bytte ut grubletid med aktiviteter. Og medisinering. 

Det var min løsning i alle fall. Først medisinering, for å klare å aktivere meg i det hele tatt. Så begynte jeg å bli bedre, og klarte å gjennomføre dagene igjen. Nå i behandling, samtidig som medisinering og moderat aktiv. Ikke 100% enda, men meget fornøyd likevel. 

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg tror jeg kan forstå. Jeg har også vedvarende selvmordstanker. Prøver å gjøre aktiviteter for å gi mindre plass til de vonde tankene. Fungerer det for deg? Blir du mindre trist når du gjør noe meningsfullt?

Ja, det å gjøre aktiviteter for å gi mindre plass til vonde tanker fungerer stort sett for meg. Ikke alltid, men som oftest. Er også varierende i hvor stor grad det fungerer. Jeg kjenner ikke så mye på følelser i det hele tatt, verken tristhet eller andre følelser (er alltid slik for meg, jeg har veldig lite kontakt med følelsene mine). 

Annonse

lavender skrev (39 minutter siden):

Ja, det å gjøre aktiviteter for å gi mindre plass til vonde tanker fungerer stort sett for meg. Ikke alltid, men som oftest. Er også varierende i hvor stor grad det fungerer. Jeg kjenner ikke så mye på følelser i det hele tatt, verken tristhet eller andre følelser (er alltid slik for meg, jeg har veldig lite kontakt med følelsene mine). 

Hvordan kan du jobbe i terapi for å komme mer I kontakt med følelsene dine? Hva sier behandleren din?

Altså, nå begynner jeg å lure litt på hva slags behandling jeg får. For føler ikke jeg jobber med noe konkret i noen av timene… Det er mer sånn snakk om tilfeldige ting og gjerne om barndommen og litt sånn meta-diskusjon om selve terapien. 

Sokk skrev (9 minutter siden):

Altså, nå begynner jeg å lure litt på hva slags behandling jeg får. For føler ikke jeg jobber med noe konkret i noen av timene… Det er mer sånn snakk om tilfeldige ting og gjerne om barndommen og litt sånn meta-diskusjon om selve terapien. 

Hmmm...det høres demotiverende ut! Går du privat eller offentlig? Har dere ikke snakket om mål for terapien?

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hmmm...det høres demotiverende ut! Går du privat eller offentlig? Har dere ikke snakket om mål for terapien?

Offentlig. Må tydeligvis snakke mer om mål for terapien. Får liksom ikke til å ta det opp på riktig måte. Har snakket om at jeg opplever det som at jeg bare må jobbe for å bli et mindre dårlig menneske og at det er for lite fokus på symptomer her og nå. Men så blir jeg usikker på om jeg fremstår som klagete og liksom dermed bekrefter at jeg er et dårlig menneske. Antar det er sånn psykodynamisk terapi og at behandler kan sakene sine. 

psykedeliker skrev (1 minutt siden):

@Sokk: Det skal fremgå av journal hva slags behandling du får og hva som er målet. Fungerer det ikke er du i din fulle rett til å kreve en annen tilnærming, evt. en annen behandler.

Ja, men har som sagt tillit til behandler. Føler også jeg må være lojal. Må bare bli flinkere til å uttrykke hva jeg mener. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...