Gå til innhold

Hvor mye bruker du på mat i uka?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi er to personer i husstanden og bruker nærmere 3000 i uka. Er det mye eller lite eller normalt passe? 

Anonymkode: 1d3d1...844

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vi er to personer i husstanden og bruker nærmere 3000 i uka. Er det mye eller lite eller normalt passe? 

Anonymkode: 1d3d1...844

Det er ganske mye 2000 ville nok holde.

Anonymkode: 26098...dd4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vi er to personer i husstanden og bruker nærmere 3000 i uka. Er det mye eller lite eller normalt passe? 

Anonymkode: 1d3d1...844

Jeg bruker sånn ca 1500 på mat i gjennomsnitt per uke og jeg er alene, men da er også noe husholdningsgreir (dopapir, såper,  bakepapir osv som man får på obsen/meny, inkludert). Mat er pisse dyrt. Jeg kjøper mye i de 40/50% kassene, men jeg synes det er skrekkelig dyrt med fisk og sunnere varer jeg altså.

Anonymkode: bb49d...9b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg bruker sånn ca 1500 på mat i gjennomsnitt per uke og jeg er alene, men da er også noe husholdningsgreir (dopapir, såper,  bakepapir osv som man får på obsen/meny, inkludert). Mat er pisse dyrt. Jeg kjøper mye i de 40/50% kassene, men jeg synes det er skrekkelig dyrt med fisk og sunnere varer jeg altså.

Anonymkode: bb49d...9b2

Ja, jeg mente jo egentlig alt av husholdningsartikler, inkludert mat. Altså  ikke bare mat.

Anonymkode: 1d3d1...844

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Vi er to personer i husstanden og bruker nærmere 3000 i uka. Er det mye eller lite eller normalt passe? 

Anonymkode: 1d3d1...844

Dere bruker altså ca. 12.000,- på mat og husholdningsprodukter i mnd på to voksne?! Det var mye. Jeg testet i september ved å føre oversikt over alt jeg brukte på dagligvarebutikkene, nå skal det sies at jeg samtidig la inn en innsats i å bruke mat fra fryser og matskap så det ble nok noe mindre enn vanlig. Jeg endte opp på 3200,- på to voksne, da handlet nok mannen min også for ca. 2000,- tenker jeg. Så ja, jeg synes 3000,- i uke er mye.  Men om dere synes dere har råd til det så er det ikke noe andre har noe med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vet ikke helt hvor mye jeg bruker på mat og drikke, men det er mye🙈 Drikker mye Pepsi max og det blir dyrt, selvom jeg pleier å hamstre når det er tilbud.  Nå skjer det så mye framover at jeg orker ikke å ta tak i det nå, men til januar MÅ jeg ta tak i dette. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida

Vi har en egen matkonto med hvert vår kort og vi setter inn 6000 kroner hver måned. Men rett som det er må vi sette inn mer. Dette fordi vi er glad i å be folk hjem til middag.  Det gjelder både famile og venner. Da går det naturligvis mer penger. Da vil jeg gjerne pynte opp litt hjemme også og så bruker jeg kortet til f.eks å kjøpe inn blomster. Vi bruker ofte kortet hvis vi skal på kafe ute osv. 

De gangene vi bestemmer oss for å stramme inn, klarer vi oss på 6000 kr. Vi er 2 stk. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 16.11.2023 den 22.25):

Vi er to personer i husstanden og bruker nærmere 3000 i uka. Er det mye eller lite eller normalt passe? 

Anonymkode: 1d3d1...844

Det er i overkant av det dobbelte av "standardbudsjettet".

Om det er et problem er en annen sak. Har man råd til det og prioriterer å bruke penger på mat og drikke, så er det helt greit :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker mellom 900 og 1200 på mat i barneuker. To barn i barneskolealder. Bruker fra 0 til et par hundrelapper i andre uker.

Husholdningsartikler er en annen sak, og shopping. 

Anonymkode: 9eef8...ebd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer jo an på hvor mange familiemedlemmer som bor i huset. 
Vi er 4 stk, 2 voksne og 2 ungdommer. 
Vi bruker ca 3000 i uka på mat, så kommer husholdningsartikler i tillegg 

Anonymkode: 424c7...d9a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker ca 800 kr i uka på dagligvarer. Eller, det er gjennomsnittet i år, nå føler jeg at det kanskje begynner å bli nærmere 900 kr i uka,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

UtakknemligDiva
Trine skrev (1 time siden):

Jeg bruker ca 800 kr i uka på dagligvarer. Eller, det er gjennomsnittet i år, nå føler jeg at det kanskje begynner å bli nærmere 900 kr i uka,

Hva slags mat er dette? Jeg trodde jeg brukte lite, helt til jeg sjekket banken min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva skrev (På 4.12.2023 den 2.49):

Hva slags mat er dette? Jeg trodde jeg brukte lite, helt til jeg sjekket banken min.

Det vil du ikke vite 🤣 Det er ikke et ideelt kosthold, men det har jeg heller ikke råd til så da blir det som det blir med det jeg har. Hvis du bruker 3300 kr på mat i mnd, bruker du jo mye mindre enn meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva
Trine skrev (27 minutter siden):

Det vil du ikke vite 🤣 Det er ikke et ideelt kosthold, men det har jeg heller ikke råd til så da blir det som det blir med det jeg har. Hvis du bruker 3300 kr på mat i mnd, bruker du jo mye mindre enn meg. 

Jeg syntes du skrev at du brukte 800,-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trine skrev (29 minutter siden):

Det vil du ikke vite 🤣 Det er ikke et ideelt kosthold, men det har jeg heller ikke råd til så da blir det som det blir med det jeg har. Hvis du bruker 3300 kr på mat i mnd, bruker du jo mye mindre enn meg. 

Det blir vel omtrent det samme?

Anonymkode: d7f04...963

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trine skrev (På 4.12.2023 den 0.54):

Jeg bruker ca 800 kr i uka på dagligvarer. Eller, det er gjennomsnittet i år, nå føler jeg at det kanskje begynner å bli nærmere 900 kr i uka,

 

Trine skrev (6 timer siden):

Det vil du ikke vite 🤣 Det er ikke et ideelt kosthold, men det har jeg heller ikke råd til så da blir det som det blir med det jeg har. Hvis du bruker 3300 kr på mat i mnd, bruker du jo mye mindre enn meg. 

La oss si 850,- pr. uke da, det blir 3400,- som er ganske så likt 3300,-... MYE mindre kan det i alle fall ikke kalles. ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus skrev (4 timer siden):

 

La oss si 850,- pr. uke da, det blir 3400,- som er ganske så likt 3300,-... MYE mindre kan det i alle fall ikke kalles. ;) 

Men en måned er ikke 4 uker 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...