Gå til innhold

Hva ville du tenkt dersom en pasient oppsøke deg hjemme eller ringte deg som tilfeldig lege/psykolog?

Anbefalte innlegg

Hadde jeg vært helsepersonell hadde jeg blitt skremt og redd. Du kan faktisk bli anmeldt om du gjør dette. 
du ringer legevakt om du trenger hjelp. 
Så kan de henvise deg til rette innstans. 

Anonymkode: 0a25a...cee

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Hadde jeg vært helsepersonell hadde jeg blitt skremt og redd. Du kan faktisk bli anmeldt om du gjør dette. 
du ringer legevakt om du trenger hjelp. 
Så kan de henvise deg til rette innstans. 

Er ikke ulovlig å bare oppsøke noen å be om samtale vel? Jeg tenker hvis man oppsøker 5 stk så sier ihvertfall 1 av de ja

Anonymkode: 9319b...402

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Er ikke ulovlig å bare oppsøke noen å be om samtale vel? Jeg tenker hvis man oppsøker 5 stk så sier ihvertfall 1 av de ja

Nå tuller du fælt. Selvfølgelig ikke. 

Anonymkode: 549e2...6f6

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Den første du skal henvende deg til er fastlegen, hvor du legger fram ditt behov for samtaler. Så tas det videre derfra. 

Altså seriøst? Man oppsøker ikke helsepersonell hjemme hos de. Det gjør man bare ikke. Du kan kontakte kommunen. De har lavterskeltilbud hvor du kan få snakke med noen. De fleste kommuner har psykologer og det er sykepleiere med god kompetanse som man og kan få samtaler om med. Sjekk hjemmesiden til kommunen du bor i. Står ofte god informasjon om hvilke tilbud de har. Oppsøker du helsepersonell hjemme blir du avvist. Det kan jeg garantere deg. 

Worriesome Plenty 2

Det kan jo være ts er psykisk utviklingshemmet. Og har problem med å skjønne grenser. Til ts har du psykisk utviklingshemming? Da bør du ta å følge rådene du får, det er ikke folkeskikk å ringe på for behandling hjemme hos ukjente.

H

Endret av Worriesome Plenty 2

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

For å si det sånn.. jeg jobber i barnehage og brenner for jobben min. Men hadde noen kommet på døra mi privat og spurt om å passe en unge hadde jeg ikke bare sagt nei, men jeg hadde blitt forbanna. 
Helsepersonell er mennesker, har egen familie, egne problemer og egne ting i livet sitt. De er ikke interessert i å få pasienter på døra. 
hadde du gjort det hadde du fått ei dør i fleisen, eller de har bedt deg ringe legevakt. 
kanskje til og med anmeldt deg. 

Worriesome Plenty 2 skrev (21 minutter siden):

Det kan jo være ts er psykisk utviklingshemmet. Og har problem med å skjønne grenser. Til ts har du psykisk utviklingshemming? Da bør du ta å følge rådene du får, det er ikke folkeskikk å ringe på for behandling hjemme hos ukjente.

H

Jobbet med psykisk utviklingshemmede, sier man i fra til de at det er uakseptabelt, så hører de. Ja hvis de et moderat til lett da. Sier noen velkommen, ja da får de ett problem. 

En av mine kollegaer bor nesten som nabo til der vi jobbet. Enda aldri besøk. 

Så må være noe annet.

Men så klart ett troll, dro det litt for langt med ett av innleggene sine.

Litt trist, da denne delen har vært foruten det de mnd jeg har vært her ( som jeg har lagt merke til).

Anonymkode: c93a7...893

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...