Gå til innhold

Blir man noen gang helt frisk fra SF eller vil man alltid ha noen restsymptomer (som f.eks å forsøke beregne kcal mengde i maten man har på fatet)?

Anbefalte innlegg

Blir man noen gang helt frisk fra SF eller vil man alltid ha noen restsymptomer (som f.eks å forsøke beregne kcal mengde i maten man har på fatet)?

Anonymkode: dd826...345

Fortsetter under...

Dette ble tatt opp i en annen tråd forleden. Gå litt nedover så ser du. Jeg skal ikke uttale meg om min mening og egne erfaringer igjen her da jeg forsto at de var helt feil sist gang. 

Anonymkode: d50b7...1d2

Jeg ble frisk da jeg ble litt eldre og sluttet å bruke sf som en vei for å få hjelp og omsorg på. 

Anonymkode: 870e5...170

snusmumeriken96
snusmumeriken96
snusmumeriken96 skrev (Akkurat nå):

Jeg er helt frisk fra SF, men jeg regner alltid kalorier hver eneste dag uten engang å tenke over det..

Bryr meg ikke så mye om kalorier, men regner allikevel, er bare en vane

Annonse

Er frisk jeg også tror jeg, men jeg regner sånn ca på kalorier ofte. Og jeg kjenner meg bra når jeg ser vekten gå nedover etter en lang periode hvor den bare har gått oppover. 

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Dette ble tatt opp i en annen tråd forleden. Gå litt nedover så ser du. Jeg skal ikke uttale meg om min mening og egne erfaringer igjen her da jeg forsto at de var helt feil sist gang. 

Fant ikke tråden, tror du at du kan linke til den?

Marye skrev (13 timer siden):

Jeg ble helt frisk på egenhånd

Så bra. Hvordan gjorde du det?

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Jeg ble frisk da jeg ble litt eldre og sluttet å bruke sf som en vei for å få hjelp og omsorg på. 

Anonymkode: 870e5...170

Hvor gammel var du da du ble syk?

snusmumeriken96 skrev (12 timer siden):

Jeg er helt frisk fra SF, men jeg regner alltid kalorier hver eneste dag uten engang å tenke over det..

Så bra! Så om du f.eks regner at middagen inneholder mye kcal (feks. 1500 kcal) bryr du deg ikke da heller?

Glitter skrev (4 timer siden):

Er frisk jeg også tror jeg, men jeg regner sånn ca på kalorier ofte. Og jeg kjenner meg bra når jeg ser vekten gå nedover etter en lang periode hvor den bare har gått oppover. 

Var du syk lenge før du ble frisk? Og bryr du deg om antall kcal? F.eks om middagen du spiser skulle ende opp på ca. 1500 kcal? Går det helt fint for deg eller kjenner du på at det er mye?

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Var du syk lenge før du ble frisk? Og bryr du deg om antall kcal? F.eks om middagen du spiser skulle ende opp på ca. 1500 kcal? Går det helt fint for deg eller kjenner du på at det er mye?

I noen år. Seks kanskje. Jeg bryr meg fortsatt om hvor mye jeg spiser. 1500 kcal ville plaget meg, men jeg klarer å spise ute innimellom, men av og til lar jeg vær å gå ut og spise for å unngå kaloriene. Vil helst at en middag skal være på 600 kcal. Så litt restsymptomer er det. 

Annonse

Glitter skrev (6 minutter siden):

I noen år. Seks kanskje. Jeg bryr meg fortsatt om hvor mye jeg spiser. 1500 kcal ville plaget meg, men jeg klarer å spise ute innimellom, men av og til lar jeg vær å gå ut og spise for å unngå kaloriene. Vil helst at en middag skal være på 600 kcal. Så litt restsymptomer er det. 

Jeg skjønner. Jeg vil si jeg har slitt med en lett form for SF i en del år, men i det siste har det virkelig forverret seg. Har blitt kjempeopptatt av kcal og kan IKKE gå over 1200 kcal per dag. Og gjør jeg det må jeg sulte dagen etter så jeg kan begynne på nytt dagen etter det igjen. 

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg skjønner. Jeg vil si jeg har slitt med en lett form for SF i en del år, men i det siste har det virkelig forverret seg. Har blitt kjempeopptatt av kcal og kan IKKE gå over 1200 kcal per dag. Og gjør jeg det må jeg sulte dagen etter så jeg kan begynne på nytt dagen etter det igjen. 

Skjønner. Det er tungt når det er sånn. 

Glitter skrev (3 minutter siden):

Skjønner. Det er tungt når det er sånn. 

Ja, det er det. Jeg VIL jo ikke ha ett ødelagt forhold til mat, er bare umulig å komme seg ut av. Også hjelper det jo meg til å gå ned i vekt så på den siden vil jeg ikke helt gi slipp heller.

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Fant ikke tråden, tror du at du kan linke til den?

Unnskyld. Må si jeg finner den ikke heller. Kan ha blitt slettet om noen har sagt noe som strider mot retningslinjer på forumet e.l. 

Glitter skrev (16 timer siden):

Er man egentlig helt frisk når man fortsetter å telle kalorier spør jeg meg. 

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Jeg har ikke akkurat en spiseforstyrrelse men gjør det samme som deg midlertidig. Grensa mi ikke er lov å omtale her. Må også starte på nytt hver dag. Bruker også noe for å sørge for at det helst ikke skal være noe i magen og tarmsystemet. Gjør dette kun som mestringsstrategi i vanskelige tider,så blir kanskje feil å snakke om reell egenerfaring. Men mener fortsatt at hvis noen først har begynt med slike tanker så tror jeg aldri det helt forsvinner igjen. 

AnonymBruker skrev (På 18.11.2023 den 13.12):

Så bra! Så om du f.eks regner at middagen inneholder mye kcal (feks. 1500 kcal) bryr du deg ikke da heller?

Jo, jeg bryr meg. Men spiser ikke då mye i kalorier i et måltid bare, om jeg gjør blir jeg dur på meg selv fordi jeg veitxat det har jeg ikke godt av.

Anonymkode: 1da3a...37c

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...