Gå til innhold

Har du oppført deg upassende ovenfor behandler/øvrig helsepersonell?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ja. Jeg orker egentlig ikke tenke på det engang. Men har løpt rundt og prøvd å stikke av, gjemt meg. Kvinne i 30 årene... og ikke sånn til vanlig. Det finnes mennesker jeg håper å aldri se igjen. 

Hva har du gjort? 

Anonymkode: 1d82d...d04

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja. Jeg orker egentlig ikke tenke på det engang. Men har løpt rundt og prøvd å stikke av, gjemt meg. Kvinne i 30 årene... og ikke sånn til vanlig. Det finnes mennesker jeg håper å aldri se igjen. 

Hva har du gjort? 

Å ja. Leste ordentlig nå. 

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Hva har du gjort? 

Klarer du å tenke at det var den syke deg som hadde denne atferden?

Ts

Anonymkode: 5c1fb...e38

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Jeg blir litt flau over å tenke på innleggelser hvor jeg har vært selvmordstruet, men tror aldri at jeg har sagt eller gjort noe upassende. Hva med deg?

Hva er det som er flaut med å være "selvmordstruet"? Å være selvmordstruet betyr vel bare at du er suicidal og det er vel ikke noe flaut med? Om du derimot har oppført deg barnslig og truet, tatt overdoser for å komme på sykehus, stelt deg på bruer osv for å bli sett så syns jeg det ville vært flaut å se tilbake på. 

Anonymkode: 8e99f...706

Nei det har jeg aldri. 
Kanskje en gang. Da besøkte jeg min demente far på sykehjemmet og han hadde sittet i samme klær i en uke. Mat flekker på genser og bukse og lekkasje på  kateter, så urin lukt i skoa. 
Besøkte han flere ganger den uka og derfor vet jeg at klær ikke var byttet. 
spurte om de ikke hadde rutiner og om de i det hele tatt brydde seg om pasientene. 
vil ikke kalle det å være ufin, men jeg er jo pappas talerør! 
når de unge pleierne sitter å klynger seg sammen på tlf så har de tid til å se innom pasientene også 

Anonymkode: 5264e...9ee

Annonse

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hva er det som er flaut med å være "selvmordstruet"? Å være selvmordstruet betyr vel bare at du er suicidal og det er vel ikke noe flaut med? Om du derimot har oppført deg barnslig og truet, tatt overdoser for å komme på sykehus, stelt deg på bruer osv for å bli sett så syns jeg det ville vært flaut å se tilbake på. 

Jeg er en person som er opptatt av å gjøre alt riktig/snill pike. Så det å ha gjentatte innleggelser og å har vært så dårlig som jeg var er ikke noe jeg ser tilbake på med glede....jeg synes det er utrolig flaut.

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg er en person som er opptatt av å gjøre alt riktig/snill pike. Så det å ha gjentatte innleggelser og å har vært så dårlig som jeg var er ikke noe jeg ser tilbake på med glede....jeg synes det er utrolig flaut.

Skjønner hva du mener. Men det faktum at det har skjedd er virkelig ikke flaut. Hvis du bare var innlagt uten større drama, så handler det vel mest om ripe i lakken på en ellers strøken fasade? Vil ikke bagatellisere, siden det er en ting som teller for deg, men heller forsøke berolige på at det der objektiv sett ikke er noe å være flau over. 

Og til spørsmålet du stilte: nei. Jeg kan ikke tenke slik. Jeg var ustabil men ikke psykotisk. Var ikke flau over å være innlagt i seg selv - det ga jeg helt beng i tror jeg - men oppførselen. Grøsser. 

Ja, det har jeg. Til ei som var en skikkelig bitch mot andre på avdelingen da jeg var innlagt. Det var en mann der som satt sammen med meg og malte. Han var psykotisk, men vi hsdde liksom kjemi. Sånn ekte. Og så kom sønnen hans på besøk, og han tok bildet jeg hadde malt og sa til sønnen at han hadde malt det 😀 og sønnen var så fin og sa : det var ikke verst på en mandag fattern. Og så kom hun bitchen og sa hånlig : du har jo ikke malt det du da! 

Og vi andre sånn "??" 

Og hun var sånn mot ham hele tiden. Vi tok quiz også, og han bare rablet ned noe, og vi andre "ok, litt feil der men" og bitchen "du har ikke svart noe, og ikke kan du skrive forståelig heller" og DA kokte det over hos meg. Jeg klarte å holde meg, men ved middag sank han sammen og spurte om noen kunne hente melk til ham. Og den kjerringa sa hånlig: nei vettu hva. Du klarer da å hente deg melk selv! Og da klikket jeg. Jeg sa at fy faen for ei kjerring du er. Du er faen meg ondskapen selv (!) 

Jeg klarte ikke mer. Og det ble helt stille rundt bordet. Det ble veldig stille også, og ikke spesielt gøy. Men selv om det ikke føltes bra, har jeg aldri angret på det. Aldri. 

Det var det ekle uttrykket og den hånlige tonen. Æsj, for ei kjærring! Ja, jeg overreagerte nok, men hun VAR helt motbydelig! 

Og så skjelte jeg ut en ab de andre fordi han smelte igjen en dør rett foran nesa mi. Klikk sa det i hodet mitt, og jeg kjeftet veldig. Han var fin da. Ba meg gå på rommet, og så kom han imn med to kppper kakao. Så snakket vi 🙂 han skjønte jo at jeg var litt (?) i ubalanse..

Kashmir skrev (14 minutter siden):

Ja, det har jeg. Til ei som var en skikkelig bitch mot andre på avdelingen da jeg var innlagt. Det var en mann der som satt sammen med meg og malte. Han var psykotisk, men vi hsdde liksom kjemi. Sånn ekte. Og så kom sønnen hans på besøk, og han tok bildet jeg hadde malt og sa til sønnen at han hadde malt det 😀 og sønnen var så fin og sa : det var ikke verst på en mandag fattern. Og så kom hun bitchen og sa hånlig : du har jo ikke malt det du da! 

Og vi andre sånn "??" 

Og hun var sånn mot ham hele tiden. Vi tok quiz også, og han bare rablet ned noe, og vi andre "ok, litt feil der men" og bitchen "du har ikke svart noe, og ikke kan du skrive forståelig heller" og DA kokte det over hos meg. Jeg klarte å holde meg, men ved middag sank han sammen og spurte om noen kunne hente melk til ham. Og den kjerringa sa hånlig: nei vettu hva. Du klarer da å hente deg melk selv! Og da klikket jeg. Jeg sa at fy faen for ei kjerring du er. Du er faen meg ondskapen selv (!) 

Jeg klarte ikke mer. Og det ble helt stille rundt bordet. Det ble veldig stille også, og ikke spesielt gøy. Men selv om det ikke føltes bra, har jeg aldri angret på det. Aldri. 

Det var det ekle uttrykket og den hånlige tonen. Æsj, for ei kjærring! Ja, jeg overreagerte nok, men hun VAR helt motbydelig! 

Og så skjelte jeg ut en ab de andre fordi han smelte igjen en dør rett foran nesa mi. Klikk sa det i hodet mitt, og jeg kjeftet veldig. Han var fin da. Ba meg gå på rommet, og så kom han imn med to kppper kakao. Så snakket vi 🙂 han skjønte jo at jeg var litt (?) i ubalanse..

Bra du snakket til henne som var så ufin. Han fyren trengte noen som passa på han der tydeligvis :)

Hva er en ab? Uansett. Ikke så bra kanskje men litt kjeft er vel greit. Så lærerne seg å lukke døra pent neste gang;) 

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Bra du snakket til henne som var så ufin. Han fyren trengte noen som passa på han der tydeligvis :)

Hva er en ab? Uansett. Ikke så bra kanskje men litt kjeft er vel greit. Så lærerne seg å lukke døra pent neste gang;) 

Tja. Ikke ab. En aV.

Ikke vet jeg. Men jeg bare tenker at et klkk og to må vi leve med 🙃

Vi trenger ikke å tenke for mye på det.

Kashmir skrev (1 minutt siden):

Tja. Ikke ab. En aV.

Ikke vet jeg. Men jeg bare tenker at et klkk og to må vi leve med 🙃

Vi trenger ikke å tenke for mye på det.

Vet ikke hva av er heller jeg. Men greit det :) sikkert en som jobba der da. 

https://open.spotify.com/track/4g0pltSum7wtswhKjrnJM9?si=WpeUQ2w1TbGd9KaSCkpAsA

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Vet ikke hva av er heller jeg. Men greit det :) sikkert en som jobba der da. 

https://open.spotify.com/track/4g0pltSum7wtswhKjrnJM9?si=WpeUQ2w1TbGd9KaSCkpAsA

Ja, han jobba der. Som vikar tror jeg. Veldig ung og han satt en stol tre cm fra meg og så sånn mildt på meg og sa at jeg skulle si hva jeg reagerte på. Og jeg svarte at å SMELLE i dører var en uting på sånne avdelinger. Han var helt enig 😀 sa han. 

Ham var nok trøtt. De jobbet jo dag og natt. 

Annonse

Huff da. Hadde ikke orket å jobbe et slikt sted selv, så ikke rart det kortslutter for dem av og til heller. Historien din er ikke så flau, egentlig fint av deg. I alle fall med han andre. 

God natt. Har en avtale med en viss herr depresjon i morgen, så soving starter om... 3, 2, 1 (timer) :)

Kashmir skrev (11 minutter siden):

Det kortslutter for mange. Men vi behersker oss som regel. Vi er utrolig veloppdragne imntil det absurde noen ganger. 

Sov godt 🙂

Mange som er oppvokst i alvorlig omsorgssvikt og uten omsorgspersoner klarer ofte ikke beherske eller regulere seg selv fordi de har aldri lært det. Se på bamsegutt dokumentaren f. Eks. 

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Mange som er oppvokst i alvorlig omsorgssvikt og uten omsorgspersoner klarer ofte ikke beherske eller regulere seg selv fordi de har aldri lært det. Se på bamsegutt dokumentaren f. Eks. 

Nei. Han reagerte jo helt forståelig etter mitt syn 🙂 det er det. Nok er nok. 

For de fleste reagerer jo egentlig ikke. Og det er det som er absurd 😀

Endret av Kashmir

Nei kan ikke påstå det. Istedenfor å utagere trekker jeg meg vekk hvis jeg er utrygg. Ansatte på DPS er jeg utrygg på så de sier jeg minst mulig til når jeg er på brukerstyrt (men det er noe DPS har lagt opp til). Jeg forteller de ikke om selvmordstanker engang (selv om jeg sjelden har det). Jeg har ikke utagert, ikke stukket av, ikke gjemt meg, skriker ikke, truer ikke...jeg er bare tydelig hvis jeg er misfornøyd med noe og jeg gir beskjed på en ordentlig måte. Som da fastlegen misforsto meg og kontaktet noen den ikke skulle kontakte så sa jeg til den at jeg trodde den hadde misforstått meg. Og ble ikke noen sure miner av det verken fra meg eller den. 

Det står i ett av notatene i journalen min at jeg var frekk og spydig. Jeg kan ikke huske noe av det selv, men jeg mistenker at det bare var de som ikke forsto humoren min (jeg ble innlagt på en helt annen akuttpost jeg aldri har vært pasient ved før). Har aldri fått lignende skrevet i journalen verken før eller etter dette så.

Anonymkode: 00eed...778

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...