Gå til innhold

Hvordan kjemi har du med poliklinisk behandler?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Veldig bra kjemi. Vi tenker på samme måte og virker som at vi når samme platå i behandlingen jevnlig. Føler meg trygg og har tillit. Blir behandlet med bestemt men omsorgsfull måte. 

Har vært veldig heldig, men har vært hos flere psykologer oppi gjennom. Alltid bra kjemi. Men nå med en psykiater føler jeg at jeg virkelig får løst mine utfordringer. 

Trinity80 skrev (2 minutter siden):

Veldig bra kjemi. Vi tenker på samme måte og virker som at vi når samme platå i behandlingen jevnlig. Føler meg trygg og har tillit. Blir behandlet med bestemt men omsorgsfull måte. 

Har vært veldig heldig, men har vært hos flere psykologer oppi gjennom. Alltid bra kjemi. Men nå med en psykiater føler jeg at jeg virkelig får løst mine utfordringer. 

Det siste du skriver; er det bra med psykiater mtp medisinering eller annet?

Anonymkode: 88c31...21b

Trinity80 skrev (5 minutter siden):

Hva mener du med at dere når samme platå i behandlingen? :)

Anonymkode: 22e1f...062

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det siste du skriver; er det bra med psykiater mtp medisinering eller annet?

Med hele tilnærmingen. Mer helhetlig, om du skjønner. Var kort opptatt av barndom, fortid og nåtid. Så utelukker vi ting, og prøver hva som fungerer. Som det ble sagt ‘du har nok snakket tilstrekkelig om dine problemer, nå fokuserer vi på å finne en løsning’.

Ble medisinert riktig med vedkommende også ganske raskt. Har testet halve apoteket før denne runden, før jeg fant ut noe med minimalt med bivirkninger for meg - men med nok virkning.

Vedkommende er også veldig godt oppdatert på siste forskning og jobber også i team, så vi får andre idéer og synspunkter som blir tatt opp i timene. 

Trinity80 skrev (1 minutt siden):

Med hele tilnærmingen. Mer helhetlig, om du skjønner. Var kort opptatt av barndom, fortid og nåtid. Så utelukker vi ting, og prøver hva som fungerer. Som det ble sagt ‘du har nok snakket tilstrekkelig om dine problemer, nå fokuserer vi på å finne en løsning’.

Ble medisinert riktig med vedkommende også ganske raskt. Har testet halve apoteket før denne runden, før jeg fant ut noe med minimalt med bivirkninger for meg - men med nok virkning.

Vedkommende er også veldig godt oppdatert på siste forskning og jobber også i team, så vi får andre idéer og synspunkter som blir tatt opp i timene. 

Det høres nydelig ut! Good for you!

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hva mener du med at dere når samme platå i behandlingen? :)

For eksempel at vi snakket om barndom kort før vi gikk videre. Jeg var bekymret får noen tilstander, som hun også samtidig uttrykket hun ønsket å utforske.

Utelukket samtidig i samtale - f.eks. bipolar, OCD osv. Kom frem til at søvn var nok viktigste å jobbe med for meg akkurat nå før neste tiltak, og slik har det bare fortsatt. Utforske, utelukke og holde hverandre oppdatert på hva vi tenker til neste time.

Håper det var forståelig forklart.

Trinity80 skrev (40 minutter siden):

For eksempel at vi snakket om barndom kort før vi gikk videre. Jeg var bekymret får noen tilstander, som hun også samtidig uttrykket hun ønsket å utforske.

Utelukket samtidig i samtale - f.eks. bipolar, OCD osv. Kom frem til at søvn var nok viktigste å jobbe med for meg akkurat nå før neste tiltak, og slik har det bare fortsatt. Utforske, utelukke og holde hverandre oppdatert på hva vi tenker til neste time.

Håper det var forståelig forklart.

Ja, nå skjønte jeg det. Takk for forklaring. :)

Annonse

Jeg skal til min første psykologtime til uka, og det er en ung mann må min alder. Gruer meg veldig.

gruer meg til å fortelle om det som er vanskelig. 
regner med psykologen er oppegående og flink, siden han har denne jobben, så relasjon med behandler eller kjemi er det siste jeg tenker på 

Anonymkode: e4ae7...332

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...