Gå til innhold

Vet ikke hvordan jeg skal klare det utenfor boblen

Anbefalte innlegg

Har hatt en uke igjen hvor jeg bare har vært helt for meg selv. Én dag tok jeg en kjøretur med bilen på kvelden. Det går på en måte greit når jeg bare lever for meg selv i leiligheten og ikke forholder meg til noe på utsiden. Kjenner ikke noe tristhet selv om jeg både ler og gråter uten å alltid vite hvorfor. Blir fort trigget hvis jeg ser noe trist. Havnet i kø den kvelden jeg kjørte ute fordi det hadde vært en ulykke. Da ambulansen kjørte forbi tenkte jeg bare at nå har noen mistet barnet sitt, en forelder, og begynte å gråte så det var godt køen sto stille. Måtte bare tenke på hvis det var jeg som hadde fått beskjed om at noen jeg er glad I hadde dødd i en ulykke. Måtte sende melding til barnas far å sjekke, så da gikk det noe bedre.  Har også sjekket opp at ingen døde i ulykken i ettertid.Trenger å hvile mye og ligger sikkert i senga halve døgnet og orker ikke se på noe. Er ikke trist da, bare ligger og slapper av, halvsover og tenker ikke på noe særlig. Men på en eller annen måte må jeg komme meg på beina igjen og delta skikkelig, komme meg på jobb osv. I morgen starter barneuke og jeg vet at jeg får til når jeg må. Men det er så rart å hangle sånn fra uke til uke. Bruker alle reserver av energi på å være blid og oppegående forelder og etter min mening merker ikke barna så mye annet enn at jeg hviler mye, så ingen trenger tenke på det. Men det er så voldsomt kontrast fra slik det er nå og til det livet som venter i morgen. Jeg vet jeg klarer det Men det virker veldig veldig rart å tenke på alle turer på butikken, på fritidsaktiviteter, lekser, kjøring hit og dit, og jeg sier ikke nei om man vil ha besøk av venner..i can do it. Men det holder for noen dager av gangen og jeg gruer meg dessverre :(

Anonymkode: 320b2...4d4

Fortsetter under...

Bor du sammen med barnefar og barna dine? Høres ut som du er veldig sliten og tom for energi. 
kanskje du trengte denne uken til å bare være alene? 
start med små steg som gir deg mestring. Som f eks gå i butikken, vaske hus osv. 

Anonymkode: 711cd...c4e

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Bor du sammen med barnefar og barna dine? Høres ut som du er veldig sliten og tom for energi. 
kanskje du trengte denne uken til å bare være alene? 
start med små steg som gir deg mestring. Som f eks gå i butikken, vaske hus osv. 

Anonymkode: 711cd...c4e

Har barna annenhver uke, så de er hos pappaen sin frem til i morgen/søndag. Er ikke bare denne uken det har vært sånn. Det begynner å bli en stund nå. Kjennes jo ut som det bare går nedover. Husarbeid gjør jeg. Å gå i butikken blir ikke noe fint men det må jeg på mandag. Må egentlig gjøre alt jeg har unngått hver dag hele den neste uken. Det går seg til og trives med barna men det er et helt annet tempo og utfordrende situasjoner når vi må ut på diverse...

Anonymkode: 320b2...4d4

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...