Gå til innhold

Mat som ikke er myglet smaker myglet

Anbefalte innlegg

Vet ikke helt om denne passer best inn under psykiatri eller allmennmedisin, men poster den her ettersom jeg sliter psykisk og ja, hvem vet kanskje det har noe med saken å gjøre?

Jeg er alltid redd for å spise mat som har myglet. I dag laget jeg meg en salat med bl.a paprika og hver gang jeg tok en bit paprika så synes jeg den smakte myglet. Ikke sånn skikkelig, men så vidt jeg merket det. Samtidig at det smakte tydelig myggel.

Noe lignende har skjedd før også, da var det skive med brunost på hver gang jeg er på DPS 😅

Hva kan dette være? Hva kommer det av? Og hva kan jeg gjøre med det? Mister jo matlysten helt.

Anonymkode: 00fea...763

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/476251-mat-som-ikke-er-myglet-smaker-myglet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Meget mulig psykisk. Selv hadde jeg røyklukt i nesen i 2 mnd. Var intenst. En form for hallusinasjon kan det da være.

Men blir jo mer gjetting, kan være sopp i munnen også skulle jeg tro. Vitaminmangel etc.

Snakk med behandler om det, så kan de sjekke ut hva det kan være. Og om det er psykisk så forsvinner det jo sikkert like brått som det kom.

Anonymkode: 0533c...3f8

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Meget mulig psykisk. Selv hadde jeg røyklukt i nesen i 2 mnd. Var intenst. En form for hallusinasjon kan det da være.

Men blir jo mer gjetting, kan være sopp i munnen også skulle jeg tro. Vitaminmangel etc.

Snakk med behandler om det, så kan de sjekke ut hva det kan være. Og om det er psykisk så forsvinner det jo sikkert like brått som det kom.

Hmm. Jeg går på vitaminer så tror ikke det er det. Hvis jeg hadde sopp i munnen ville vel det smakt myggel hele tiden?

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Vet ikke helt om denne passer best inn under psykiatri eller allmennmedisin, men poster den her ettersom jeg sliter psykisk og ja, hvem vet kanskje det har noe med saken å gjøre?

Jeg er alltid redd for å spise mat som har myglet. I dag laget jeg meg en salat med bl.a paprika og hver gang jeg tok en bit paprika så synes jeg den smakte myglet. Ikke sånn skikkelig, men så vidt jeg merket det. Samtidig at det smakte tydelig myggel.

Noe lignende har skjedd før også, da var det skive med brunost på hver gang jeg er på DPS 😅

Hva kan dette være? Hva kommer det av? Og hva kan jeg gjøre med det? Mister jo matlysten helt.

mugg? bivirkning av meds?

Anonymkode: 7f11f...ce3

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

mugg? bivirkning av meds?

Anonymkode: 7f11f...ce3

Jeg bruker en del forskjellige medisiner men har gått på dem i over 1 år. Bivirkninger kommer vel ikke plutselig etter så lang tid?

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hmm. Jeg går på vitaminer så tror ikke det er det. Hvis jeg hadde sopp i munnen ville vel det smakt myggel hele tiden?

Når jeg hadde sopp i munn smakte alt salt. Men om det er normalt vet jeg ikke. Men det ble konstantert sopp.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...