Gå til innhold

Går det an å bli mindre nevrotisk?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hvis man er nevrotisk som person. Kan man bli mindre nevrotisk?

Anonymkode: f6740...02f

Tenker høyt her: nevrotisisme er personlighetstrekk. Jeg mener og tror at personlighetstrekk kan jobbes med? At man kan endre sine mønstre og adferd og på den måten også endre tankegang etterhvert?

Det går an ja. Jeg har nok vært i overkant nevrotisk, og har skjønt jeg har arvet det etter en av foreldrene mine. Men jeg har jo blitt mer og mer trassig på at jeg ikke må være så slitsom for meg selv. 

Jeg tok big 5- test sammen med tre andre som kjenner meg godt ( da er det vanskelig å ikke svare ærlig på ting, for vi sa fra til hverandre hvis vi var av ulik oppfatning ) 

Da scoret jeg lavt på nevrotisime, og jeg HAR fremdeles mine issues uten tvil, men for 10 år siden ville jeg nok scoret skyhøyt! 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...