Gå til innhold

Grovt ansvarsløs adferd.

Anbefalte innlegg

Jeg har hatt en person i livet mitt som alltid har vist en ansvarsløs adferd. Omsorgssvikt overfor barn og kjeledyr. Stjeler. Lyver. Rot i økonomi. Gjeld og ansvarsløs bruk av penger. Tenker stort sett kun på seg selv. Drikker mye. Umoden etter alderen. Gir blaffen i mye. Jeg har tenk at h*n kan være en narsissist. Men h*n har venner og et sosialt liv. Hva annet kan det skyldes?

Anonymkode: 5872e...7b1

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/476277-grovt-ansvarsl%C3%B8s-adferd/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vil bare si st narsissister gjerne har både venner og et sosialt liv. De er eksperter på manipulasjon, og de er ofte ekstremt gode på å få kontakt med dem som kan sette dem selv i godt lys og ellers være nyttige. Så vender de ryggen til de som kritiserer dem eller de dem ikke har bruk for mer, og for at de skal komme unna med svik og dolking i ryggen, så setter de fort ut rykter om dem de kutter ut av livet sitt. Det må "bli kjent" at det er dem det er noe feil med- ikke narsissten selv. De er veldig dyktige på å ha "viktige" mennesker rundt seg, men behandler de nærmeste på fæl måte. Det er vanskelig å kutte ut narsissister, for du vet at du blir frenstilt på en forferdelig måte om du avviser dem. Jeg tror mange av dem er svært sosiale. 

Vil bare tillegge at de er ekstrent gode løgnere, og de skjuler ofte ting for nye bekjente. 

Endret av Kashmir
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har hatt en person i livet mitt som alltid har vist en ansvarsløs adferd. Omsorgssvikt overfor barn og kjeledyr. Stjeler. Lyver. Rot i økonomi. Gjeld og ansvarsløs bruk av penger. Tenker stort sett kun på seg selv. Drikker mye. Umoden etter alderen. Gir blaffen i mye. Jeg har tenk at h*n kan være en narsissist. Men h*n har venner og et sosialt liv. Hva annet kan det skyldes?

Kombinasjoner av bipolar, adhd, pf, rus alene kan gi mange av de samme symptomene, uberarbeidede traumer fra tidligere år, depresjon,  +++++

Anonymkode: a2645...e29

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Kombinasjoner av bipolar, adhd, pf, rus alene kan gi mange av de samme symptomene, uberarbeidede traumer fra tidligere år, depresjon,  +++++

Anonymkode: a2645...e29

H*n har aldri virket deprimert. Tvert imot.

Annonse

Annonse

kupton skrev (1 time siden):

For alle praktiske forhold er det det samme. 
Det er noen små teoretiske forskjeller.

Begge skyldes i hovedsak gener. 

Men det finnes altså i «grader»? H*n viser tilsynelatende heller ingen tegn skam eller anger. 

kupton skrev (11 timer siden):

Du skal ikke høre på alt som sies. 

Nei, jeg vet ikke. Det er det jeg har lest som skiller de to betegnelsene. Når det gjelder både de to og narsissisme, så blir det sagt forsljellige ting om hva som er hva og årsak. Noen memer jo også at narsissisme og psykopati kan settes likhetstegn mellom. Så jeg skal ikke påstå at jeg vet altså.

kupton skrev (17 minutter siden):

Forenklet sagt kan du si at narsissistene er de "gode" eller vellykkede psykopatene, mens de antisosiale er de kriminelle.

Hva legger du i vellykket her? Min erfaring med psykopater er at i det øyeblikket noen velger å ta opp kampen og bruke deres egne metoder mot dem, takler de det ikke i det hele tatt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...