Gå til innhold

Ikke fornøyd med relasjoner

Anbefalte innlegg

Jeg er av typen som blir omtalt som "alt for snill", og det kan virke som at det gir meg noen problemer med relasjoner.

Ofte tenker jeg at folk er frekke mot meg, og ikke har respekt for meg. Som at de utnytter den godheten jeg har. Når jeg er snill mot alle forventer jeg også det samme tilbake fra andre. Det sårer meg veldig når folk er uhøflig mot meg, og jeg ønsker ikke ha for mye kontakt, etter noen har fornærmet meg. Jeg skygger litt banen og ender opp med p ikke ha så mange rundt meg, og jeg kjenner meg litt ensom. Tidligere har det ikke spilt så stor rolle hvem jeg var med, jeg kunne være rundt hvem som helst, det spilte ikke så stor rolle, så lenge det var noen der. 

Er det flere som føler det på samme måten? Tar gjerne imot tips om hvordan jeg kan endre denne tankegangen.

Anonymkode: a4cfc...17a

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/476290-ikke-forn%C3%B8yd-med-relasjoner/
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Når jeg er snill mot alle forventer jeg også det samme tilbake fra andre.

Da har du urimelige forventninger. Hvorfor er det så viktig for deg å være snill, holder det ikke med å bare være deg selv?

Jeg tenker nok at jeg må være snill for å bli likt, jeg klarer sjelden å være meg selv. Det klarer jeg kun med mine nærmeste som jeg vet aksepterer og setter pris på meg. Ellers i andre relasjoner sliter jeg med å være tilstede, og er alt for selvbevisst. Jeg er nok redd for å bli stemplet som rar, og at folk ikke skal ønske å være rundt meg av den grunn. Jeg kan bli oppfattet slik om jeg ikke klarer å slappe av.

Det gikk opp for meg nå at jeg tror jeg er den jeg selv trenger, men det er jo ikke gitt at alle andre trenger det samme 🤔

TS

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg tenker nok at jeg må være snill for å bli likt, jeg klarer sjelden å være meg selv. Det klarer jeg kun med mine nærmeste som jeg vet aksepterer og setter pris på meg. Ellers i andre relasjoner sliter jeg med å være tilstede, og er alt for selvbevisst. Jeg er nok redd for å bli stemplet som rar, og at folk ikke skal ønske å være rundt meg av den grunn. Jeg kan bli oppfattet slik om jeg ikke klarer å slappe av.

Det gikk opp for meg nå at jeg tror jeg er den jeg selv trenger, men det er jo ikke gitt at alle andre trenger det samme 🤔

TS

Nå tror jeg at det gikk noe veldig viktig opp for deg 🙂

Det har tent noen lys i hodet mitt også, etter å ha skrevet ting her inne. ( og lest )

Kashmir skrev (5 minutter siden):

Nå tror jeg at det gikk noe veldig viktig opp for deg 🙂

Det har tent noen lys i hodet mitt også, etter å ha skrevet ting her inne. ( og lest )

Det tror jeg også. Jeg kjente meg ganske så optimistisk nå faktisk 🙂 Takk for svar, setter pris på det 😊

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...