Gå til innhold

Har du noen gang slått noen i voksen alder?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ja. Jeg var innlagt og de ansatte forsøkte ta fra meg en gjenstand jeg forsøkte skade meg/ta livet mitt med. Da ble jeg desperat og slo og sparket etter dem. Husker ingenting av hendelsen selv, ikke at det er noen unnskyldning. Men jeg angrer utrolig mye og skammer meg over det nå i ettertid. Har aldri gjort noe lignende før eller etter.

Anonymkode: d9747...fa9

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ja. Jeg var innlagt og de ansatte forsøkte ta fra meg en gjenstand jeg forsøkte skade meg/ta livet mitt med. Da ble jeg desperat og slo og sparket etter dem. Husker ingenting av hendelsen selv, ikke at det er noen unnskyldning. Men jeg angrer utrolig mye og skammer meg over det nå i ettertid. Har aldri gjort noe lignende før eller etter.

Ble bare nysgjerrig men hva var grunnen til at du ikke husker hendelsen? Var det pga at du var så psykisk dårlig tilstand eller var det at det svartnet? (jeg vet ikke om det folk kaller for at det svart er for dem involverer hukommelsestap men) 

Worriesome Plenty 2 skrev (11 minutter siden):

Nei har ikke det. Har du?

Ja

Anonymkode: 58d60...846

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ble bare nysgjerrig men hva var grunnen til at du ikke husker hendelsen? Var det pga at du var så psykisk dårlig tilstand eller var det at det svartnet? (jeg vet ikke om det folk kaller for at det svart er for dem involverer hukommelsestap men) 

Det vet jeg ikke. Godt mulig det var begge deler.

Ja, flathand i ansiktet 1 gang tidlig i 20 årene. Angret siden. Var noe jeg trodde jeg ikke kunne gjøre. Skammer meg voldsomt, selv 20 år etter. 

Er en av de mest nedrige tingene jeg synes vi mennesker kan gjøre. Bruke fysisk eller psykisk vold.

Anonymkode: 64310...66a

Annonse

Ja. Det koster meg litt å innrømme det, men jeg ga eksen en såkalt ørefik ( flat hånd ) 

Jeg ser ikke noe poeng i å fortelle konteksten, men jeg ble sjokkert. Han ble om mulig enda mer sjokkert. Vi sto og så på hverandre leenge uten å si ett ord. 

Det var etter det jeg forsto at jeg aldri kommer til å skjønne de som slår mer enn én gang. Det kommer jeg aldri til å forstå, med unntak av om at det er så stor frykt i hodet at alt av rasjonalitet er totalt borte. 

Kashmir skrev (16 minutter siden):

Det var etter det jeg forsto at jeg aldri kommer til å skjønne de som slår mer enn én gang. Det kommer jeg aldri til å forstå, med unntak av om at det er så stor frykt i hodet at alt av rasjonalitet er totalt borte. 

Hva mener du med dette? Mener du at så fort man har slått 1 gang så får man en ny og plutselig innsikt i at man ikke skal slå eller at man fikk så dårlig samvittighet etter 1. Slag at man aldri gjør det igjen? 

Annonse

Hva mener du med dette? Mener du at så fort man har slått 1 gang så får man en ny og plutselig innsikt i at man ikke skal slå eller at man fikk så dårlig samvittighet etter 1. Slag at man aldri gjør det igjen? 

Nå svarer jeg, som ikke er den du siterer.

Men ja, tror det endret hele meg, slag vil aldri forekomme igjen ( tror jeg med hele min eksistens).

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nå svarer jeg, som ikke er den du siterer.

Men ja, tror det endret hele meg, slag vil aldri forekomme igjen ( tror jeg med hele min eksistens).

Hva endret seg i deg? Hvordan vet du det ikke vil skje igjen? 

Jeg mener at det å slå og LYDEN var helt grusom. Jeg blir nesten kvalm av å tenke på det. Og så uttrykket hans. Jeg syns det var helt forferdelig. 

Å miste det kan mange i ulike situasjoner, men å fortsette er vanskeligere å forstå. 

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hva endret seg i deg? Hvordan vet du det ikke vil skje igjen? 

Vet ikke. Den enorme skyldfølelsen som følger med en ørefik kanskje? Jeg er kun 99% sikker fa jeg ikke har blitt "svart" i øynene siden, met bevist.

Kashmir skrev (2 minutter siden):

Jeg mener at det å slå og LYDEN var helt grusom. Jeg blir nesten kvalm av å tenke på det. Og så uttrykket hans. Jeg syns det var helt forferdelig. 

Å miste det kan mange i ulike situasjoner, men å fortsette er vanskeligere å forstå. 

Ja men det er jo det som skjer som er grunnen til at de fleste slår. Altså man "mister det". Hvis man kommer opp i en akkurat lik situasjon på nytt, hva skjer da? 

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ja men det er jo det som skjer som er grunnen til at de fleste slår. Altså man "mister det". Hvis man kommer opp i en akkurat lik situasjon på nytt, hva skjer da? 

Ja. Men jeg skrev ikke at det aldri kan skje igjen. Kan ikke garantere det selv om jeg kan mene at den erfaringen gjorde sitt til at jeg mener at jeg aldri vil gjøre det noen gang igjen. Det var en kontekst der, så kommer jeg opp i det igjen så går jeg jo. Eller forhindrer forløpet. Jeg vet ikke mer. 

Endret av Kashmir
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Jeg tror jeg uttrykte meg feil. Eller utydelig. Så misforsto jeg.

Jeg mente at å slå DER og DA mer enn én gang er uforståelig for meg. Som i å slå to ganger i samme stund eller banke opp noen. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...