Gå til innhold

Når er det ok å etterlyse behandler?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Hei!

Når man går i behandling på DPS når er det ok å etterlyse behandler etter at man får vite at hen er syk? 

Anonymkode: 1f54e...71f

Om det er gått noen uker kan du ringe sentralbordet og høre om du kan få snakke med en annen lege (om behovet er sterkt).

Anonymkode: daaad...8f5

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Hvis man har time hver uke synes jeg man kan ringe uken etter og spørre om de vet hvor lang tid det ca vil ta. 

Anonymkode: ea62e...b28

Det kan nok ikke opplyses om, tenker jeg. 

Jeg fikk ihvertfall ingen beskjed når min behandler var syk over måneder. Fikk "plutselig " en ny. Fikk så spørsmål (etter å ha gått til ny en stund) om jeg ville fortsette hos gammel eller ny behandler. Valgte da ny.

Annonse

Everybody skrev (5 timer siden):

Er jo vanlig at behandler tar kontakt når hen har kommet tilbake på jobb. Vanlig folkeskikk.

Ja det stemmer. Samtidig er pasienter i en sårbar situasjon og ganske avhengig av behandleren sin. Det handler om forutsigbarhet,

Anonymkode: ec9a0...e42

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Hvis man har time hver uke synes jeg man kan ringe uken etter og spørre om de vet hvor lang tid det ca vil ta. 

Anonymkode: ea62e...b28

kupton skrev (15 timer siden):

Etter en uke bør en kunne spørre. Antatt lengde på sykemelding kan det opplyses om.

Ok, takk for svar, da gjør jeg det.

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Jeg fikk ihvertfall ingen beskjed når min behandler var syk over måneder. Fikk "plutselig " en ny. Fikk så spørsmål (etter å ha gått til ny en stund) om jeg ville fortsette hos gammel eller ny behandler. Valgte da ny.

Hvor mange måneder tok det?

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Om det er gått noen uker kan du ringe sentralbordet og høre om du kan få snakke med en annen lege (om behovet er sterkt).

Ja, jeg begynner å bli ganske dårlig nå så... men usikker på om jeg ville fått noe ut av å snakke med en ukjent behandler jeg aldri har snakket med før. Men jeg burde kanskje gi det en sjanse likevel?

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Hei!

Når man går i behandling på DPS når er det ok å etterlyse behandler etter at man får vite at hen er syk? 

I forkant av det som ville vært din neste behandling. Det er også ok å spørre om det kan være aktuelt å få gå til en annen behandler i den perioden din faste behandler er borte. 

AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Ja, jeg begynner å bli ganske dårlig nå så... men usikker på om jeg ville fått noe ut av å snakke med en ukjent behandler jeg aldri har snakket med før. Men jeg burde kanskje gi det en sjanse likevel?

Jeg vil anbefale deg å gjøre det. Det fikk jeg råd om fra min private psykiater (hun hadde jobbet på DPS før).

Annonse

AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Hvor mange måneder tok det?

Husker ikke iom at jeg ble innlagt i den perioden. Men jeg tror min faste behandler var borte i 3-4 mnd.

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Husker ikke iom at jeg ble innlagt i den perioden. Men jeg tror min faste behandler var borte i 3-4 mnd.

Altså jeg gikk ikke så lenge uten behandler. Jeg fikk ny ganske raskt. Men som sagt var jeg innlagt i den perioden så jeg husker ikke nøyaktig.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...