Gå til innhold

Jeg misliker _sterkt_ å mase, men nå gjorde jeg det nettopp


Anbefalte innlegg

Ambulant team lovte meg å ringe ett sted i dag, det var sånn passe viktig. Dette stedet de skulle ringe til stenger 14:30 så jeg sendte nettopp melding til ambulant team og spurte om de hadde fått ringt. Og nå angrer jeg. Har ikke fått svar ennå heller. Nå er de sikkert irriterte/oppgitt over meg? 

Anonymkode: cad1e...3d8

Fortsetter under...

Har kjent mye på det samme den siste tiden, egentlig liker jeg ikke å være til bry, men når noe er veldig viktig for en og man nesten er litt desperat så gjør man kanskje sånn. Da tenker jeg at de får tenke hva de vil😊

Anonymkode: 763da...026

AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Har kjent mye på det samme den siste tiden, egentlig liker jeg ikke å være til bry, men når noe er veldig viktig for en og man nesten er litt desperat så gjør man kanskje sånn. Da tenker jeg at de får tenke hva de vil😊

Anonymkode: 763da...026

Ja, ikke sant. Det er akkurat slik det er for meg også.

Anonymkode: cad1e...3d8

Annonse

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Ambulant team lovte meg å ringe ett sted i dag, det var sånn passe viktig. Dette stedet de skulle ringe til stenger 14:30 så jeg sendte nettopp melding til ambulant team og spurte om de hadde fått ringt. Og nå angrer jeg. Har ikke fått svar ennå heller. Nå er de sikkert irriterte/oppgitt over meg? 

Anonymkode: cad1e...3d8

Heldigvis er det en stor forskjell på å føle seg til bry og å reelt være til bry.

 

Er det feil å ringe/purre på rørlegger eller elektriker om en trenger akutt reparasjon i heimen og de ikke kommer til avtalt tid? ... Hvorfor er det annerledes når det gjelder en selv og helsehjelp? Jeg tenker sjelden at verken helsepersonell eller rørlegger/elektriker har glemt meg, men at det skjer annet som trenger deres oppmerksomhet. Det betyr ikke at det er greit at jeg glemmes fullstendig.

 

Beklager dårlig eksempel - det er resultat av lite kreativitet 😄

AnonymBruker skrev (På 24.11.2023 den 13.35):

Ambulant team lovte meg å ringe ett sted i dag, det var sånn passe viktig. Dette stedet de skulle ringe til stenger 14:30 så jeg sendte nettopp melding til ambulant team og spurte om de hadde fått ringt. Og nå angrer jeg. Har ikke fått svar ennå heller. Nå er de sikkert irriterte/oppgitt over meg? 

Anonymkode: cad1e...3d8

Jeg syns du skal falle til ro med at gjort er gjort, og det blir ikke annerledes om du bruker mye tid på å gruble på om noen kaaaanskje er irritert på deg. Er det en ting som er sikkert så er det at ting ikke endres ved at du bruker tid og energi på dette, snarere tvert om (iallefall for deg).

Kan du kanskje bruke dette til noe konstruktiv, feks agere annerledes neste gang du står i samme situasjon? Du sier jo at det egentlig ikke handlet om noe som var veldig viktig, og kanskje det er derfor du tenker det som masete nå? Kanskje du skal legge deg dét på minnet og øve deg på å utsette behovstilfredstillelse neste gang noe ikke er veldig viktig og kan vente? 

Everybody skrev (19 timer siden):

Det blir en test for å se om de virkelig bryr seg om pasientene og liker jobben sin. Hvis de er tålmodige når pasienten maser så har de bestått.

Helsepersonell bryr seg om jobben sin. Men så har de kanskje 20 tunge pasienter på ei vakt de skal innom. De er presset og har mange. Så er de bare mennesker de også. 

Anonymkode: 9e688...8c1

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...