Gå til innhold

Var psykotisk og kastet ettåringen ut av vinduet

Anbefalte innlegg

Man blir jo redd når man selv har psykoselidelse for hva man kan finne på vis man blir ekstra dårlig. Så dårlig at man ikke vet bak eller fram? 

https://www.dagbladet.no/studio/nyhetsstudio/5?post=151370

Anonymkode: aae29...369

Fortsetter under...

Dette er selvfølgelig utelukkende min teori, men den går som følger:

Jeg tror psykose kan gjøre at du mister rasjonell tankeevne og fornuftige hindre mellom tanke og handling i enkelte tilfeller, men jeg tror ikke du blir "slem" bare fordi du er psykotisk. Jeg mistenker at disse tilfellene stort sett er folk som i utgangspunktet er slemme, og blir psykotiske i tillegg.

Jeg kjenner en (men igjen, n=1) som har drept i psykose. Men han var ikke akkurat en hyggelig fyr i utgangspunktet.

Endret av ISW

Det er altfor mange som blir diagnostisert med psykoselidelser uten at det er gjort ordentlige undersøkelser av bakenforliggende årsakssammenhenger, med resultat at folk begynner å tvile på sin egen virkelighetsoppfatning. Det er det selvfølgelig noen som utnytter for alt det er verdt. Diagnosen burde forbeholdes slike tilfeller som er omtalt her.

Worriesome Plenty 2
ISW skrev (23 minutter siden):

Dette er selvfølgelig utelukkende min teori, men den går som følger:

Jeg tror psykose kan gjøre at du mister rasjonell tankeevne og fornuftige hindre mellom tanke og handling i enkelte tilfeller, men jeg tror ikke du blir "slem" bare fordi du er psykotisk. Jeg mistenker at disse tilfellene stort sett er folk som i utgangspunktet er slemme, og blir psykotiske i tillegg.

Jeg kjenner en (men igjen, n=1) som har drept i psykose. Men han var ikke akkurat en hyggelig fyr i utgangspunktet.

Det er en kjent sak

https://www.forskning.no/psykiske-lidelser/en-undergruppe-av-psykotiske-pasienter-har-stor-risiko-for-a-bli-voldelige-tror-forskere/1929746

Worriesome Plenty 2
Everybody skrev (4 minutter siden):

Så de som har psykoselidelse som også er farlige og bor på sikkerhetsavdeling har psykopatiske trekk?

I stor grad ja. Jeg er ikke psykopat, jeg har vært psykotisk men aldri voldelig.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...