Gå til innhold

Hvor lenge har du gått i behandling og hadde du trodde det skulle bli så lenge (eller så kort)?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Fikk gå i 4år mens jeg var sykemeldt og gikk på aap og ble kastet ut da uføretrygden ble innvilget. Da var jeg plutselig ikke verdt å gi så mye behandling så mye lenger. Det kan jeg jo også skjønne da siden alt av behandling er blitt prøvd iløpet av alle disse årene. 

Anonymkode: 2743c...966

1 år på, 6 mnd av, nå 8 mnd på. Og siden jeg nå er stabil igjen, regner jeg med avslutning snart.

Og det er helt greit. Så lenge medisiner og stabilitet er på plass har jeg ikke behov for hjelp.

Anonymkode: 2c65d...33c

På DPS har jeg egentlig ikke gått så mye. Tilsammen kanskje 1,5 år med ulike behandlere. Men jeg hadde samme behandler i akuttpsykiatrien i 5,5 år før hun tok et års permisjon. Har fortsatt litt kontakt med henne og håper hun fortsetter i jobben sin i april. Jeg har altså hatt mer behandling som innlagt pluss regelmessige telefonsamtaler med nevnte behandler enn vanlig poliklinisk behandling. Nå håper jeg at jeg vil gradvis klare meg med innleggelse bare 1-2 ganger i året. Hvis jeg klarer meg enda bedre så er jo det flott, men akkurat nå er det det som er målet.

Annonse

AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

15 år har jeg gått i behandling. 

Anonymkode: ba089...6c1

Hvilken problemstilling? DPS? Får du møte en gang i uken?

Anonymkode: 860c0...5cc

AnonymBruker skrev (1 time siden):

1 år på, 6 mnd av, nå 8 mnd på. Og siden jeg nå er stabil igjen, regner jeg med avslutning snart.

Og det er helt greit. Så lenge medisiner og stabilitet er på plass har jeg ikke behov for hjelp.

Anonymkode: 2c65d...33c

Hvilken diagnose har du?

Har gått til privat psykiater med avtale i 2 år, men bare 1 gang i måneden. Fått bp diagnose og K-PTSD. Nå ser det ut som jeg får autisme diagnose også. Er blitt mye bedre etter jeg begynte hos den. Før det gikk jeg noen perioder hos DPS som ikke ga meg rett hjelp. Aner ikke hvor lenge jeg skal gå i behandling, men tror ikke jeg trenger så mye mer hjelp. Har jo fått bedre hjelp enn jeg forventet. 

Jeg har gått i 8 år, ikke sammenhengende men ikke så veldig lange pauser i mellom heller. Jeg hadde ikke forventet at det ble så lenge. Hadde sett for meg kanskje 1 års tid med behandling.

Annonse

lavender skrev (29 minutter siden):

Jeg har gått i 8 år, ikke sammenhengende men ikke så veldig lange pauser i mellom heller. Jeg hadde ikke forventet at det ble så lenge. Hadde sett for meg kanskje 1 års tid med behandling.

Kan jeg spørre om hva du bruker timene til? Hva er temaene du jobber med?

lavender skrev (29 minutter siden):

Hva er grunnen til at det ble så lenge? Ble du verre i mellomtiden? 

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Kan jeg spørre om hva du bruker timene til? Hva er temaene du jobber med?

Jobber med litt forskjellig. Blant annet få bedre mestringsstrategier mtp selvskading og mat, få mer innsikt i diagnoser, komme mer i kontakt med følelser, bli mindre psykisk og fysisk sliten og klare få nære relasjoner, takle være sosial bedre, tørre åpne opp og være sårbar.

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hva er grunnen til at det ble så lenge? Ble du verre i mellomtiden? 

Ja, jeg bruker å bli dårligere med ganske jevne mellomrom dessverre. Håper en dag jeg kan komme dit at jeg ikke trenger gå i behandling lenger.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...