Gå til innhold

Til master graden skiller oss ad.

Anbefalte innlegg

Jeg las nettop en artikkel i nettavisen (bak betalings mur) om et eksperiment der kvinner og menns preferanser til utdanning og intelligens hos en partner var temaet. Nå er jo ikke nødvendigvis høy utdanning og høy intelligens det samme.  Menn sier gjerne at de vil ha en intelligent og høyt utdannet dame, men resultatet av eksperimentet viste at de heller foretrekker en partner som ikke et så intelligent eller høyt utdannet. Men kvinner vil ha en mann som er på deres eget nivå eller høyere. Det blir stadig vanskeligere for høyt utdannede kvinner å finne en partner. Mens andelen single og barnløse menn øker. Konklusjonen er klar: menn må tilegne seg egenskapene kvinner vil ha. Blir ikke det litt som å si at stygge damer bare må bli penere?

Anonymkode: 72cef...049

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/476333-til-master-graden-skiller-oss-ad/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg får ikke dette til å stemme. Jeg vet om min iq som nei, ikke er tatt på nett. Jeg har over gjennomsnittet, men ikke uvanlig høy! Ikke i det hele tatt. Men de menn jeg har hatt seriøse forhold, og også andre menn har jo sagt at de liker at jeg "har noe i hodet". Sier de det fordi det har overrasket dem da eller? Jeg blir usikker. 

Jeg vet jo også at andre kvinner jeg kjenner er intelligente, og de har i et par tilfeller også mye høyere utdannelse enn menn. Så er mine erfaringer så jøvla uvanlige?? 

Jeg skjønner ikke helt det. Jeg trenger heller ikke menn som er mer enn gjennomsnittlig intelligente som partnere. 

Kan andre kvinner her bekrefte det? 

Jeg liker mer intelligente mennesker fordi jeg vil tilegne meg deres kunnskap, men da trenger det ikke være kjærester liksom. 

AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Jeg las nettop en artikkel i nettavisen (bak betalings mur) om et eksperiment der kvinner og menns preferanser til utdanning og intelligens hos en partner var temaet. Nå er jo ikke nødvendigvis høy utdanning og høy intelligens det samme.  Menn sier gjerne at de vil ha en intelligent og høyt utdannet dame, men resultatet av eksperimentet viste at de heller foretrekker en partner som ikke et så intelligent eller høyt utdannet. Men kvinner vil ha en mann som er på deres eget nivå eller høyere. Det blir stadig vanskeligere for høyt utdannede kvinner å finne en partner. Mens andelen single og barnløse menn øker. Konklusjonen er klar: menn må tilegne seg egenskapene kvinner vil ha. Blir ikke det litt som å si at stygge damer bare må bli penere?

Tror vi må innføre "kjøkkenpoeng" til universitetesstudier: på ALLE studier i Norge får kvinner -4? poeng, dermed vil andelen av MINORITETEN menn som får seg høyere utdanning øke, slik både kvinner og menn ønsker. 

FOlk som er opptatt av "like utfall" bør være for det, kvinner dominerer høyere utdanning og det er jo ikke "likestilling" ...

Men helt stille, ingen som pusher "kjøkkenpoeng". Merkelig. Jeg trodde folk var opptatt av "likestilling" jeg.... tydeligvis vikarierende argumenter ute og går. 

Anonymkode: 329ae...174

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Tror vi må innføre "kjøkkenpoeng" til universitetesstudier: på ALLE studier i Norge får kvinner -4? poeng, dermed vil andelen av MINORITETEN menn som får seg høyere utdanning øke, slik både kvinner og menn ønsker. 

FOlk som er opptatt av "like utfall" bør være for det, kvinner dominerer høyere utdanning og det er jo ikke "likestilling" ...

Men helt stille, ingen som pusher "kjøkkenpoeng". Merkelig. Jeg trodde folk var opptatt av "likestilling" jeg.... tydeligvis vikarierende argumenter ute og går. 

Menn får faktisk allerede kjønnspoeng på profesjonsstudiet i psykologi. Skal sies at det er høyst usannsynlig at det er kvinner som "blokkerer" menn fra å ta høyere utdanning. 

skogbrann skrev (3 timer siden):

Menn får faktisk allerede kjønnspoeng på profesjonsstudiet i psykologi. Skal sies at det er høyst usannsynlig at det er kvinner som "blokkerer" menn fra å ta høyere utdanning. 

Menn får kjønnspoeng på 8 studier. Kvinner får kjønnspoeng på 31 studier. Og det er flere menn en kvinner i Norge. Så hvis du ikke vil være singel og barnløs må du stå på. Alle kan jo ikke få en master grad.

Menn får faktisk allerede kjønnspoeng på profesjonsstudiet i psykologi. 

er 60% kvinner 40% menn, totalt. Vi kan ta frem enkeltstudier hvor det er ditt eller datt men det endrer ingenting

er høyst usannsynlig at det er kvinner som "blokkerer" menn fra å ta høyere utdanning. 

https://www.regjeringen.no/no/aktuelt/flere-velger-okonomi-og-ikt-farre-vil-bli-larer/id2973297/

Er 2.2 søkere per studieplass. Dvs at karakterene vil ofte avgjøre (kvinner har best karakterer).

Universiteter og høyskoler har lyst ut 62 590 studieplasser

2023 har 81 889 kvinner og 54 091 menn søkt opptak til

Med mindre det er 8000 eller mindre jenter som søker utdanning (det er 82000), så vil 1 jente som får plass bety 1 mindre plass til en gutt (jada er noen få studier som ikke fylles opp men det er ikke store mengder eller relevant egentlig.

Og, det er de studiene med høyest karakterkrav/mest prestisje, at menn vil få minst rom, fordi de ikke får plassen, fordi karakterene da avjøgr mest ikke interessen. De studiene som tenner kvinner mest, er de som får minst menn, så det blir veldig dårlig match på parringsmarkedet :(  Leger f.eks, alle kvinners drøm å få seg en lege mann, åååååå så deilig, men eneste måten du får deg en lege "mann" i dag er å bli lesbisk. 🙄72% kvinner på legestudier. Advokat 62% kvinner. tannlege 82% etc etc

Bli lesbisk eller få deg katt - Feminister i år 2023

Annonse

skogbrann skrev (6 timer siden):

Hele vitsen med kjønnspoeng er å gi studieplasser til det ene kjønnet på bekostning av det andre. Ellers har de ingen effekt. 

Endret av Grendel
Drømmeautomat
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Mens andelen single og barnløse menn øker. Konklusjonen er klar: menn må tilegne seg egenskapene kvinner vil ha. Blir ikke det litt som å si at stygge damer bare må bli penere?

Det fokuseres mye på hvor vanskelig det er for menn å treffe kvinner, men menn har også mange fordeler i forhold til kvinner. Dette blir generaliseringer, og det fins mange unntak, men generelt: Kvinner er mindre opptatt av utseende enn menn, og det er lettere for eldre menn å bli sammen med yngre kvinner enn omvendt (seksuell verdi taper seg langsommere for menn). I det hele tatt er det flere ting menn kan gjøre noe med for å øke attraktiviteten sin, som å øke sosial og økonomisk status og lære seg mer selvsikker adferd. For kvinner er det ikke like enkelt å gjøre noe med utseende eller alder.

I tillegg er sjekking en numbers game. Jo flere du tar kontakt med, jo større er sjansen for å få napp. Også her har menn en fordel, fordi kjønnsrollene i samfunnet vårt fortsatt legger opp til at det er menn som skal ta initiativ, mens kvinner er prisgitt å være mer passive.

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Kvotering er kun aktuelt når det gagner kvinnen. Menn må bare "ta seg sammen".

Anonymkode: 76b68...194

Drømmeautomat skrev (9 minutter siden):

Det fokuseres mye på hvor vanskelig det er for menn å treffe kvinner, men menn har også mange fordeler

Hvor mange % barnløse enslige menn må det være før du anser det som et samfunnsproblem? Er det 50% 60% 80% 90%? Det er jo bare å øke sin sosioøkonomiske status så du ikke er blant de 50% etc minst attraktive mannfolka, er vel lett det, sikkert.

Drømmeautomat skrev (14 minutter siden):

I det hele tatt er det flere ting menn kan gjøre noe med for å øke attraktiviteten sin

99% av jenter klarer å bli 20-30 år, hvor de er GARANTERT partner, og HORDER av mannfolk i kø etter dem. Men det skal tydeligvis være samme prestasjon som en mann som "bare" kan bli lege/advokat/etc, og dermed få samme muligheter, som ALLE jenter får ???

Vet ikke hva vi diskuterer engang, noe forvirret. Kravene til menn er skyhøye, og antallet som klarer å prestere det blir færre og færre når studiene fylles opp av kvinner. "Bare bli lege" er 2x vanskeligere når studiet har 60% kvinner isteden for 20% kvinner, og det var allerede utrolig vanskelig... FØR vi gjorde det 2x vanskeligere. Om studiet blir 80% kvinner blir det bare 20% igjen, og enda 2x vanskeligere å oppfylle det "kravet" for å få seg dame.... Bare øk status, hvilken verden er det folk lever i..... Hvor er det statusen skal komme fra, når de fleste med status har vagina ? Skal vi trylle den frem er det planen ?

Det er 3 muligheter her:

1 genmanipuler kvinner til å ikke kreve høyere status fra partneren slik de er genetisk kodet til å søke (urealistisk)

2 "forby" kvinner fra å dominere høystatusyrker ("ingen" vil dette, alle har woke religion ideologi, og kan ikke gå for dette)

3 stikk hodet i sanden, og vent på samfunnskollaps (dette blir resultatet)

Drømmeautomat skrev (48 minutter siden):

Det fokuseres mye på hvor vanskelig det er for menn å treffe kvinner, men menn har også mange fordeler i forhold til kvinner. Dette blir generaliseringer, og det fins mange unntak, men generelt: Kvinner er mindre opptatt av utseende enn menn, og det er lettere for eldre menn å bli sammen med yngre kvinner enn omvendt (seksuell verdi taper seg langsommere for menn). I det hele tatt er det flere ting menn kan gjøre noe med for å øke attraktiviteten sin, som å øke sosial og økonomisk status og lære seg mer selvsikker adferd. For kvinner er det ikke like enkelt å gjøre noe med utseende eller alder.

I tillegg er sjekking en numbers game. Jo flere du tar kontakt med, jo større er sjansen for å få napp. Også her har menn en fordel, fordi kjønnsrollene i samfunnet vårt fortsatt legger opp til at det er menn som skal ta initiativ, mens kvinner er prisgitt å være mer passive.

Når ble det mye fokus på at det er vanskelig for menn å treffe kvinner? På tinder er det 20% av mennene som går på rundgang hos damene. 80% får ikke respons. Hvis alle menn får en mastergrad, så er jo ikke en mastergrad spesielt lenger. Da må du ha en ultra-mega-grad for å ha et fortrinn og være i de 20%. Det er fult mulig for ei dame å gjøre seg selv mer tiltrekkende for menn. Ting som krever mindre innsats en en mastergrad. Og det finnes masse single gamle menn for de gamle damene. Opp til den alderen da menn dør, som er lavere en kvinner. Og da finnes det jo masse single menn som er littegrann yngre.

Hvor mange % barnløse enslige menn må det være før du anser det som et samfunnsproblem? Er det 50% 60% 80% 90%? Det er jo bare å øke sin sosioøkonomiske status så du ikke er blant de 50% etc minst attraktive mannfolka, er vel lett det, sikkert.

99% av jenter klarer å bli 20-30 år, hvor de er GARANTERT partner, og HORDER av mannfolk i kø etter dem. Men det skal tydeligvis være samme prestasjon som en mann som "bare" kan bli lege/advokat/etc, og dermed få samme muligheter, som ALLE jenter får ???

Vet ikke hva vi diskuterer engang, noe forvirret. Kravene til menn er skyhøye, og antallet som klarer å prestere det blir færre og færre når studiene fylles opp av kvinner. "Bare bli lege" er 2x vanskeligere når studiet har 60% kvinner isteden for 20% kvinner, og det var allerede utrolig vanskelig... FØR vi gjorde det 2x vanskeligere. Om studiet blir 80% kvinner blir det bare 20% igjen, og enda 2x vanskeligere å oppfylle det "kravet" for å få seg dame.... Bare øk status, hvilken verden er det folk lever i..... Hvor er det statusen skal komme fra, når de fleste med status har vagina ? Skal vi trylle den frem er det planen ?

Det er 3 muligheter her:

1 genmanipuler kvinner til å ikke kreve høyere status fra partneren slik de er genetisk kodet til å søke (urealistisk)

2 "forby" kvinner fra å dominere høystatusyrker ("ingen" vil dette, alle har woke religion ideologi, og kan ikke gå for dette)

Her var det mye vrøvl. 

Anonymkode: ea8da...6a1

Annonse

Det er 3 muligheter her:

Singel I presume? 😉

Anonymkode: 7b93b...82b

Drømmeautomat
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvor er det statusen skal komme fra, når de fleste med status har vagina ? Skal vi trylle den frem er det planen ?

Jeg skjønner at du er frustrert, men jeg mener det med handa på hjertet når jeg sier at du for din egen del bør fokusere mindre på alle de ytre omstendighetene som burde vært annerledes og mer på hva du selv kan gjøre. I tillegg til alt det med status og utseende er det en sentral faktor som gjelder for begge kjønn i forhold til attraktivitet: Hvis du kan snakke med noen på en måte som skaper kontakt, ved å være åpen og ærlig og samtidig tolerant i forhold til det den andre sier så har du en kvalitet de fleste ser etter. 

Worriesome Plenty 2
Drømmeautomat skrev (3 timer siden):

Kvinner bryr seg mindre om utseende enn menn?

Nå faller du offer for gammeldagse oppfatninger. Det er da jeg var på mitt kjekkeste og slankeste jeg merket oppmerksomhet fra kvinner.

Om noe tør jeg påstå kvinner er mer opptatt av utseende enn menn. Og jeg sier ikke dette som en bitter og stygg mann. Utseendemessig er jeg ok nok til å vekke noen kvinners interesse.

Det er referert til flere undersøkelser i denne saken, blant annet en ny nederlandsk:

https://www.nettavisen.no/til-mastergraden-skiller-oss-ad/f/5-95-1473535

Jeg er ikke så sjokkert over at kvinner dater "oppover" i utdanningsnivå.

Jeg er mer sjokkert over at menn ikke bare er likegyldig til utdanning, men klart foretrekker kvinner med lavere utdanning enn seg selv.

For en kvinne er det rett og slett en ulempe på datingmarkedet å ha høy utdanning. Dette er basert på identiske falske datingprofiler hvor eneste forskjell er utdnningsnivå. Det er ynkelig oppførsel fra menns side synes jeg.

Begge kjønn er mest opptatt av utseendet. Også litt trist.

Endret av Grendel
AnonymBruker skrev (På 25.11.2023 den 15.47):

er 60% kvinner 40% menn, totalt. Vi kan ta frem enkeltstudier hvor det er ditt eller datt men det endrer ingenting

https://www.regjeringen.no/no/aktuelt/flere-velger-okonomi-og-ikt-farre-vil-bli-larer/id2973297/

Er 2.2 søkere per studieplass. Dvs at karakterene vil ofte avgjøre (kvinner har best karakterer).

Universiteter og høyskoler har lyst ut 62 590 studieplasser

2023 har 81 889 kvinner og 54 091 menn søkt opptak til

Med mindre det er 8000 eller mindre jenter som søker utdanning (det er 82000), så vil 1 jente som får plass bety 1 mindre plass til en gutt (jada er noen få studier som ikke fylles opp men det er ikke store mengder eller relevant egentlig.

Og, det er de studiene med høyest karakterkrav/mest prestisje, at menn vil få minst rom, fordi de ikke får plassen, fordi karakterene da avjøgr mest ikke interessen. De studiene som tenner kvinner mest, er de som får minst menn, så det blir veldig dårlig match på parringsmarkedet :(  Leger f.eks, alle kvinners drøm å få seg en lege mann, åååååå så deilig, men eneste måten du får deg en lege "mann" i dag er å bli lesbisk. 🙄72% kvinner på legestudier. Advokat 62% kvinner. tannlege 82% etc etc

Bli lesbisk eller få deg katt - Feminister i år 2023

Det høres jo ganske urettferdig ut🤔. Hvis de fleste som tar høyere studier er kvinner skulle man jo ikke tro at de trenger ekstra drahjelp for å få studieplass? Det blir jo litt som å kvotere inn menn i et mannsdominert yrke. Stakkars gutter som vokser opp idag🙈. Ikke bare må de konkurrere seg imellom, men de må i tillegg konkurrere med jentene på ulike vilkår. Skulle ønske noen i utdanningssystemet eller politikken hadde litt integritet, og fikk rettet opp i dette.

UtakknemligDiva
Grendel skrev (8 timer siden):

Begge kjønn er mest opptatt av utseendet. Også litt trist.

Mitt inntrykk er at det er menn som er mest opptatt av utseendet. Kanskje kvinner i den yngre generasjonen er det? Men det er vanlig å se pene kvinner med ordinære eller lite pene menn. Omvendt er veldig sjelden.

Jeg kan se at en mann er objektivt kjekk/pen, men det betyr ikke at jeg ønsker noe mer. Senest i går på fest så jeg en som var veldig pen. Men det var alt. Gutten er vel 20 eller noe, noe som er for ungt for meg. 

Utseendet har ikke særlig mye å si når det kommer til det meste for min del. Er mer trivsel, hvordan jeg føler meg sammen med han. Noen menn jeg har likt har vært kjekke og ganske populære blandt kvinner mens andre har ikke vært populære i det hele tatt. 
Når det kommer til utdannelsesnivå så kanskje… jeg liker at menn har kunnskap, er opptatt med noe og/eller kan lære/utfordre meg i noe. Ville blitt for kjedelig med en som bare satt hjemme, nesten ingen kunnskap om noen ting eller hadde en jobb der han ikke hadde råd til «litt ekstra». 

Endret av UtakknemligDiva

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...