Gå til innhold

I hvilke tilfeller settes diagnosen F31.8 Andre spesifiserte bipolare affektive lidelser?

Anbefalte innlegg

I hvilke tilfeller settes diagnosen F31.8 Andre spesifiserte bipolare affektive lidelser? Det er diagnosen jeg har fått. Er det fordi behandler er usikker på om jeg har type 1 eller type 2 eller er det andre ting som gjør at denne diagnosen blir satt? Har ikke behandler å spørre så spør her.

Anonymkode: 52b5b...87e

Fortsetter under...

Glitter skrev (1 minutt siden):

Jeg tror det er den som står på meg, bare at det står type 2 på slutten. Noe slikt. 

Vet du hvorfor du fikk den diagnosen og ikke "Bipolar lidelse"? (Den vanlige diagnosen).

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Vet du hvorfor du fikk den diagnosen og ikke "Bipolar lidelse"? (Den vanlige diagnosen).

Har aldri tenkt over at det skulle være noe annet. Jeg har en tydelig bipolar 2. Har visstnok grenset mot manisk, men ikke vært manisk. 

Annonse

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det betyr Bipolar 2 i diagnosesystemet. Ikke mystisk i det hele tatt. Har du F 31.8 på papiret har du mest sannsynlig bipolar 2 

Anonymkode: 5c1de...97e

Åja, det var jeg ikke klar over 😅 Da er det løst.

Glitter skrev (8 minutter siden):

Har aldri tenkt over at det skulle være noe annet. Jeg har en tydelig bipolar 2. Har visstnok grenset mot manisk, men ikke vært manisk. 

Jeg innså det ikke før nå. Trodde diagnosene var bipolar 1 og bipolar 2 også var andre spesifiserte bipolare affektive når de var usikre på diagnosen el.l. Hehe.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...