Gå til innhold

Fikk panikanfall, kastet opp og hylgråt og psykiater bare fortsatte timen uten å si noe og lot som ingenting

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Vil du utdype hvorfor?

Anonymkode: 1fc56...42a

En behandler skal være nøytral 

Anonymkode: 51340...feb

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Hvis du hadde trynet i dørstokken på vei inn inn i kontoret så hadde jeg vært helt taus og latet som ingenting 🙂

Anonymkode: 058db...638

Hvis pasienten hadde trynet i dørstokken , ville jeg selvsagt sjekket om hun var skadet og trengte hjelp. 
Gråting er ufarlig og ikke noe en trenger hjelp til. Det samme gjelder oppkast. En må bare få ta den tid en trenger til det går over 🙂

Everybody skrev (Akkurat nå):

Psykiatere er ofte litt harde og har mindre empati enn sykepleiere.

Psykiatere er generelt mindre uempatiske enn psykologer og mer arrogante. 

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Psykiatere er generelt mindre uempatiske enn psykologer og mer arrogante. 

Mente psykiatere er mindre empatiske!! 

kupton skrev (Akkurat nå):

Hvis pasienten hadde trynet i dørstokken , ville jeg selvsagt sjekket om hun var skadet og trengte hjelp. 
Gråting er ufarlig og ikke noe en trenger hjelp til. Det samme gjelder oppkast. En må bare få ta den tid en trenger til det går over 🙂

Du hadde vel tørket opp eller funnet en bøtte håper jeg

Du hadde vel tørket opp eller funnet en bøtte håper jeg

Hun kastet opp i søppelbøtten. 

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Mente psykiatere er mindre empatiske!! 

Jeg har akkurat samme oppfatning. Hvorfor er det slik?

Everybody skrev (1 minutt siden):

Jeg har akkurat samme oppfatning. Hvorfor er det slik?

Jeg tror maktyrker tiltrekker seg mennesker av en viss sort. De må like makt. Makten over tvangsbruk, innleggelser, medisinbruk, belting, sprøyter, skjebnene til folk. Man må være ganske kald for å overleve i et sånt yrke tenker jeg. 

kupton skrev (6 minutter siden):

Hvis gråting er ufarlig hvorfor trøster vi babyer som gråter da? 

Annonse

Min behandler er psykiater og virker ikke maktsyk i det hele tatt. 

Anonymkode: 1fc56...42a

Kanskje han bare ikke har blitt syk av det enda? Kanskje han bare er maktkåt? 

Hva slags behandling går du til? Jeg har en psykolog det ville vært naturlig å snakke om situasjonen med, hva var dette, hva skjedde der osv. Men kanskje først neste time.  

En psykiater er en lege og tar vel heller for seg de mer rent medisinske, litt mer tekniske aspektene? Eller har noen her samtaleterapi med psykiatere? Ikke vet jeg altså. Men har en forventing om å komme raskt til saken, snakke om medisin og dose osv. i møte med psykiater. Ikke snakke om følelser. 

Anonymkode: 754fd...a4f

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...