Gå til innhold

Har behandleren din noen gang begynt å gråte i timen?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

stjernestøv skrev (3 minutter siden):

Opplevde ei som gråt hver time for hun fikk så vondt av meg og livet mitt. 

Oj, hver time. Det var voldsomt. Tror ikke jeg hadde holdt ut så lenge da. Gikk du til henne lenge?

Anonymkode: 7791b...f2a

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Oj, hver time. Det var voldsomt. Tror ikke jeg hadde holdt ut så lenge da. Gikk du til henne lenge?

Anonymkode: 7791b...f2a

Gikk ikke så lenge, det ble for mye for meg. Men hun ringte og ringte og sendte brev, i ettertid har jeg dårlig samvittighet for at jeg kuttet henne ut. 

stjernestøv skrev (2 timer siden):

Gikk ikke så lenge, det ble for mye for meg. Men hun ringte og ringte og sendte brev, i ettertid har jeg dårlig samvittighet for at jeg kuttet henne ut. 

Var dette på DPS eller privat? 

Annonse

Hadde behandler begynt å gråte i timen min ville jeg overhodet ikke oppfattet det som empatisk. 

Uten sammenligning forøvrig, men om en av foreldrene mine hadde begynt å gråte fordi jeg hadde det vondt (når jeg var ung), hadde jeg heller ikke oppfattet det som empatisk og hjelpsomt. 

Anonymkode: 099f8...b01

Everybody skrev (1 time siden):

En behandler som gråter viser en empatisk og god behandler.

Er uenig. Man kan vise medfølelse og empati uten å få et eget emosjonelt sammenbrudd. Klart at fagfolk også bare er mennesker, men å som regel klare å holde en viss profesjonell distanse til innhold I terapien er vel et must for de yrkene der. 

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Hadde behandler begynt å gråte i timen min ville jeg overhodet ikke oppfattet det som empatisk. 

Uten sammenligning forøvrig, men om en av foreldrene mine hadde begynt å gråte fordi jeg hadde det vondt (når jeg var ung), hadde jeg heller ikke oppfattet det som empatisk og hjelpsomt. 

Anonymkode: 099f8...b01

Har fortsatt det samme problemet med min gjenlevende forelder. Nekter å slippe vedkommende eller andre familiemedlemmer inn på meg i dårlige perioder. De tåler det ikke og ender opp med å selv måtte trøstes. Hyl og skrik. 

Anonymkode: 3ea16...5ca

Everybody skrev (1 time siden):

Hvis behandleren min hadde grått når jeg fortalte om overgrep, så hadde jeg takket for meg. 

Anonymkode: b6cd0...73b

Annonse

Ikke behandler, men jeg har opplevd det et par ganger med personalet der jeg har vært innlagt. Det jeg fortalte ble tydeligvis så vanskelig å håndtere. Første gang tenkte jeg at det var da bare menneskelig, men da det skjedde to ganger til ble det klart for meg at den personen selv trengte hjelp. Da hen også gjentatte ganger begynte å betro seg om egne psykiske plager, ble det ganske belastende da jeg selv var ganske sårbar. 

Everybody skrev (16 timer siden):

empati eller faglig dyktighet hverken kan eller bør måles i antall tårer.

Endret av XbellaX
Everybody skrev (21 timer siden):

Helt uenig! Hvis psykologer gråter sammen med alle pasientene sine Ila dagen blir de utbrent og sykmldt innen kort tid. 
psykologer er veiledere for pasienten. Det er pasienten som skal gjøre jobben. Og pas blir ikke bedre av at psyk ikke har kontroll på sine følelser.

de har hørt det meste og de har et distansert forhold til det d møter på jobb, slik skal det heldigvis være 

Anonymkode: 7ab79...eaf

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...