Gå til innhold

Så fysisk og psykisk sliten, hva gjør man?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Når man er både fysisk og psykisk sliten hva gjør man for å bli bedre? Sånn annet enn å forsøke gjøre akkurat passe og ikke for mye eller lite? 

Anonymkode: 2cad6...108

Lurer på det samme🫣 

Anonymkode: 31a3b...b5f

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hva er det som gjør deg fysisk og psykisk sliten? Er det noe av det du kan sette på vent eller gjøre mindre av en periode for å hente deg litt inn igjen?

Anonymkode: cd3f1...61d

Alt gjør meg egentlig fysisk og psykisk sliten. Jobb, å være med andre, mine egne tanker, husarbeid osv. Det som kanskje gjør det verst er at jeg sliter psykisk nå for tiden. Jeg forsøker snakke med de som følger meg opp om det men det ser ikke ut til å hjelpe.

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Alt gjør meg egentlig fysisk og psykisk sliten. Jobb, å være med andre, mine egne tanker, husarbeid osv. Det som kanskje gjør det verst er at jeg sliter psykisk nå for tiden. Jeg forsøker snakke med de som følger meg opp om det men det ser ikke ut til å hjelpe.

Hvilken diagnose har du? Er du utbrent?

Anonymkode: 38c5e...926

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Hvilken diagnose har du? Er du utbrent?

Anonymkode: 38c5e...926

Jeg har bipolar. Tror ikke jeg er utbrent, for det er ikke sånn skikkelig ille, ut i fra hvordan jeg har hørt folk beskrive det å være utbrent da.

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg har bipolar. Tror ikke jeg er utbrent, for det er ikke sånn skikkelig ille, ut i fra hvordan jeg har hørt folk beskrive det å være utbrent da.

Jeg er utbrent, jeg som svarte deg lenger opp. Det er ille! Langt verre og noe helt annet enn jeg trodde. Fått tilleggsproblematikk psykisk.

Jeg er utbrent, jeg som svarte deg lenger opp. Det er ille! Langt verre og noe helt annet enn jeg trodde. Fått tilleggsproblematikk psykisk.

Så leit å høre. Får du hjelp?

Ja, men synes ikke det er så lett å finne noe som hjelper. Men håper jo at det vil være mulig 

Annonse

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Håper du og får hjelp! Har dessverre ikke gode råd til deg, ville bare følge tråden siden jeg trenger råd selv. Men var ikke mening å kuppe den! Håper det kommer noen råd

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Ja, men synes ikke det er så lett å finne noe som hjelper. Men håper jo at det vil være mulig 

Ja, håper det.

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Håper du og får hjelp! Har dessverre ikke gode råd til deg, ville bare følge tråden siden jeg trenger råd selv. Men var ikke mening å kuppe den! Håper det kommer noen råd

Jeg har heldigvis hjelp, så alt er ikke helt håpløst. Det går helt fint altså, synes ikke du kuppet den.

AnonymBruker skrev (På 26.11.2023 den 14.41):

Når man er både fysisk og psykisk sliten hva gjør man for å bli bedre? Sånn annet enn å forsøke gjøre akkurat passe og ikke for mye eller lite? 

Jeg fikk rådet om stimulikontroll, og det hjelper meg. Altså, jeg har med øvelse å lære meg å sitte med mine tanker. Føle meg trygg og plantet uten mobil, tv, musikk, bok å lese i osv. Det fyller på min energikonto. Men som jeg skrev, måtte øve meg en liten stund.

Trinity80 skrev (7 minutter siden):

Jeg fikk rådet om stimulikontroll, og det hjelper meg. Altså, jeg har med øvelse å lære meg å sitte med mine tanker. Føle meg trygg og plantet uten mobil, tv, musikk, bok å lese i osv. Det fyller på min energikonto. Men som jeg skrev, måtte øve meg en liten stund.

Før jeg ble syk var det det beste jeg visste. Nå er det helt umulig🙁

Da sover man i senga 6-8 timer per døgn. Kanskje en middagslur på en time. Om dagen er en fysisk aktiv. Går tur.

https://www.forskning.no/psykisk-helse-trening/trening-er-mer-effektivt-enn-medisiner-mot-psykisk-sykdom/2161411

Endret av kupton

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...