Gå til innhold

Dine tanker om det å bli venner med andre pasienter når du er innlagt

Anbefalte innlegg

Hva er dine tanker rundt  det å bli venner med andre pasienter når du er innlagt? Holder du deg for deg selv eller prøver du bli venner? Har du noen gang fått ett vennskap etter innleggelse? Har det vart?

Anonymkode: 4de4f...588

Fortsetter under...

Jeg har ikke fått direkte vennskap med noen jeg har truffet ved innleggelse, men har to jeg fikk litt ekstra god kontakt med. Kanskje ikke svar på spørsmålet ditt da.

Anonymkode: bcceb...227

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg har ikke fått direkte vennskap med noen jeg har truffet ved innleggelse, men har to jeg fikk litt ekstra god kontakt med. Kanskje ikke svar på spørsmålet ditt da.

Og ja, jeg holder meg litt "privat". Er vennlig men med litt distanse.

Det var flere som søkte kontakt med meg da jeg var inne, men mest fordi de la merke til at jeg strittet imot (feil)behandlingen. Jeg opprettholdt kontakten med én av dem, men vi mistet hverandre siden pga. utilbørlig innblanding fra tredjepart.

Jeg møtte to personer under innleggelse som jeg var en del med, hadde noen ting til felles med, som jeg likte godt og respekterte. Men jeg turte aldri å spørre om å utveksle kontaktinformasjon, for jeg så ikke for meg at de ville ha noen interesse av å kjenne meg. Har sett begge to ute i «den virkelige verden» etterpå, men tok ikke kontakt. 

Anonymkode: 59f5c...890

Annonse

Jeg ble venn med en annen pasient når jeg var innlagt på lukket post. Idag er hun en av mine beste venner. Vennskapet har vart i to år. Det er også to år siden vi var innlagt på samme sted. vennskapet kommer sikkert til å vare lenge håper jeg

Anonymkode: 12830...adb

psykedeliker skrev (36 minutter siden):

Hvorfor ikke? Det er ikke alle der som faktisk er psykotiske, og da trenger de all støtten de kan få.

Jeg har ikke god erfaring med det. Men det er sikkert noen greie også.

Når jeg har vært innlagt har jeg egentlig vært så dårlig at jeg ikke har klart å skape noe vennskap. Når man er alvorlig deprimert og ikke klarer å smile og såvidt snakke så virker man ikke så veldig hyggelig å bli kjent med for andre heller så det kan jeg jo skjønne. 

Anonymkode: 0eeb5...63e

Everybody skrev (1 time siden):

Ikke bli venn med noen på psykosepost. Angrer bitter på at jeg holdt kontakten med noen av dem. Mange er så syke at å være venner blir vanskelig, blir mye drama.

Uff nei psykosepost burde man ihvertfall ikke. Jeg har blitt anklaget for å være djevelen selv av en og det ville vært skummelt å møte han utenfor dersom han plutselig skulle bestemme seg for det. 

Anonymkode: 0eeb5...63e

Ble kjent med en av mine beste venner da jeg var på mitt dårligste for over 20 år siden. Vi snakkes omtrent daglig den dag i dag. Så det er mulig, selv om jeg i utgangspunktet vil være tilbakeholden med vennskap fra slike plasser. Ingen av oss har vært der på årevis heller. 

Anonymkode: 84097...cd8

Annonse

Jeg var innlagt på psykiatrisk en gang, og rehab en gang. Møtte flere jeg syns var ok personer og til og med et par jeg hadde god kjemi med. Men jeg er dårlig på å følge opp vennskap, og har nok med de få jeg har. Så vi holdt ikke noen kontakt fordi jeg vil jo ikke skuffe folk. Men jeg tenker frendeles på hun ene. Utrolig kul og fin person! Selv om vi hadde kjemi, så var vi veldig ulike. Hun både så ut som, og oppførte seg som en engel 😀 jeg tenker mye på henne, og burde kanskje hatt henne som venn. 

Everybody skrev (21 timer siden):

Ikke bli venn med noen på psykosepost. Angrer bitter på at jeg holdt kontakten med noen av dem. Mange er så syke at å være venner blir vanskelig, blir mye drama.

Møtte en som senere ble en nær venn av meg på akuttpost. Hun var innlagt for psykose og har senere også fått tilbakefall. Men ikke noe vondt i henne for det. Vi var der sammen mange uker og byttet til og med over til annen mer åpen avdeling sammen, der vi også var over mange mange uker inntil avdelingen stengte ned pga covid. Vi har en spesiell historie sammen som er ganske unik, synes jeg. Null drama med henne. 

AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Jeg ble venn med en annen pasient når jeg var innlagt på lukket post. Idag er hun en av mine beste venner. Vennskapet har vart i to år. Det er også to år siden vi var innlagt på samme sted. vennskapet kommer sikkert til å vare lenge håper jeg

Anonymkode: 12830...adb

Samme her. Fire år her :) Eneste vennen jeg møter regelmessig. 

Anonymkode: b9083...fe6

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...