Gå til innhold

Jeg greier ikke å stå opp


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har ikke stått opp på noen dager.  Jeg har ikke krefter til noe som helst.  Jeg har spist litt innimellom, og jeg går på do.  Ellers greier jeg ikke å dusje, ikke lager jeg kaffe eller noe som helst.

Jeg vil helst sove og sove.  Jeg ligger i senga og tiden flyter bort.  Jeg bor langt unna familien og jeg føler meg forferdelig alene og slik kommer det til å bli resten av mitt liv.

Det er nok ingen som savner meg på jobben eller andre steder og jeg kan ligge her død uten at noen oppdager det.

Anonymkode: e6878...36c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

kupton skrev (2 minutter siden):

Da håper jeg for din del at huset ikke begynner å brenne. 

For et slemt svar av deg. 

Anonymkode: 382f5...d65

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kupton skrev (3 minutter siden):

Da håper jeg for din del at huset ikke begynner å brenne. 

har du null empati? Virker slik noen ganger

Anonymkode: 382f5...d65

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

For et slemt svar av deg. 

Anonymkode: 382f5...d65

Noe uortodokst svar, enig i det. Men jeg tror budskapet her er at for å løse dette, krever det en del egeninnsats, inkludert å gjøre ting man føler man ikke orker. Som å få litt luft eller gå til legen. Jeg tror spørsmålet er om man ikke orket å gå ut hvis huset tok fyr (altså at det er et spørsmål om det er viktig nok).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ISW skrev (1 minutt siden):

Noe uortodokst svar, enig i det. Men jeg tror budskapet her er at for å løse dette, krever det en del egeninnsats, inkludert å gjøre ting man føler man ikke orker. Som å få litt luft eller gå til legen. Jeg tror spørsmålet er om man ikke orket å gå ut hvis huset tok fyr (altså at det er et spørsmål om det er viktig nok).

Kupton kunne formidlet budskapet på en mye bedre måte. Det svaret han ga var spydig

Anonymkode: 382f5...d65

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Kupton kunne formidlet budskapet på en mye bedre måte. Det svaret han ga var spydig

Anonymkode: 382f5...d65

Jeg får si som Erna Solberg: Jeg ville ikke brukt de ordene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kupton skrev (13 minutter siden):

Da håper jeg for din del at huset ikke begynner å brenne. 

Dette er det mest uforskammete som jeg har sett.  Jeg kan ikke ta deg på alvor som psykiater.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Kupton kunne formidlet budskapet på en mye bedre måte. Det svaret han ga var spydig

Anonymkode: 382f5...d65

Det er sikkert det samme han sier til deprimerte pasienter. 

Anonymkode: 3bbb5...aa8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

psykedeliker skrev (Akkurat nå):

Jeg mener akkurat det jeg skriver. På samme måte som du gjør.

Så du syns ikke Kupton var spydig?

Anonymkode: 382f5...d65

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er sikkert det samme han sier til deprimerte pasienter. 

Anonymkode: 3bbb5...aa8

Håper for all del han ikke sier noe sånt til sine pasienter

Anonymkode: 382f5...d65

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zuleika skrev (7 minutter siden):

Dette er det mest uforskammete som jeg har sett.  Jeg kan ikke ta deg på alvor som psykiater.

Jeg innrømmer at jeg ikke er helt solgt av denne «tough love»-tilnærmingen til Kupton. Men det reiser noen spørsmål, til ettertanke.

Jeg husker jeg en gang i tiden sa til medarbeidere som stadig forsov seg til jobb: «Forsover du deg ofte til flyet når du skal på ferie?» Altså - er det viktig nok, så greier du å stå opp. Jeg tror det samme er Kuptons poeng her: Hadde huset brent, så hadde du kommet deg ut. Den samme styrken må mobiliseres for å komme over sykdommen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kupton skrev (32 minutter siden):

Da håper jeg for din del at huset ikke begynner å brenne. 

Dette kunne du latt være å si.  Jeg kan ikke tro at psykiatere snakker slik til mennesker.  Det hender når det brenner at noen må bæres ut, men kanskje ikke der du kommer fra.  Der får de som ikke klarer å gå brenne inne.

Anonymkode: e6878...36c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ISW skrev (13 minutter siden):

Jeg innrømmer at jeg ikke er helt solgt av denne «tough love»-tilnærmingen til Kupton. Men det reiser noen spørsmål, til ettertanke.

Jeg husker jeg en gang i tiden sa til medarbeidere som stadig forsov seg til jobb: «Forsover du deg ofte til flyet når du skal på ferie?» Altså - er det viktig nok, så greier du å stå opp. Jeg tror det samme er Kuptons poeng her: Hadde huset brent, så hadde du kommet deg ut. Den samme styrken må mobiliseres for å komme over sykdommen.

Det er ingen her som vet om jeg kommer meg ut.  Jeg skrev ingenting om min førlighet annet enn at jeg går på do.  Jeg ville også fryse i hjel hvis jeg gikk ut av døra nå i pysjen alene.

Anonymkode: e6878...36c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er ingen her som vet om jeg kommer meg ut.  Jeg skrev ingenting om min førlighet annet enn at jeg går på do.  Jeg ville også fryse i hjel hvis jeg gikk ut av døra nå i pysjen alene.

Anonymkode: e6878...36c

Problemet er at å ligge i sengen og bade i destruktivitet er med på å vedlikeholde sykdommen din. Selv om det føles bedre der og da, så tar det lengre tid å bli frisk.

Klarer du å ringe legen din? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...