Gå til innhold

Jeg greier ikke å stå opp


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nå syns jeg du er ufin. Måten Kupton utrykket seg på var spydig. Hun har rett til å være såret over det. Tror ikke du ville likt få et slikt svar heller.

Anonymkode: 382f5...d65

Man kan bli såret ja, og mange ganger med god grunn. Men så er det mest hensiktsmessige å etterhvert la det ligge og gå videre, ikke dvele ved det i en konstant tilstand av opplevd krenkelse. Ikke la de vonde følelsene ta helt overhånd. Jeg tenker det kan handle om valg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vendi skrev (Akkurat nå):

Man kan bli såret ja, og mange ganger med god grunn. Men så er det mest hensiktsmessige å etterhvert la det ligge og gå videre, ikke dvele ved det i en konstant tilstand av opplevd krenkelse. Ikke la de vonde følelsene ta helt overhånd. Jeg tenker det kan handle om valg. 

Kupton burde sagt unnskyld. Og han burde forklart at det han skrev var over streken. Jeg forstår hva han mente og poenget hans i det han skrev. Problemet var at han sa det på en spydig måte. Han kunne sagt hva han mente på en mye hyggeligere måte 

Anonymkode: 382f5...d65

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Hun har rett til å være såret over det.

Kan ikke se at dette faller inn under lovens definisjon av en kvalifisert krenkelse, så dette må du forklare grundigere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Kupton burde sagt unnskyld. Og han burde forklart at det han skrev var over streken. Jeg forstår hva han mente og poenget hans i det han skrev. Problemet var at han sa det på en spydig måte. Han kunne sagt hva han mente på en mye hyggeligere måte 

Anonymkode: 382f5...d65

Jeg har ikke noen problemer med å forstå at en slik kommentar opplevdes litt hard, og jeg forstår at man kan bli lei seg av den. Men poenget mitt er at det er hensiktsmessig å gå videre, og ikke fortsatt dvele ved det som hendte. Og i alle fall ikke la en slik kommentar være styrende for videre aktivitet på forumet. Ville vært synd om ts lot være å skrive noe mer på forumet pga en kanskje sleivete kommentar fra Kupton i en tråd blant mange. 

Endret av Vendi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

forfølgelsen av svaret og den omfattende diskusjonen viser vel også hvor mye man klarer, har konsentrasjon til, og har krefter ril - selv om man ikke tror man klarer. Hadde man vært helt nede på bunn hadde man heller ikke brydd seg om diskusjonen. 

 

poenget er at innimellom må man tvinge seg selv. det er hverken hyggelig eller gøy, men i blant må man. Og så må man få tak i hjelp for å ha det slik som dette er vondt.

Anonymkode: e0198...39a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

forfølgelsen av svaret og den omfattende diskusjonen viser vel også hvor mye man klarer, har konsentrasjon til, og har krefter ril - selv om man ikke tror man klarer. Hadde man vært helt nede på bunn hadde man heller ikke brydd seg om diskusjonen. 

 

poenget er at innimellom må man tvinge seg selv. det er hverken hyggelig eller gøy, men i blant må man. Og så må man få tak i hjelp for å ha det slik som dette er vondt.

Anonymkode: e0198...39a

Det er ikke alle som greier "å ta seg sammen", eller tvinge seg selv.  Jeg har STÅTT OPP i dag, ikke kun reist meg opp for å gå på do.  Spydighetene gjorde vondt der og da og for meg er det hårreisende at en psykiater skriver slik.  Kupton er altfor arrogant til å si unnskyld.

Jeg har dusjet i dag og laget kaffe, men ikke spist noe eller gjort noe annet.  Jeg fikk mange hyggelige svar, men jeg er fremdeles sårbar og det har jeg lov til å være.

Anonymkode: e6878...36c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nå syns jeg du er ufin. Måten Kupton utrykket seg på var spydig. Hun har rett til å være såret over det. Tror ikke du ville likt få et slikt svar heller.

Anonymkode: 382f5...d65

Du kan ikke svare for andre faktisk, hva de liker å få høre av svar. Jeg hadde satt pris på det svaret da jeg var dyp deprimert. 

Om du selv blir krenket, er en annen ting. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Everybody skrev (4 minutter siden):

Kupton har beklaget til folk noen ganger her så han er ikke så arrogant.

Han har vært arroganat overfor meg før, og ikke bedt om unnskyldning.  Jeg opplever han som arrogant.

Anonymkode: e6878...36c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Han har vært arroganat overfor meg før, og ikke bedt om unnskyldning.  Jeg opplever han som arrogant.

Anonymkode: e6878...36c

Og jeg opplever deg som irrasjonell og ignorant. Man oppfatter ting ulikt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trinity80 skrev (Akkurat nå):

Og jeg opplever deg som irrasjonell og ignorant. Man oppfatter ting ulikt. 

Da lar du være å svare meg.  Regner du med at alle som ligger flate passer dine standarder?  Kan ikke Kupton forsvare seg selv?

Anonymkode: e6878...36c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Jeg har ikke stått opp på noen dager.  Jeg har ikke krefter til noe som helst.  Jeg har spist litt innimellom, og jeg går på do.  Ellers greier jeg ikke å dusje, ikke lager jeg kaffe eller noe som helst.

Jeg vil helst sove og sove.  Jeg ligger i senga og tiden flyter bort.  Jeg bor langt unna familien og jeg føler meg forferdelig alene og slik kommer det til å bli resten av mitt liv.

Det er nok ingen som savner meg på jobben eller andre steder og jeg kan ligge her død uten at noen oppdager det.

Anonymkode: e6878...36c

Ville tatt en tur til legen. Kanskje du trenger AD.

Anonymkode: df0e6...cc1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Da lar du være å svare meg.  Regner du med at alle som ligger flate passer dine standarder?  Kan ikke Kupton forsvare seg selv?

Anonymkode: e6878...36c

Jeg har ligget flat selv. Men å si at man ikke greier er ikke en sannhet. Man orker ikke. Om du har begge bena brukket, eller er lam - ja da greier du kanskje ikke det. Selv da kommer du deg opp utrolig nok. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ville tatt en tur til legen. Kanskje du trenger AD.

Anonymkode: df0e6...cc1

Jeg har vært i kontakt med legen i dag.  Jeg skal til undersøkelser for å se engang til hva dette er.

Anonymkode: e6878...36c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trinity80 skrev (Akkurat nå):

Jeg har ligget flat selv. Men å si at man ikke greier er ikke en sannhet. Man orker ikke. Om du har begge bena brukket, eller er lam - ja da greier du kanskje ikke det. Selv da kommer du deg opp utrolig nok. 

Jeg vil ikke diskutere med deg.

Anonymkode: e6878...36c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg vil ikke diskutere med deg.

Anonymkode: e6878...36c

Bruk den energien du magisk fikk av å taste og sutre her på å komme deg til legen.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trinity80 skrev (8 minutter siden):

Bruk den energien du magisk fikk av å taste og sutre her på å komme deg til legen.  

Utrolig ufin du er nå. Fy søren

Anonymkode: 382f5...d65

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trinity80 skrev (23 minutter siden):

Bruk den energien du magisk fikk av å taste og sutre her på å komme deg til legen.  

Du har ikke noe med om jeg kommer meg til legen eller ikke.  Du leser ikke innleggene mine, men krangle med meg det kan du.  Har du noen offisiell rolle her.  Du er utrolig ufin.

Anonymkode: e6878...36c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Du har ikke noe med om jeg kommer meg til legen eller ikke.  Du leser ikke innleggene mine, men krangle med meg det kan du.  Har du noen offisiell rolle her.  Du er utrolig ufin.

Anonymkode: e6878...36c

Jeg har faktisk lest de innleggene du har lagt ut her. Du må tenke på at dersom du kaller mennesker det ene og det andre, så er det noe den andre parten også har mulighet til.

Jeg ønsker deg god bedring, virkelig. Men tror neppe du blir bedre av måten du opererer på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes du skal forsøke å tolke svaret til kupton på en annen måte. Han vil deg ikke vondt, tvert om vil han deg godt. Han vil at du skal klare å stå opp, og det er av omsorg til deg og ikke kritikk. Noen ganger trenger vi et velment spark bak. 

Anonymkode: 3bbb5...aa8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...