Gå til innhold

Jeg greier ikke å stå opp


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

frosken skrev (2 minutter siden):

Men hva tenker du feiler deg nå? Jeg har basert på at du har postet på psykiatri, antatt at du mente at problemene skyldes psykiske vansker - men mener du nå at det er somatiske grunner også?

Når jeg ligger i senga og alt flyter bort så er det psykisk.  Det har ikke noe å gjøre med det fysiske, men jeg ville ikke greie å gå ned alle trappene hvis heisen stenger.  Jeg har ikke hatt selvmordstanker og nå har jeg fått angst pga. tanker om brann.  Jeg vil ikke dø.

Jeg bor alene og familien er langt vekk.

Anonymkode: e6878...36c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Når jeg ligger i senga og alt flyter bort så er det psykisk.  Det har ikke noe å gjøre med det fysiske, men jeg ville ikke greie å gå ned alle trappene hvis heisen stenger.  Jeg har ikke hatt selvmordstanker og nå har jeg fått angst pga. tanker om brann.  Jeg vil ikke dø.

Jeg bor alene og familien er langt vekk.

Anonymkode: e6878...36c

Hvorfor ville du ikke klart å gå ned trappene? Jeg skjønner ikke?

Anonymkode: cc28f...a67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Når jeg ligger i senga og alt flyter bort så er det psykisk.  Det har ikke noe å gjøre med det fysiske, men jeg ville ikke greie å gå ned alle trappene hvis heisen stenger.  Jeg har ikke hatt selvmordstanker og nå har jeg fått angst pga. tanker om brann.  Jeg vil ikke dø.

Jeg bor alene og familien er langt vekk.

Anonymkode: e6878...36c

Det er fint at du kjenner at du ikke vil dø. Det ligger mye energi i viljen til overlevelse. Jeg tror du gradvis vil finne tilbake til litt mer motstandskraft mot ønsket å bare la tiden forsvinne. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Hvorfor ville du ikke klart å gå ned trappene? Jeg skjønner ikke?

Anonymkode: cc28f...a67

Det er ikke alle som har friske bein.

Anonymkode: e6878...36c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Når jeg ligger i senga og alt flyter bort så er det psykisk.  Det har ikke noe å gjøre med det fysiske, men jeg ville ikke greie å gå ned alle trappene hvis heisen stenger.  Jeg har ikke hatt selvmordstanker og nå har jeg fått angst pga. tanker om brann.  Jeg vil ikke dø.

Jeg bor alene og familien er langt vekk.

Anonymkode: e6878...36c

Ikke la en tankeløs kommentar om brann ødelegge for deg. Prøv om du klarer og skyve tanken vekk.

Anonymkode: 7d4c7...1c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

motiva2 skrev (På 29.11.2023 den 20.26):

Men å få et så spydig svar, når man er langt nede og ekstra sårbar, hjelper neppe særlig mye...

En liten tanke. Et svar på et spørsmål er det opp til mottaker å avgjøre hvordan h*n toker et svar. Disse forutsetningene kan ikke den som gir svaret ta hensyn til.

 

Om det er slik at jeg er redd for brann og likevel bor i en blokk, da tenker jeg på en reell frykt pga. nedsatt bevegelighet e.l., og ikke på en irrasjonell angst for å brenne inne. Om en ikke er i stand til å evakuere seg selv, og til vanlig bruker bevegelseshjelpemidler, finnes det retningslinjer for dette. Ta i så fall kontakt med kommunen. De skal for så vidt sitte på en oversikt over dette fra før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eva Sofie skrev (27 minutter siden):

En liten tanke. Et svar på et spørsmål er det opp til mottaker å avgjøre hvordan h*n toker et svar. Disse forutsetningene kan ikke den som gir svaret ta hensyn til.

 

Om det er slik at jeg er redd for brann og likevel bor i en blokk, da tenker jeg på en reell frykt pga. nedsatt bevegelighet e.l., og ikke på en irrasjonell angst for å brenne inne. Om en ikke er i stand til å evakuere seg selv, og til vanlig bruker bevegelseshjelpemidler, finnes det retningslinjer for dette. Ta i så fall kontakt med kommunen. De skal for så vidt sitte på en oversikt over dette fra før.

Er litt usikker på om dette svaret var til meg, da jeg verken bor i blokk eller er redd for å brenne inne. Jeg synes bare at det første svaret fra kupton til ts var spydig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

motiva2 skrev (1 time siden):

Er litt usikker på om dette svaret var til meg, da jeg verken bor i blokk eller er redd for å brenne inne. Jeg synes bare at det første svaret fra kupton til ts var spydig. 

Første avsnittet var ment til deg - avsnitt nr. 2 var rettet mot TS. Derfor jeg skilte det med et avsnittsmerke, men jeg kunne nok vært tydeligere på det.

 

Poenget mitt er at uansett hvor tydelige eller utydelige vi er, er det opp til hvordan mottaker ønsker å tolke svaret h*n får. Det har en ingen kontroll på - verken hvilken svar en får når en stiller et spørsmål eller får et svar og kan velge å tolke den på ulike måter. Jeg ser helt klart at det kan tolkes spydig, men det kan også tolkes på andre måter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eva Sofie skrev (20 minutter siden):

Første avsnittet var ment til deg - avsnitt nr. 2 var rettet mot TS. Derfor jeg skilte det med et avsnittsmerke, men jeg kunne nok vært tydeligere på det.

 

Poenget mitt er at uansett hvor tydelige eller utydelige vi er, er det opp til hvordan mottaker ønsker å tolke svaret h*n får. Det har en ingen kontroll på - verken hvilken svar en får når en stiller et spørsmål eller får et svar og kan velge å tolke den på ulike måter. Jeg ser helt klart at det kan tolkes spydig, men det kan også tolkes på andre måter.

Jeg er ikke enig i at det bare er mottakeren som har ansvaret for å tolke ting på en positiv måte. Det synes jeg blir å ta fra avsender alt ansvar.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Når jeg ligger i senga og alt flyter bort så er det psykisk.  Det har ikke noe å gjøre med det fysiske, men jeg ville ikke greie å gå ned alle trappene hvis heisen stenger.  Jeg har ikke hatt selvmordstanker og nå har jeg fått angst pga. tanker om brann.  Jeg vil ikke dø.

Jeg bor alene og familien er langt vekk.

Anonymkode: e6878...36c

Du har fått tvangstanke på grunn av en kommentar. Jeg vet alt om tvangstanker 🙃 men hvorfor fikk du det ikke av siste avsnittet du selv skrev i Hi?? Det kunne fått meg til å få angst å skrive sånt 😀 mer enn en kommentar fra en annen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir skrev (3 timer siden):

Du har fått tvangstanke på grunn av en kommentar. Jeg vet alt om tvangstanker 🙃 men hvorfor fikk du det ikke av siste avsnittet du selv skrev i Hi?? Det kunne fått meg til å få angst å skrive sånt 😀 mer enn en kommentar fra en annen.

Jeg vet ikke hva for et avsnitt du mener, og om jeg fikk angst av det ene eller andre får være min sak.  Ikke bland sammen din angst og alle andres.  Det er din tolkning at jeg har fått tvangstanker på grunn av EN kommentar.

 

Anonymkode: e6878...36c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trinity80 skrev (4 minutter siden):

Nei dere, frekkhetens nådegave er gitt kun til visse brukere her på forum 😅😅

Snakker du om deg selv nå?

Anonymkode: e6878...36c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Trinity80 skrev (17 minutter siden):

Nei dere, frekkhetens nådegave er gitt kun til visse brukere her på forum 😅😅

Nå får du gi deg. Nok er nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir skrev (4 timer siden):

Du har fått tvangstanke på grunn av en kommentar. Jeg vet alt om tvangstanker 🙃 men hvorfor fikk du det ikke av siste avsnittet du selv skrev i Hi?? Det kunne fått meg til å få angst å skrive sånt 😀 mer enn en kommentar fra en annen.

Hva er Hi?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

motiva2 skrev (5 timer siden):

Jeg er ikke enig i at det bare er mottakeren som har ansvaret for å tolke ting på en positiv måte. Det synes jeg blir å ta fra avsender alt ansvar.

Avsender har et ansvar ja. Det er begrenset til å ikke komme med kvalifiserte krenkelser eller injurierende påstander.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg vet ikke hva for et avsnitt du mener, og om jeg fikk angst av det ene eller andre får være min sak.  Ikke bland sammen din angst og alle andres.  Det er din tolkning at jeg har fått tvangstanker på grunn av EN kommentar.

 

Anonymkode: e6878...36c

Nei, det er greit at jeg ikke skal blande samnen egne issues med andres. Det var et spørsmål fordi jeg naturlig nok lurte. Å skrive at man kan ligge der og dø uten at noen oppdager det må da være en mer skrekkelig tanke enn en brann. Hvor det vil bli oppdaget, og hvor muligheten til å bli reddet absolutt er tilstede. 

Håper tanken slipper da uansett 🙂

Endret av Kashmir
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trinity80 skrev (1 time siden):

Nei dere, frekkhetens nådegave er gitt kun til visse brukere her på forum 😅😅

Du er flink til å hakke på folk. Hva er problemet ditt?

Anonymkode: 7d4c7...1c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...