Gå til innhold

Noen som vet noe om hvor lang ventetiden er på BET? 

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Glitter skrev (1 minutt siden):

Da jeg søkte var det vel 1,5 års ventetid. Vet ikke hva det er nå. Er noen år siden. Tror jeg søkte i 2019 og kom inn i 21. 

Oj, såpass. Det er LENGE. Bare å sette i gang å søke da 😅

Anonymkode: 4dbb6...330

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hvilke andre steder enn Blakstad har de døgnbehandling da?

Det finnes en BET- behandling i Vestfold Telemark også. Bare å google under sykehuset i Vestfold, f.eks.

Endret av Vendi
Vendi skrev (1 minutt siden):

Det finnes en BET- behandling i Vestfold Telemark også. Bare å google.

Åja. Jeg googlet men fikk ikke opp noe, er vel jeg som er dårlig på akkurat det. Vet du om man kan søkes inn dit om man er fra ett annet sted i landet? Vet man kan det på Blakstad, regner med man fortsatt kan det i alle fall?

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Åja. Jeg googlet men fikk ikke opp noe, er vel jeg som er dårlig på akkurat det. Vet du om man kan søkes inn dit om man er fra ett annet sted i landet? Vet man kan det på Blakstad, regner med man fortsatt kan det i alle fall?

Det vet jeg ikke, det må du nesten forhøre deg om.

Her er det jeg fant: 

https://www.siv.no/avdelinger/klinikk-psykisk-helse-og-avhengighet/dps-vestfold/allmennpsykiatrisk-post-sandefjorddps/

Endret av Vendi
Vendi skrev (1 minutt siden):

Det vet jeg ikke, det må du nesten forhøre deg om.

Her er det jeg fant: 

https://www.siv.no/avdelinger/klinikk-psykisk-helse-og-avhengighet/dps-vestfold/allmennpsykiatrisk-post-sandefjorddps/

Oki, takk 🙂 Tror du jeg kan ringe selv eller må jeg få helsepersonell til å gjøre det? Vet det sikkert er vanskelig å svare men jeg spør nå likevel jeg da. 

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Oki, takk 🙂 Tror du jeg kan ringe selv eller må jeg få helsepersonell til å gjøre det? Vet det sikkert er vanskelig å svare men jeg spør nå likevel jeg da. 

I alle fall må man bli søkt dit, man kan ikke skaffe seg plass selv. Men det skader jo ikke om du ringer dit og forhører deg. 

Endret av Vendi
Vendi skrev (Akkurat nå):

I alle fall må man bli søkt dit, man kan ikke søke selv. Men det skader jo ikke om du ringer dit og forhører deg. 

Ja, jeg vet man må bli søkt dit, men jeg tenkte på det å høre om man kan bli henvist fra en annen landsdel. Er jo ikke vits å sende søknad om den ikke en gang blir vurdert fordi man ikke tilhører sonen deres (eller hva en nå skal kalle det?).

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja, jeg vet man må bli søkt dit, men jeg tenkte på det å høre om man kan bli henvist fra en annen landsdel. Er jo ikke vits å sende søknad om den ikke en gang blir vurdert fordi man ikke tilhører sonen deres (eller hva en nå skal kalle det?).

Da må du nok spørre behandleren din, hen vet sikkert det :)

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Har ikke behandler for øyeblikket, men jeg kan kanskje høre med fastlegen? 🙂

Det kan du sikkert da. Eller ringe BET-seksjonen der selv og spørre. Lykke til! 

Glitter skrev (32 minutter siden):

Da jeg søkte var det vel 1,5 års ventetid. Vet ikke hva det er nå. Er noen år siden. Tror jeg søkte i 2019 og kom inn i 21. 

Jeg fikk beskjed om at det var så lang ventetid vanligvis, men jeg fikk heldigvis "snike" i køen og komme inn mye før siden jeg var så dårlig så alle så at jeg trengte hjelp raskt. Hadde jeg måtte vente i 1år så hadde ikke jeg levd idag. 

Anonymkode: 3abd2...d15

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg fikk beskjed om at det var så lang ventetid vanligvis, men jeg fikk heldigvis "snike" i køen og komme inn mye før siden jeg var så dårlig så alle så at jeg trengte hjelp raskt. Hadde jeg måtte vente i 1år så hadde ikke jeg levd idag. 

Så bra! Var det lenge siden du var der og har du holdt deg i varig bedring? (Eller hva en skal kalle det).

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Så bra! Var det lenge siden du var der og har du holdt deg i varig bedring? (Eller hva en skal kalle det).

Var der vel for nærmere 2år siden. Ja jeg har faktisk blitt tilnærmet helt frisk etter oppholdet. De roset meg stadig over hvor flink jeg var og at jeg så ut til å ha veldig god effekt av behandlingen. Er i full jobb nå og da jeg snakket med han ene jeg fortsatt har kontakt med så var han så stolt av meg. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...